Arvestykke
#1
Hej Eksperter

Har netop modtaget en meget gamle beater +25 år. Jeg kan ikke helt gennemskue om det er værd at få lavet eller om jeg blot skyde det af som 'restaurering' projekt. Det er en sub men mere ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke engang sikker på hvor jeg skal kigge vdr refnr mm. da der ikke stå noget på bagsiden.

Input og hjælp modtages meget gerne!
İmage
İmage

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
PAM,GP,TAG
Svar
#2
(05-01-2016, 04:19 PM)MF Skrev: Hej Eksperter

Har netop modtaget en meget gamle beater +25 år. Jeg kan ikke helt gennemskue om det er værd at få lavet eller om jeg blot skyde det af som 'restaurering' projekt. Det er en sub men mere ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke engang sikker på hvor jeg skal kigge vdr refnr mm. da der ikke stå noget på bagsiden.

Input og hjælp modtages meget gerne!
İmage
İmage

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk

Det vil sikkert være klogt at lade en fagmand kigge på det før du deponerer det i skraldebøtten. Hvis du ikke vil have ulejligheden så send det til mig, jeg betaler portoen Icon_lol Icon_lol Icon_lol
P.N.
Svar
#3
Jeg ville tage fat i Mads Gjødesen fra timetowatch.dk. Du kan i det mindste pille lænken af og se serienummeret mellem hornene ved 6.

/Bjørn.
Svar
#4
Billederne er ikke så skarpe, så det gør det lidt udfordrende, men umiddelbart ligner det en Rolex 5513 fra omkring 1970 ca. Det kan godt se ud til at det er i oprindelig stand og så kan du godt få en god pris for det. Det kan et tjek under alle omstændigheder afsløre.
Med venlig hilsen
Kristopher Fjeldgaard
FineTime

http://www.finetime.dk
http://www.facebook.com/finetimedk
http://www.instagram.com/finetimedk#

Salg, bytte, køb og kommission af brugte luksus-ure
Svar
#5
Måske er det lyset, men timeviseren ser meget hvid ud. Måske er den skiftet i årenes løb.

Under alle omstændigheder så er det for fedt med et ur i den stand! Icon_party Det har sikkert været med til nogle ting gennem årenes løb.
Svar
#6
Fedt eksemplar! Det vil klart være værd at give et service, hvis du skulle beslutte det. Her er det dog vigtigt du overvejer om der skal skiftes visere, indlæg på lünetten (den du kan dreje omkring glasset), om uret skal have polering osv.
Jeg vil hvertfald foretrække at beholde uret upoleret, med original skive og visere + indlæg (indlægget MEGA flot patinerede!!)
Svar
#7
Jeg bliver altid lidt nervøs når jeg ser sådan nogle gamle ure. Det skyldes nok en kunde som havde et Daytona 6263 som havde en fake kasse og skive, men værket var ægte med få uorginale dele og lænken var ægte.

Jeg ville bare få en urmager eller dig selv til at få lænken af og se serienumer og referencenummer.

Så kan du eventuelt kontakte Rolexfabrikken og høre om serienummeret er korrekt og om det er registeret i dres database.

RUE FRANÇOIS-DUSSAUD 3-5-7
1211 GENEVA 26
GENEVA
SWITZERLAND
TEL: +41 22 302 22 00


Jeg fandt engang en mailadresse og skrev til dem i forbindelse med tyveri hvorefter jeg blev ringet op, men kan ikke finde mailenadressen nu.

Dog er R.Boehringer eller G. Brunner fra fabrikken nogen som skrev til mig i forbindelse med det delvise fki 6263 Daytona.
Men kan ligeså godt fra starten uanset hvordan, finde ud af om kassen er ægte, så man ikke render hovedet mod en mur ved service. Og hvis du er ved en AD lad dem tjekke værket. Risikoen er nok ikke så stor for at der skulle være noget galt, men vintage sportsure kan godt være lidt giftige his man er uheldig. Har fået 3 sub sat i stand uden problemer, men de superdure Daytonas er frisende at lave fusk med for svindlere.

Og i den tilstand ville jeg lade en AD sætte det i stand for det trænger nok til nye dele. Skal det være perfekt ville jeg gerne ofre de 10.000 + kr som det måske koster at sætte det helt i stand.

Vil gerne høre hvad der sker med uret. Det er jo et interessant ur. Bare sørgeligt med dens mishandling.
Svar
#8
Du er godt nok gavmild med dine prisforslag for reparationer, Nicholas.
Og vi har også hørt mange gang om den der "delvis fake Daytona".
Et 5513 Sub har intet med det at gøre.
Hvorfor skulle der være "uægte dele" ??
Earth calling, stenstruppigen Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#9
I den stand der som det ser ud og vis der skal ny dele i. Så kost det nok hos ad måske de 20000 - 25000 kr at få sat i stand. Men alt efter hvor meget det skal laves
Svar
#10
Det skal bare have et klat olie, og så skal der ikke røres mere ved den Icon_blink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)