15 snart over hva så nu.
#1
For første gang i mit "ur liv" står jeg med fornemmelsen af at der ikke rigtig er et næste move
Til andre ure end hvad der kigger tilbage i winderen nu.

Sea og Marinemasteren rammer til sammen rigtigt godt det jeg går efter i denne interesse,
Og de er in my view de fedeste ure mit nu valgte budget kan købe
Og det føles forkert at sælge nogle af dem(hvis der ikke er tale om crazy money selvfølgelig)

Så skal jeg "videre" skal jeg øge det antal $ jeg har ure for betydeligt,
Da de andre ure jeg kunne se mig selv købe koster fra ca 50k og op.

Det har jeg svært ved da jeg også har andre ikke ure relateret projekter,
Samt det faktum at jeg Kan have svært ved få gået med mere end 2 lækre ure,
Da beateren klare ca 70% af den tid jeg skal have ur på overvejede at købe en ny beater,
Men indså at det bare var et fix som hurtig ville fade ud.

Så jeg har valgt at stoppe op her og på en måde genopfinde min ur interesse 
Uden den evige jagt så må jeg se om det holder har ihvertfald sat 16 som et prøve år. Icon_e_biggrin1

Så på en måde "dør" en del af interessen lidt her,
da jagten på det næste fix jo fylder meget hos os.

Har du stået i sammen vakuum og hvad gjorde du derfra.?
Og skal der også ske noget nyt med din ur interesse i 16.?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Tja, nogle gode spørgsmål. Jeg har ofte oplevet det "tomrum" som du beskriver. 

I modsætning til mange herinde har mine urindkøb været meget mere sjældne, idet jeg kun to gange har solgt et ur. Mine ure er i høj grad keepere! Da vi jo desværre ikke har ubegrænsede midler til rådighed for vores passion for de små tikkende vidundere, har min samling på 9 ure taget 15 år at bygge op. 

Det er klart at der har været mere gang i interessen når et køb er nært forestående, men jeg syntes også det er spændende at følge med i hvad der sker hos producenterne, hvad der debatteres herinde og hvad i andre køber/sælger etc. selvom man ikke er på jagt efter det "næste fix".

Til gengæld er jeg tvunget til nogle gange at vente særdeles længe på at kunne realisere mine drømme om et konkret ur til der er et til salg til den rigtige pris samtidig med at jeg har fået samlet pengene til det. Jeg prøver, såvidt muligt, at have økonomisk mulighed for at kunne slå til når det helt rigtige tilbud dukker op. MEN det kræver stor selvdisciplin at kunne modstå ikke at bruge denne økonomiske reserve når det næsten rigtige tilbud eller en pludselig indskydelse dukker op.

Mit råd til dig kunne således være at beholde de ure som du er glad for, prøve at se om ikke interessen for at følge med i hvad der sker på urfronten stadig vil være der, og på den længere bane skabe økonomien til et ur mere, keeper eller ej.
Mvh
Morten
Svar
#3
Jeg har det præcis som dig, Jacob. Med DSSD og PAM305 i kassen - samt et G-shock til det groveste - kan jeg ikke se, hvad der skal skftes ud. Af samme årsag har disse tre ure været hos mig i 2015. Ingen ud og ingen ind. Sådan bliver det nok også i 2016, medmindre der sker noget revolutionerende på smart watch-fronten.
Svar
#4
Fin vinkel fra jer begge de sætter lidt tanker i gang,
Og så er det jo altid rart at konstatere at man ikke er helt tosset alene Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Jeg har været så heldig at opleve, at glæden over et ur ikke er ligefrem proportional med prisen.
Mine sidstindkøbte G-Shock-ure sidder på armen det meste af tiden.
Det drejer sig om GW-5000 og GW-9400 Rangeman.
De er bare dejlige at være i selskab med.
Og så har Seiko lige introduceret ny "billige" diver's i fire udgaver...
/
Kristen

Forøvrigt er der ikke noget dårligt ved at opleve, at man er glad og tilfreds med det man har...
Svar
#6
Helt enig Kristen min MMer er langt fra det dyreste ur jeg har ejet,
Men det er klart det jeg har været og er mest glad for.

Jeg siger ikke der er noget dårligt ved oplevelsen,
Den er bare ret ny for mig og har sat min ur interesse i et andet "lys" Icon_blink

Hvilke Seikoer tænker du specifik på.?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
Jeg tænker på nyoplaget af Seikos "Turtles".
De ny hedder SRP 773, 775, 777 og 779.
De kan ses på Seikos tyske hjemmeside under Prospex.
Jeg kunne godt blive fristet....
/
Kristen
Svar
#8
Nå OK dem, præcis dem der fik mig til at tænke,
om jeg ikke havde stort behov for et nyt ur til jobbet.  Icon_e_biggrin1

De er så fede. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
(26-12-2015, 12:54 PM)khbk Skrev: Jeg tænker på nyoplaget af Seikos "Turtles".
De ny hedder SRP 773, 775, 777 og 779.
De kan ses på Seikos tyske hjemmeside under Prospex.
Jeg kunne godt blive fristet....
/
Kristen


For meget sen 60´ene design... Hvis du var der, savner du ikke at se det igen Icon_blink
Efter evig-klassikere MM300 og SKX007 er det svært at opfinde ny varm vand eller dybe tallerkener, IMHO i hvert fald.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Her i juledagene har jeg haft det på samme måde, hvordan skal der skiftes ud eller købes ind i 2016 ??

Jeg er egentlig blevet rigtig glad for mit sorte Seiko SLQ019 og ikke mindst mit Oris Williams, som er nogle af de nyeste der kom ind her sidst i december, desuden har jeg kigget lidt i kassen og tænkt på om der var noget der skulle flippes videre.

"led os ikke i fristelse og frels os fra nye ure" Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)