Salg privat?
#1
Hej forum,
Jeg har ledt lidt i vores herlige forum om salg af ur private imellem, dog uden den store succes. Derfor har jeg et par spørgsmål jeg håber at kunne få besvaret.
Hvis jeg (bor i Kbh.) en dag ønsker at sælge mit Rolex (købt hos Klarlund) til en privat køber eller forhandler, hvor anbefales det at jeg sætter det til salg billigst muligt (har det lidt svært med DBA), og hvilke krav kan jeg blive stillet overfor fra købers side (jeg har alle relevante docs. og boks) når prisen som udgangspunkt er aftalt?

Og…
 - Hvordan mødes man typisk (på cafe)?
 - Hvilken (sikker) betalingsmetode betales uret med typisk, kontant?
 - er der andet?  Icon_study

Pfh tak

Rolex 114060 classic
Svar
#2
Hvis du er på facebook er der et dansk Rolex forum hvor der må sælges, der er meget køb og salg af Rolex der.

Ellers er der vist en salgside tilknyttet dette fora's hjemmeside, men der skal der betales for annoncer hvis du er indstillet på det.
Svar
#3
Hvis du vil sælge privat i DK, er der Vintageure.dk, DBA og Ursiden.dk og alternativt er der en hel bunke gode brugthandlere der er til at handle med. Her får du ikke samme pris, men til gengæld en nemmere handel og mindre "bøvl" ifht. betaling, mødested osv.

Vælger du at sælge privat er det altid en god idé at mødes et sted som en café, måske i ens bank eller hos en urmager som samtidig kan verificere uret for køber (husk at lave en aftale).

Mht. betaling så er kontanter altid godt og en straksoverførsel på netbank er også en fin metode.
Svar
#4
tusinde tak for jeres svar Icon_flag - stor hjælp !

Rolex 114060 classic
Svar
#5
Jeg har prøvet med salg af ure både via DBA og en enkelt gang via kommisionssalg gennem CT Watches. På DBA skal du være forberedt på mange underbud (kan sagtens være bud på 30-40% under den udbudte pris) og der kan også være flere situationer, hvor du har en god dialog med en potentiel køber, hvor man bliver enige om stort set det hele, men så kommer der pludseligt alt muligt i vejen, tiden trækkes ud og til sidst går "handlen" i sig selv igen.

Det ur jeg solgte i kommisionssalg hos CT Watches var et Omega Planet Ocean, hvor jeg endte med at få stort set samme afregning fra CT Watches, som jeg ville have været villig til at sælge det til privat på DBA. Salget gik i dette tilfælde rigtigt hurtigt - de professionelle urhandlere har et langt bedre "udstillingsvindue" end du selv har via DBA og de potentielle købere har også en større tryghed ved at købe hos en kendt urhandlere (man har reklamationsret, urhandleren vil have spottet hvis det er en fake, mv.) som også gør, at de kan tage en lidt højere pris, end du selv vil kunne få på DBA.

Så for mit vedkommende er der ikke nogen tvivl - hvis jeg på et tidspunkt skal sælge et dyrere ur igen, så vil jeg helt bestemt overveje kommisionssalg igen!


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
Svar
#6
(28-12-2015, 10:17 AM)JJG Skrev: Jeg har prøvet med salg af ure både via DBA og en enkelt gang via kommisionssalg gennem CT Watches. På DBA skal du være forberedt på mange underbud (kan sagtens være bud på 30-40% under den udbudte pris) og der kan også være flere situationer, hvor du har en god dialog med en potentiel køber, hvor man bliver enige om stort set det hele, men så kommer der pludseligt alt muligt i vejen, tiden trækkes ud og til sidst går "handlen" i sig selv igen.

Det ur jeg solgte i kommisionssalg hos CT Watches var et Omega Planet Ocean, hvor jeg endte med at få stort set samme afregning fra CT Watches, som jeg ville have været villig til at sælge det til privat på DBA. Salget gik i dette tilfælde rigtigt hurtigt - de professionelle urhandlere har et langt bedre "udstillingsvindue" end du selv har via DBA og de potentielle købere har også en større tryghed ved at købe hos en kendt urhandlere (man har reklamationsret, urhandleren vil have spottet hvis det er en fake, mv.) som også gør, at de kan tage en lidt højere pris, end du selv vil kunne få på DBA.

Så for mit vedkommende er der ikke nogen tvivl - hvis jeg på et tidspunkt skal sælge et dyrere ur igen, så vil jeg helt bestemt overveje kommisionssalg igen!


Sent from my iPad using Tapatalk


Helt enig med ovenstående.
Jeg har flere gange brugt Dreamwatch i forbindelse med salg af netop Rolex. Alle gangene har jeg fået det samme som jeg ville kunne få ved et privat salg.
Og så slap jeg for alt det bøvl med 1000 henvendelser og fremvisninger til folk, der alligevel ikke er seriøse som f.eks.
" jeg har taget 15.000kr med i lommen... (og uret koster 25.000kr)
" det vil jeg gerne købe, men jeg skal lige have sparet de de sidste penge op eller solgt mit eget først"... (efter 5 telefonsamtaler, 20 mails og afspadsering fra job for at mødes)

eller sidste gang  " kan vi mødes på Damhustorvet kl. 21.00 i aften"  Icon_lol  ( jeg bor i Århus)

Jeg har selv solgt dyrere ure de sidste 10-12 år, men nu prøver jeg altid et kommisionssalg først.
/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)