Svar: 23
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hey alle
Jeg søger lidt hjælp i forbindelse med mit næste urkøb. Jeg er ingen ursamler eller overvejelser om at sælge mine ure igen. Køber kun nyt og helst fra en DK forhandler som jeg fysisk kan møde op i og tage mit ur med hjem.
Har i dag et Rolex Datejust II som jeg købte i 2014 og et Grand Seiko sbgj001 som jeg købte 2015.
Meningen var faktisk at stoppe med mit Datejust, da jeg altid blot har være en et-ursmand, men jeg må erkende at jeg blev bidt af det mekaniske og følelse af kvalitet på armen.
Er ingen rigmand og har blot en normal 8-16 løn, men alligevel har jeg lovet mig selv at have tre ure i alt inden kone, børn og hus æder mit budget op de næste 30 år.
Det sidste ur har jeg tænkt skulle være kronen på værket. Derfor er mit budget (dvs. mit mål for opsparingen dertil) på max 100k.
Jeg havde et Rolex Sub i stål/guld i tankerne, men jeg synes prisen blot stiger og stiger på Rolex og frygter lidt det når over 100 til næste år hvor jeg satser på at mit indkøb skal finde sted. Samtidig er det også lidt irriterende at skulle betale så meget mere for et ur blot pga. prisstigning og ikke pga. fornyelser eller bedre værk m.m. Derfor har jeg åbnet tankerne for at finde et andet mærke, men det er så her at jeg er kommet til kort.
Mit ønske er et ur med sort skive. Dato er dog et must. Dag er OK, men helst ikke stopur, gmt eller andet. Størrelse 40-41mm.
Nogle som har et bud på et mærke/model jeg skal se nærmere på?
•
Jeg er enig med dig i, at du mangler et dykker-ur. Også selv om du hverken dykker eller svømmer.
Men hvorfor bruge så mange penge på et Rolex? Jeg har stået i lidt den samme situation som dig, og mit eget valg er efter mange og lange overvejelser faldet på Tissot Seastar 1000 med Powermatic-værk. Det er sjældent. I hvert fald hos de danske ur-magere. Og i mine øjne er det rasende smukt, men det er selvfølgelig en smag sag.
Tissot'en er også meget-meget praktisk til daglig brug. Dels fordi det har 80 timers gangreserve, så det skal ikke stilles, hvis du lægger det til side en dag eller to for at flashe Seikoen og Rolex'en. Dels fordi det er rasende billigt i forholdt til dit budget, så det kan også bruges som beater.
Og de mange tusinde sparede kroner kan du så sætte til side til et dame-Rolex til dine kommende børns kommende mor ;-)
Se linket nedenfor.
http://www.ablogtowatch.com/tissot-seast...tch-hands/
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Hvis du synes godt om audemars piguet Royal oak. Så prøv at kigge på en 15400 eller en 15300
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg vil forslå et JLC tribute to Polaris, den ligger i omkring 80k
Og vil komplimentere de 2 andre fede ure du ejer virkelig godt IMHO.
God jagt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Eller Jaeger-LeCoultre - Master Compressor Deep Sea Chronograph ?
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Der nævnes helst ikke chronograf i kriterier
men ellers også et godt bud.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Arr, havde totalt misset de nederst kriterier.. Sorry.
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
@ Wolfgang: " Jeg havde et Rolex Sub i stål/guld i tankerne, men jeg synes prisen blot stiger og stiger på Rolex og frygter lidt det når over 100 til næste år hvor jeg satser på at mit indkøb skal finde sted. Samtidig er det også lidt irriterende at skulle betale så meget mere for et ur blot pga. prisstigning og ikke pga. fornyelser eller bedre værk m.m. Derfor har jeg åbnet tankerne for at finde et andet mærke, men det er så her at jeg er kommet til kort."
Først forstod jeg ikke dit indlæg... Så gik det op for mig at du planlægget at købe et nyt G/S Sub !!!!
Dit indlæg fortæller mig at du opererer ikke med de ubegrænsede midler og derfor spørger jeg: Hvorfor lader du ikke en anden tage kantstensafskrivningen ??
Et G/S Sub med fuld sæt koster - uden dybtgående søgninger - mellem 40 og 65K og i skalaens dyrere ende har vi så de "meget lidt brugte", et fra 2014 her - som eksempel: http://www.chrono24.dk/rolex/submariner-...012003.htm
Eller, hvad med et i 18kt ? Desværre, lige nu er der ingen for en rimelig pris indenfor EU, men med lidt venten kan ét findes for lidt over 100K (håber at dette ikke få sitets hysterikere at gå i kramper og begynde læserbrevstorm  ).
Du kunne også prøve at kontakte en greymarket dealer, f. eks. Bo aka "Kongen" som plejer at være meget dygtigt at finde ure for rimelige priser, "fantasipriser" ville nogen her måske sige  Kan ikke huske Bo´s brugernavn ("Kongen" ?) men her er mange som kan - KimT, zum Beispiel.
Held og lykke - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(23-01-2016, 10:45 AM)Stensbjerg Skrev: Jeg vil forslå et JLC tribute to Polaris, den ligger i omkring 80k
Og vil komplimentere de 2 andre fede ure du ejer virkelig godt IMHO.
God jagt. 
+1 Very good choice indeed.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 23
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
JLC er et super godt bud, dog er modellen som du, Stensbjerg foreslår, ikke helt min smag. Har kigget lidt på deres andre modeller, men der er ikke mange med sort skive og dem der er, er enten langt over de 100k eller på kun 39mm (som f.eks. deres "simple" Master Control Date som dog også vil ligge sig for meget op at mine to andre ure).
Audemars Piguet ligger liiige lovlig i den dyre ende. Var forbi strøget i lørdags og så den omtalte model i vinduet. Den gav desværre heller ikke lige det sus i maven som mine to andre ure gav mig ved første blik.
Tissot er et godt bud, men synes ikke det mærke siger mig så meget og vil nok ikke kunne blive "Kronen på værket" i min samling.
Og tak for rådet TioMalo. Jeg ved godt at det er en dyr fornøjelse at købe nyt. Men jeg ønsker blot ikke at gå med noget andre har gået med før mig. Det vil ikke give mig samme glæde, til trods for min bankkonto måske ser anderledes på det.
Min erfaring med Rolex, siger mig at jeg helst vil se uret i virkeligheden før jeg køber. Deres sjove problemer med forskellige typer forstørrelsesglas på datoen og urskiver der ikke sidder helt lige, er ting som gør at jeg ikke tør købe urene på det grå markedet hvor man jo ikke får mulighed for at se det specifikke ur før køb.
Men tak til jer alle for buddene :-).
•
|