Omega Naïad "Medicus"
Hej Lars

Vi er snart nok til at starte vores egen "nørdeklub" Icon_lol

Forøvrigt Lars har du i dit righoldige stumpelager rå spiraler? jeg er i besiddelse af at Omega 26.5 SOB T.2 værk der er uden spiral.
Det har værknummer 8324796 og er vel fra omkring 1934. Jeg kunne tænke mig at prøve at forme en Breguet spiral og se om jeg stadig kan tælle en spiral af og få den til at ligge rigtigt, det vil jo være helt som i de gode gamle dage. Værket er med en meget velbevaret skive og visere og kunne jeg også finde en kasse kan jeg dårligt ønske mig mere.

P.N.
Svar
Hej Per.
Uha, uha, nu bevæger du dig da ud i noget...... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused  ja hvad skal jeg snart sige..... Icon_blink
Det er jo nok en 18000bhp spiral går jeg ud fra, har ikke været inde for at se om det skulle være et andet svingningstal, jeg tror det ikke. Nu skal du jo huske at snakker vi rå-spiral, skal du jo også sætte den på rulle.... Icon_drool  Icon_drool  Icon_drool  og montere pløkken. Har du koniske stifter til det, for der mangler jeg..... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused
Skal se hvad jeg har, mener at jeg har et par stykker liggende. Har du prøvet om Lindholt skulle have nogen liggende? Der er jo også Mortensen eftf. han har vist åbent en gang imellem kan ikke huske hans åbningstider, skal se om jeg kan finde dem...
Det må du nok lige huske mig på....på PB eller min mail.....der ligger en del og trækker i mig lige pt, så om jeg lige husker det...... Icon_blink  Icon_blink  Icon_blink
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Hej igen Lars

Koniske messingstifter har jeg ellers laver jeg dem, svingningstallet er 18000, spiralen måler 0,03 x 0,14 mm. med 15 omg. omkring rullen.

Er det det gamle H. Mortensens eftf. fra Kompagnistræde der stadig eksisterer under en eller anden form ?

Håber ikke du bliver stresset her op til jul Lars, vi skal jo holde mange år endnu. Rigtig glædelig jul og godt nytår til dig og de mennesker du holder af.

Hilsen
Per
Svar
Super flot ur, jeg kunne sagtens gå med sådan af og til…

(23-12-2015, 01:17 AM)Lars Skrev: Hej Per.
Uha, uha, nu bevæger du dig da ud i noget...... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused  ja hvad skal jeg snart sige..... Icon_blink

Er det sådan nget som dette, bare lidt mindre??

Venligst
Henry Rasmussen
Icon_violin
Svar
(23-12-2015, 01:43 AM)P.N. Skrev: Hej igen Lars

Er det det gamle H. Mortensens eftf. fra Kompagnistræde der stadig eksisterer under en eller anden form ?

Hilsen
Per

Hej.
Ja, det er gamle H. Mortensen's eftf. og ja det er samme eftf.... Icon_drool Icon_drool Icon_drool
Så han er jo ikke helt ny mere... Icon_blink ja fra den gang jeg var i lære..... 1976
Mener han stadig er i gang nogle dage om ugen.
Finder lige hans åbningstider og sender dem til dig.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil

Han kom nu lidt nemt om det med at centre den spiral..... ja, for ikke at snakke om at lægge den plan...  Det er sjovt når de laver de film, der mangler næsten altid alt det bøvlede der tager en hulens til tid.
Herre gud man laver da bare lige en rulle og monterer, det tager da kun lige fem minutter, ja jeg har set det på You Tube... Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1  men der er jo nok ikke mange der gider se en hel film med alt hvad der bliver gjort når man monterer en spiral på rulle og pløk. Så ud fra det må jeg jo sige ja det er det Per og jeg skriver om.... Så må vi hellere lave en ny tråd, hvis der skal mere til af den slags, den omhandlede vist noget andet..... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Undskyld Thomas... Icon_flov

Næ, det gik nu meget godt med at komme over handlen, nu skal det hele jo så bare byttes----- Icon_blink
God jul til dig og dine....
Ja og alle dem som ser dette.... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

Svar
Husker jeg rigtigt hvis navnet var Flarup ?
P.N.
Svar
Næ, tror ham der har den nu, købte den af Flarup, men er ikke sikker.
Nu er der jo lige nogle år i mellem os..... Icon_blink  Icon_blink  Icon_blink
Ups, ser ud til han har lukket: https://www.biq.dk/companies/H+MORTENSEN...6/17538120
Prøv om han tar tlf.... Icon_head
Har han lukket....så.... Icon_head  Icon_head  Icon_head
Der var en del jeg godt kunne have brugt... Icon_blink
Mvh
Lars
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

Svar
(22-12-2015, 12:36 AM)Lars Skrev: Nej Per.
Så er vi da mindst tre..... Icon_lol  Icon_lol  Icon_lol
Mvh
Lars
Four.I would wear a watch like that with pride.Size means nothing when you think of the history behind this watch.Many of these great vintage watches with smaller sizes,would also look good on female wrists.I would rather give my wife this watch ,than a common run of the mill Rolex.I have a vintage Royce watch 34mm in perfect condition that i wear as much as my 47mm Panerai.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)