Hjælp til ældre Seamaster
Jeg har fået det her İmageİmageOmega Seamaster 600 for nogle år siden af min kæreste.

Jeg kender dog ikke modellen. Kan nogle hjælpe?

Samtidig vil jeg også høre, om det er muligt at skaffe en original rem - og eventuelt hvor?

Håber, I kan hjælpe.

Hilsen Kasper.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Hej!

Fin Seamaster 600. Referencen er højst sandsynlig 135.011 og værket der sidder i, er et caliber 601. De blev produceret i perioden 1962-70.

De fandtes i et utal af varianter i denne reference, mht. skive, visere, stål, guld, gold-plated som dette. Nogle hed også Genéve og nogle gange endda begge dele på en gang :-)

Den har fået skiftet sekundviseren til en i en forkert farve, burde have samme farve som de to andre visere. Kronen er uoriginal. Begge dele kan skiftes ved et evt. service hvis det ønskes.

İmage
Svar
Tusind tak for et fyldestgørende svar, der gjorde mig en hel del klogere. Jeg vil helt sikkert få skiftet de uoriginale dele, når den skal ses efter i sømmene næste gang. Og hvad med en Omega-rem fra den periode - har du også et bud på, hvor jeg kan købe sådan en fætter?

Svar
(05-01-2016, 08:52 PM)blomgren Skrev: Tusind tak for et fyldestgørende svar, der gjorde mig en hel del klogere. Jeg vil helt sikkert få skiftet de uoriginale dele, når den skal ses efter i sømmene næste gang. Og hvad med en Omega-rem fra den periode - har du også et bud på, hvor jeg kan købe sådan en fætter?

Du kan se Omegaremme her, de skal være i 18 mm. til dit ur   http://www.uhrmageriet.dk/andre_varer/om...eder_remme 

Originale Omegaremme er dyre. Jeg ville kontakte Urmager Halse i Horsens han er også Omega forhandler måske kan de finde en god pris til dig.

Vogt dig for billige Omegaremme på eBay, m.v. de er fake. Et nemt give away på en fake rem er der står Genuine leather på dem.  

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej Thomas. Mange tak. Jeg vil kigge på det senere i dag. Ha' en god dag. Vh. Kasper.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)