Omega Seamaster Memomatic
#1
Dette ur har jeg længe haft på ønskelisten. Skæbnen ville at jeg blev ejer af det i går efter et "lavt for sjov bud, hvor jeg bestemt ikke regnede med at vinde auktionen" på Lauritz.

Uret er ret specielt. Det er et "alarm" ur som da det kom frem i 1970 var først i to kategorier, her fortalt af Omega selv:

İmage

Urets reference er 166.072 og værket hedder caliber 980 og mit eksemplar er fra ca. 1972. Min er med en mere usædvanlig kassevariant hvilket jo ikke gør noget Icon_smil

Uret er med automatic, dato med quickset vha. en knap mellem krone og pusher man trykker ind og så skifter datoen. Alarmen er unik med at man både kan sætte timer (det var normalen dengang) men også minutter.

Mit ur som efter lidt tlc blev nogenlunde, som vi siger ude vest på Icon_cool (jeg beklager billedkvaliteten, men har ikke været hjemme i dagslys og beklager remmen som var den eneste jeg lige havde på lager der passede)

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
[-]
  • Lars
Svar
#2
Det er da ellers i ret fin stand må jeg sige. Flot. Tillykke med det. Troede slet ikke at Omega havde gjort i alarm ure.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#3
Her lidt mere info:

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
#4
Så kom der en mere matchende rem på  Icon_e_biggrin1

İmage
İmage
[-]
  • Frans, KimT, Lars
Svar
#5
(08-12-2015, 07:15 PM)TDN Skrev: Så kom der en mere matchende rem på  Icon_e_biggrin1


Tillykke med klokken - som er absolut den kønneste af de to mulige variationer.
Her er vi absolut i noget "Beauty and the Ugly" agtigt Icon_blink

Mvh. john
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Her er også et alarm ur i samme stil.
İmage
İmage



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)