Hjælp... et ur med blå skive.. must have!
#1
Kan I hjælpe mig med at se, om jeg har overset nogle?

Jeg skal simpelthen have et ur med blå skive. Der er, for mig, noget dragende i den blå farve. Ikke så blå som Tudor Pelagos, men mere mørkeblå... og så alligevel ikke så mørk, at vi er tæt på sort.

Jeg har selv en klar favorit, Omega SMP.

Kritirier:
* sportsur
* ingen chrono
* dato, skal ikke adskille os
* max. 42mm
* max. 14mm højt ( så tynd som muligt)
* skal kunne klare en tur i poolen ( de to gange om året  Icon_diver )
* nyt eller brugt spiller ingen rolle ( det brugte skal dog helst være et komplet sæt)
* prisleje 0 -25K

Det skal aflaste mit Explorer 1.

På forhånd tak og ha' en skøn søndag.
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#2
Omega Aqua Terra er et smukt ur. Dog kræver det, at du smider tusind oveni Icon_smil
Svar
#3
Tak Mads... har overvejet det, men synes det kommer for tæt på min Rolex Explorer i udseende.
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#4
Hejsa Allan,
så er det bare at finde et brugt Rolex Datejust med blå skive (helst fra chrono24 når priserne i DK er på vej til himlen...).
Meget ur for pengene og så kan det gøres med lidt tålmodighed og ca. 16K.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Hej John

Du har ret, den er også kraftigt med i mine overvejelser.

Er der iøvrigt nogen der ved, hvorfor den nye Omega SMP, med keramisk bezel og opdateret lænke, ikke virker så populær?
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#6
Der er mange gode bud i din kategori - brugte såvel som nye  Icon_Up

Electric Blue
İmage

Bond af en art
İmage

Blå Steelfish. Officielt 44mm men føles lidt mindre
İmage

Doxa fås i 42mm. Caribbean er den blå  Icon_Up
İmage

Seamaster Pro Ceramic vil være et godt bud. Det er virkelig velbygget til prisen, og så er det på mange fronter et langt bedre bygget ur end sin forgænger - til trods for forgængerens mange fortrinligheder. Jeg er særligt vild med Ceramic modellens flotte blanke skive, lynetten, de kraftigere lænkeled og den smallere clasp  Icon_party 

God jagt  Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar
#7
Ot: nogen, som ved, hvorfor der fra tid til anden er billeder, som ikke fremviser på min iPad?
İmage
Svar
#8
(29-11-2015, 11:11 AM)guru1313 Skrev: Tak Mads... har overvejet det, men synes det kommer for tæt på min Rolex Explorer i udseende.
Allan


Ahhh, Allan ............. er du helt sikker på det ?  Icon_blink


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#9
Tak for alle jeres forslag.


@Joepete... har luret på en Steelfish, men har indtryk af, at den er ret høj og så lige de 44mm.
Tak for din info om den nye SMP. Den kan jo også fåes spritny, for ikke mange basseøre mere, end den tidligere model fåes som brugt.

@pbr... jow, jeg synes at grundntanken, et finere sportsur , er gennemgående ved både Exploren og AT'ern. Og så er der lige den minutviser, med pilen / trekanten for enden, absolut no-go fra mig  og også derfor at jeg aldrig vil købe et Omega PO, selvom alt andet på uret ser godt ud.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
#10
(29-11-2015, 03:11 PM)guru1313 Skrev: Tak for alle jeres forslag.


@pbr... jow, jeg synes at grundntanken, et finere sportsur , er gennemgående ved både Exploren og AT'ern. Og så er der lige den minutviser, med pilen / trekanten for enden, absolut no-go fra mig  og også derfor at jeg aldrig vil købe et Omega PO, selvom alt andet på uret ser godt ud.


Smag og behag kan jo ikke diskuteres - jeg er selv OK med minutviseren, men er godt klar over, at den kan skille vandene  Icon_smil

Men hvis du derudover mener, at grundtanken som du beskriver den gør, at der er for store ligheder mellem Explorer og AT, så må det samme vel også gælde Date Just ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)