Et besøg hos Patek Philippe
#21
(28-11-2015, 09:49 PM)cfnissen Skrev:
(28-11-2015, 09:46 PM)willy Skrev: To put it bluntly,we do not believe this bullshit Icon_lol Icon_lol Icon_lol It is fascinating to observe people who have absolutly no idea about how they are manipulated,even on sites like this one.Like you say John,traditional advertising in the watch world was replaced by people who manipulate sites like this one.Do they get more than free dinners,is the question Icon_lol Icon_lol Icon_lol

So, Willy....Are you talking in general terms or are you talking about me in particular?

Claus
The answer to this is very simple.People have to make up their own minds.It would be impossible to prove one way or another.Let me try to give you a honest answer without accusing you of anything underhand.I am not at all interested in anything you write,because there is no critical content in any of it.It is like reading a watch brochure,and it means nothing to me.I hope i have not offended you,but this is how i honestly feel. Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#22
Super billeder - jeg er Patek fan og ejer - og takker for invitationen til indercirklens billeder. En stor fornøjelse.

Jeg har ikke nogen grund til at betvivle Claus' motiver udover oprigtig entusiasme og feinschmeckerie.

Generelt kan jeg dog godt følge Willy's skepsis: der er både bestikkede og nyttige idioter i urverdenen - og det er indiskutabelt at dette er en super Patek reklame (og Patek fortjener reklame, da de er lidt for arrogant-diskrete IMHO).
Svar
#23
(28-11-2015, 10:12 PM)HG Skrev: For at komme tilbage på sporet og det gode indlæg.
Kan ikke huske det, har du nogenside været tæt på at købe et PP?
Tænker at oplevelsen på fabrikken måske kunne skubbe i den retning :-)
PP har bare nogle aura omkring sig som for mig, står som noget af det ypperste man (jeg) kan forstille mig.
Jeg syntes at deres World timer er for lækker


Sent from my iPad using Tapatalk

Haha - tak , HG.

Ja, jeg har været tæt på. Hos Tiffany's i New York stod jeg længe og kiggede på en 5196, som er super smuk. Jeg kunne endda have fået det med Tiffany-stempel på skiven. MEN - urværket afholdt mig. Indmaden, i form af deres caliber 215 er for latterligt lille til det ur. Det ville genere mig hver dag - også selv om der ikke er glas-bagside i uret (gæt selv hvorfor...).

Dertil kommer, at jeg altid har opfattet dem som værende en tand for arrogante for mig. Besøget på fabrikken og dialogen med nogle af deres personale har givet mig lidt flere nuancer. F.eks. kan det være at det jeg opfatter som arrogance i virkeligheden er selvbevidsthed - en fin lille forskel. Dertil kommer det 'hysteriske' fokus på kvalitet i ur såvel som kundeoplevelse. Den tilgang kan jeg faktisk godt lide.

Når brandet således har 'bestået', så er der vel spørgsmålet om der er ure man kan lide - og kan betale. Her er jeg ikke helt på plads endnu. Jeg er ikke stor fan af den lidt forfinede skive-stil de kører. Der er nogle enkelte, der skiller sig ud - nogle indenfor rækkevidde og andre langt, langt udenfor. Men indtil nu er der ingen, der er gået hele vejen ind i mit hjerte. Men der er et par kandidater ;-)

Hele investeringshysteriet hos en del af PP's kundekreds er heller ikke lige min smag. At købe et ur for sekunder efter at flippe det eller endnu værre - lægge det uåbnet og forseglet i et pengeskab er bare ikke min tilgang til ure. Men reelt har det jo ikke noget med selve mærket og produktet at gøre.

Claus

Svar
#24
(28-11-2015, 10:12 PM)willy Skrev:
(28-11-2015, 09:49 PM)cfnissen Skrev:
(28-11-2015, 09:46 PM)willy Skrev: To put it bluntly,we do not believe this bullshit Icon_lol Icon_lol Icon_lol It is fascinating to observe people who have absolutly no idea about how they are manipulated,even on sites like this one.Like you say John,traditional advertising in the watch world was replaced by people who manipulate sites like this one.Do they get more than free dinners,is the question Icon_lol Icon_lol Icon_lol

So, Willy....Are you talking in general terms or are you talking about me in particular?

Claus
The answer to this is very simple.People have to make up their own minds.It would be impossible to prove one way or another.Let me try to give you a honest answer without accusing you of anything underhand.I am not at all interested in anything you write,because there is no critical content in any of it.It is like reading a watch brochure,and it means nothing to me.I hope i have not offended you,but this is how i honestly feel. Icon_smil

Hi Willy,

Thanks for your answer.. That was a very elegant way of seemingly not answering my direct question but nevertheless leaving enough dirt in the air to make your real thoughts clear.

It must be such fun to see such conspiracies everywhere. Do you know who really shot JFK? Did we ever land on the moon?

Nevertheless, it is nice to know your point of view. Thank you again. Please feel free to skip anything I may write in the future, I will certainly return the favor. 

Best,
Claus

(28-11-2015, 10:15 PM)Tage Reinhardt Skrev: Super billeder - jeg er Patek fan og ejer - og takker for invitationen til indercirklens billeder. En stor fornøjelse.

Jeg har ikke nogen grund til at betvivle Claus' motiver udover oprigtig entusiasme og feinschmeckerie.

