Svar: 4,362
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,072 i 1,059 svar
Givet Likes: 2,237
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,462
Tråde: 49
Modtaget Likes: 265 i 153 svar
Givet Likes: 118
(14-02-2016, 02:34 PM)jk Skrev: @ stenstrupigen:" Når jeg skriver at hvis man forestiller sig at fabrikanterne ikke laver reservedele, skulle jeg måske skrive at hvis man forestillede sig at ingen overhovedet lavede reservedele. Det er nu tvilvsomt om man kan få alle reservedele til PP, uden om fabrikken, men nu tænker jeg heller ikke kun på urværket. Også andre ting som glas og krone, skruer og en kasse for den sags skyld, og det skal være i det orginale matriale. Jeg ser nogle reservedele som bare er belagt guld. Men ok. Det er da bedre end slet ingen del. Dog er det svært at forestille sig almindelige PP og AP ejere skaffer sig aftermarket dele."
Undskyld mig, men jeg fatter ikke, hvor du vil hen med det hypotetiske snak.
Hvis ingen overhovedet laver reservedele, kan man vel heller ikke få reservedele til PP udenom fabrikken?
Du ser nogle reservedele, som bare er belagt guld? Det, mener du, er bedre end slet ingen dele?
Hvad er det for nogen dele til hvilke ure?
JK
Ja kominikation er svært, men ja. Ingen dele fra nogen steder. Jeg skrev det lige igen da John skrev:
Forestiller man sig at ingen fabrikanter vil sørge for reservedele af urerne overhovedet, så holder et PP jo ikke længere end et 4.000 kr ur."
Hvor er alle de almindelige ure som holder lige så godt som PP i dag ? Man kan nemlig sagtens få stumper for både PP og de her billige mærker".
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det eneste, som er hypotetisk snak er om et PP automatik ur og lignede ure kan gå længere tid uden service end foreksempel Tissot automatikur og lignende, og jeg vil tro egentlig ikke. Hvorfor skulle de forskellige fabrikanter egentlig så alle være enige om at servieinterval er 3 - 5 år. Men det er nok svært at finde ud af.
På https://www.cousinsuk.com/ er der mange dele. Jeg ledte efter guldknapper til Rolex Daytona og der var nogle med belagt guld. Skulle man bruge et par trykknapper og der ikke var andre til rådighed, er de selvfølgelig bedre end slet ingen. Det gælder jo hovedsageligt om at få uret til at virke. Hvis man forestiller sig en del til et ur er udgået fra fabrikken og ikke kan skaffes fra fabrikken, eventuelt en krone eller trykknapper eller visere, som ikke kan side ordelig fast mere, så er aftermarket dele jo udemærket. Kan man dog få originaldele ville jeg altid selv skaffe dette.
John nævner tit denne side hvor han køber ting fra. Jeg er bare noget i tvivl om alt er aftermarket eller kun nogle ting når det kommer til Rolex dele og PP, hvor jeg på et tidspunkt kun fandt meget få dele. Rolex trykknapper og kroner er i 20 microm guld og ikke i massiv 14 eller 18 karat guld.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Rolex have the name and branding world wide,that absolutly no other brand are even close to.Patek-Lange-AP-VC-JLC etc etc are only well known to a little part of the world population.This fact makes Rolex high end in the eyes of most people.What a few watch snobs think means nothing to most people.Do not look down on people who know less about a certain subject than you do.This is the worst kind of arrogant snobbery you can find.
Just ask yourselves who makes the best watches?Not many would dispute that a Lange or PP is better finished than any Rolex.But this does not mean that Lange or PP make better watches than Rolex or Omega.You just cannot compair watches from different segments of watch making in this way.And all the stupid lists and ratings i have read just confirm this.
Who gives a toss about some fantastic complication watch,that goes wrong everytime you press the wrong button.What kind of feedback do we ever get from people who buy and use these watches?Answer, is not bloody much.And only people with a healthy bank account can afford to own and service these type of watches.
A car like a Ferrari or Aston Martin,are great to drive and i have owned them.But they are worse than useless in bad weather or on rough roads.Watches are also like this.Rolex make watches that Patek or Lange cannot make or do not want to make.Rolex are high end in their segment just like PP or Lange are in theirs.And most watch experts would agree with me,in saying Rolex are the best metal workers in the watch world.So maybe they are a little bit more high end than Lange or PP in this respect.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 492
Tråde: 32
Modtaget Likes: 269 i 134 svar
Givet Likes: 112
Er sjældent enig i hvad du skriver Willy, men her må jeg sige at du er spot on!
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Svar: 1,462
Tråde: 49
Modtaget Likes: 265 i 153 svar
Givet Likes: 118
Der er så mange faktorer, som spiller ind så hvad der er bedst kan ikke siges på en simpel måde. Det er lige før at man frites til at sige "Det ur som er bedst er det som er bedst for dig", og så tages i betragtning pris for uret, funktioner, gensalg, hvor nemt at det at give uret service, hvor dyrt er det og levetid.
Efter min mening er de bedste urfabrikanter, dem som bliver ved med at lave reservedele til uret og der er kun få mærker som laver en ny del til dig, eventuelt når dit ur er 70 år gammelt. PP er et af mærkerne. Måske AP. Jeg ved det ikke. Jeg har hørt at IWC sørger for reservedele i mindst 80 år på grand complications ure og at nogle af urerne har ekstra reservedele med til værket når du køber uret.
En gut, jeg læste om, har lige købt et Tudor datejust eller daydate, som var 30 -40 år gammelt. Klarlund kan ikke få dele til det mere siger de. ETA har sagt stop til Rolex og Rolex laver åbenbart ikke delene.
Og en del AD forhandlere i USA vil ikke give service til Rolexure over ca 30 - 35 år. Det er jo manglende vilje fra deres side naturligvis, men kunden bliver jo nok ked af det naturligvis. Måske tror han/hun at alle AD vil give det samme svar.
•
Svar: 4,362
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,072 i 1,059 svar
Givet Likes: 2,237
Uden at det måske bidrager så meget til trådens emne, end at skabe et øjebliksbillede omkring priserne på diverse Rolex modeller, så fandt jeg denne oversigt på Rolex Watch Forum.
Tabellen skulle være opdateret pr. 04 Februar 2016 og er bragt i en "sticky" tråd af brugeren "Alpino". Tråden kan ses på dette link:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=425447
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
|