Anbefaling søges ift. udskift af led på Cartier Santos
#1
Hej Urforum.dk, 

Jeg har været så heldig at arve min Fars Cartier Santos ur - eftersigende fra midt 70erne. 
Der er der to led der skal skiftes, da de ikke længere "holder tæt". 
Jeg har fået af vide at min far førhen har skiftet nogle led på remmen, så det må være et kendt probem. 

Da jeg kontakede lokale urforhandlere i Aarhus fik jeg samme (og eneste) mulighed fra dem alle; du skal have skiftet hele "armbåndet/remmen". Til trods for jeg virkelig gerne vil have gang i min fars gamle ur - synes jeg dog dette blev en for omkostelig affære på nuværende tidspunkt.
Jeg fandt dog en forhandler i USA der har et par originale led som passer i størrelsen til dem jeg skal have udskiftet - hvilket jo er perfekt. Mit spørgsmål er så her - vil i anbefale mig at kontakte de samme urforhandlere igen for at få skiftet ledende eller vil jeg muligvis selv kunne skifte dem? Et par søgninger på Google peger mod at det er muligt selv at skifte - men jeg er dog en anelse nervøs for om mine ti-tommelfingre kan klare sådan en operation smertefrit. Den amerikanske forhandler anbefaler at jeg får en professionel til at gøre det - men tilbyder også at han kan stå for det. Jeg synes dog det er for langt og risikabelt at sende et ur til USA - specielt med så stor affektionsværdi. 

Er der mon nogle der kender til en speciel forhandler der ville kunne skifte disse led til en nogenlunde pris - helst i Danmark (og selvfølgelig meget gerne omkring Aarhus?) 

Mvh.
Alexander.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: