Vintage Hewlett-Packard
#1
På Wikipedia fandt jeg et skønt billede af et vintage Hewlett-Packard fra 1971. Dette er mit første forsøg på at indsætte et billede i et indlæg, så tilgiv mig, hvis det ikke fungerer. Der skulle i det mindste optræde et link til billedet på Wikipedia.

Uret er angiveligt blevet brugt til eftervisning af Einsteins relativitetsteori gennem et "Hafele-Keating flying clock experiment". Hvordan det har fået den klokke til at flyve står hen i det uvisse. Men bortset fra størrelsen  -  og at uret har 24-timers visning  -  så ser det nogenlunde normalt ud.

Læg mærke til klistermærkerne. F.eks. "cesium device not radioactive". Sådan et vil jeg have på mit Frankfurt-kontrollerede Junghans!

Og folk med hang til vintage-ure kan måske også finde inspiration i stickeren "museum item do not dispose". 

İmage
[-]
  • Lars, peterkaa
Svar
#2
(23-01-2016, 01:39 AM)Gert Skrev:  "cesium device not radioactive".

Ja, sådan et er der jo ikke alle vintageure der må få på.... Icon_blink 
Tror da nok jeg har nogle stykker med radium på skive og visere.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#3
Læg især mærke til fabrikanten af det nævnte 24-timers ur  Icon_e_surprised
Kamstrup
Svar
#4
Godt set, Kamstrup!! Det er jo slet ikke et HP-ur, men noget endnu mere eksotisk: Et PP med out-house værk.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)