Tre nye Aquatimere
#1
IWC har overraskende udsendt tre nye AT modeller her godt en måned før SIHH-messen.
Det drejer sig om en ny udgave af AT Automatic 2000 ref. 3580 med gule visere og gule tal på en sort skive.

Desuden en AT Chronograph "La Cumbre Volcano" ref. 3795 i et oplag på 500 stk. Urets navn er hentet fra en vulkan på Galapagos øerne.

Det tredie nye ur er endnu en hyldest til Cousteau: AT Automatic Edition "Expedition Jacques Cousteau" ref. 3290.

Jeg uddyber senere, når jeg har fået tekniske oplysninger.

JK

Her er billeder af de nye ure:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#2
Om ref. 3580: Its power comes from an IWC-manufactured 80110-calibre movement with automatic winding and a 44-hour power reserve. The watch has a mechanical external/internal rotating bezel, the SafeDive system and luminescent elements. The movement is housed in a 46-millimetre titanium case.

Om ref. 3795: The timepiece features the IWC manufactured 89365-calibre movement. Water-resistant to 30 bar, the chronograph has a flyback function, automatic winding and a power reserve of 68 hours. The dive time can be set using the mechanical external/internal rotating bezel. This ingenious in-house development from IWC combines the legibility of an internal rotating dive ring with the ease of use of an external bezel. The IWC SafeDive system ensures that the inner ring can be moved only anti clockwise. 44 mm rubber coated steel case.

Om ref. 3290: IWC 30120 calibre movement. Water resistent: 30 bar. 42 mm steel case
Svar
#3
Den gule er sprød. Icon_drunken
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Er der nogen, der har prøvet enten 3795 eller 3290? Remmen ser umiddelbart ikke specielt komfortabel ud, da den ligner den er meget stiv ved hornene.


/Mads
Svar
#5
Nok ikke specielt overraskende er jeg mest til "Expedition Jacques Cousteau" ref. 3290!  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#6
(08-03-2017, 08:01 AM)MadsA Skrev: Er der nogen, der har prøvet enten 3795 eller 3290? Remmen ser umiddelbart ikke specielt komfortabel ud, da den ligner den er meget stiv ved hornene.


/Mads

Jeg prøvede 3290 for 14 dage siden på Gran Canaria, på gummi. Den sidder fantastisk, meget komfortabelt og er ikke specielt stiv ved hornene. Et ur og model, jeg var tæt på at købe.... men hvorfor dælen skal moderne ure være så høje i kassen!!

Alan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#7
Den er jeg også meget hooked på, Jon! Icon_blink Jeg overvejer, at skifte en anden diver ud med den.

Hvad var dit samlede indtryk af uret, Alan? Icon_smil


/Mads
Svar
#8
(08-03-2017, 09:29 AM)MadsA Skrev: Den er jeg også meget hooked på, Jon!  Icon_blink Jeg overvejer, at skifte en anden diver ud med den.

Hvad var dit samlede indtryk af uret, Alan?  Icon_smil


/Mads

Som altid med IWC, er der ikke noget at komme efter. Det er velbygget, polering og finish generelt er i top og gummiremmen er fantastisk lækker og blød. Og så har de lavet et "snap" skifte af remmen/ lænken ved hornene, klik så er den af. Stiften sidder fast i endestykket, så den ryger ingen steder. Og det holder med garanti! rem eller lænke hopper ikke lige af.
Skiven virkelig flot lavet og den indvendige bezel drejes smooth og fast.
Diameteren passer til urets visuelle og robuste look. Det er ikke toptungt og ligger rigtig god på armen.
For mig var absolut eneste minus , højden på kassen. Men nu er jeg også særlig sensitiv på det område, og går mest med Datejust og Pam Radiomir, som begge er pænt flade.

Desværre havde de ikke den nye Ingenieur på 40mm og ca.10mm i højden og så Laureus modellen med blå skive... ellers havde den havnet på armen af mig, hurtigere end du kan sige IWC  Icon_blink

/Alan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#9
En Pam Radiomir 183 er vel 1/2 mm tyndere end en Aquatimer 3290 (14 mm) og en Pam Radiomir 380 er én mm tyndere.

Hurtigskiftet på IWC remmene er bare genialt!

Den nye Ingenieur ref. 3239 er virkelig lækker og kun 10 mm høj.

JK
Svar
#10
Jeg prøvede ingenieur 3239 på i sidste uge, og jeg var meget positivt overrasket. Det er nok det ur i det nuværende iwc lineup jeg bedst kunne tænke mig, super lækkert ur.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)