Generelt kan jeg dog godt følge Willy's skepsis: der er både bestikkede og nyttige idioter i urverdenen - og det er indiskutabelt at dette er en super Patek reklame (og Patek fortjener reklame, da de er lidt for arrogant-diskrete IMHO).

Hej Tage,

Selv tak - en fornøjelse at dele med (de fleste af) jer.

Det sjove er, at jeg selv har haft det lidt svært med dette brand som jeg nu bliver skudt i skoene at arbejde for. Jeg er på en dannelsesrejse ift. Patek - dette var et første skridt. Jeg lærte da lidt undervejs.

Hilsen,

Claus

Svar
#25
Så er det jo at man takker for at være i besiddelse af så megen karakter og selvbeherskelse, at man ikke styrter ud og køber det første det bedste PP-ur!
Der var jeg da godt nok liiiiige blevet hjernevasket...
/
Kristen
Svar
#26
@ cfnissen: Nu vil jeg gerne undgå, at mit gode navn og rygte bliver fanget i krydsilden her mellem John og Willy. Og undgå en opfattelse af at jeg bliver brugt til markedsføring af store multinationale firmaer.

For the record, jeg har aldrig fået penge eller noget som helst andet end goodie bags ud af at være med på disse ture. Jeg har købt nogle ure, der har gjort at jeg bliver inviteret til disse arrangementer - hvilket er en af de ting, som man kan få ud af at købe hos en flagship store eller endda en solid AD i stedet for at købe brugt. 
Claus


Der er ikke nogen krydsild, Claus.
Naturligvis bliver vi "brugt for markedsføring af alt muligt".
Når det sker indenfor almen etikkens rammer, er der absolut intet ondt at sige om det. Mit indlæg var et forsøg at dreje Willys hård kritisk vinkel til noget mere virkelighedsnære.
Naturligvis bliver du ikke krævet noget som helst som "betaling" men - igen naturligvis - vælger urproducenterne folk som dig (= personer med begejstring, interesse og grundigt tag af formidling) som deltagere i VIP besøge etc. Og glæder for evt. resultater i form af en billedreportage eller andet fri formidling om emnet.
Når en Rolex AD giver mig en golf cap (som er sket) med logo på, "forventer / ønsker" han at jeg laver "gratis reklame" ved at have kasketten på. Og ja, i den situation er jeg så også i "lommen af en multinational (schweizisk ??) firma".
Men kører disse påstande og nægtelser af de samme lige over grænsen til absurditetens afgrund her ?
Når du smiler til et andet væsen, forventer du at modtageren behandler dig pænt.
Så enkelt kan man koge den her varen i de multinationale firmaers lomme  Icon_blink
Den behøver ikke at ruinere ens gode navn og rygte og gør det ej heller - in casu.

I sidste ende er jeg ganske ligeglad med disse sociale vekselvirkninger og vil bare nyde en god reportage med velvinklede billeder og interessant tekst hvor din egen begejstring lyser igennem.

Så - once again: Tak, Claus.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • cfnissen
Svar
#27
(28-11-2015, 10:48 PM)khbk Skrev: Så er det jo at man takker for at være i besiddelse af så megen karakter og selvbeherskelse, at man ikke styrter ud og køber det første det bedste PP-ur!
Der var jeg da godt nok liiiiige blevet hjernevasket...
/
Kristen

Satans...så virkede min master plan ikke. Nu får jeg tæsk næste gang jeg møder chefen. Og min bonus bliver halveret til en milliard.   

(ADVARSEL: Ironi og sarkasme anvendt her. Al lighed med nulevende personer er tilfældig)

;-)

Claus

[-]
  • KimT
Svar
#28
Kuglepennen, kuglepennen!
Tag det som et tegn!
/
Kristen
Svar
#29
(28-11-2015, 10:50 PM)TioMalo Skrev: @ cfnissen: Nu vil jeg gerne undgå, at mit gode navn og rygte bliver fanget i krydsilden her mellem John og Willy. Og undgå en opfattelse af at jeg bliver brugt til markedsføring af store multinationale firmaer.

For the record, jeg har aldrig fået penge eller noget som helst andet end goodie bags ud af at være med på disse ture. Jeg har købt nogle ure, der har gjort at jeg bliver inviteret til disse arrangementer - hvilket er en af de ting, som man kan få ud af at købe hos en flagship store eller endda en solid AD i stedet for at købe brugt. 
Claus


Der er ikke nogen krydsild, Claus.
Naturligvis bliver vi "brugt for markedsføring af alt muligt".
Når det sker indenfor almen etikkens rammer, er der absolut intet ondt at sige om det. Mit indlæg var et forsøg at dreje Willys hård kritisk vinkel til noget mere virkelighedsnære.
Naturligvis bliver du ikke krævet noget som helst som "betaling" men - igen naturligvis - vælger urproducenterne folk som dig (= personer med begejstring, interesse og grundigt tag af formidling) som deltagere i VIP besøge etc. Og glæder for evt. resultater i form af en billedreportage eller andet fri formidling om emnet.
Når en Rolex AD giver mig en golf cap (som er sket) med logo på, "forventer / ønsker" han at jeg laver "gratis reklame" ved at have kasketten på. Og ja, i den situation er jeg så også i "lommen af en multinational (schweizisk ??) firma".
Men kører disse påstande og nægtelser af de samme lige over grænsen til absurditetens afgrund her ?
Når du smiler til et andet væsen, forventer du at modtageren behandler dig pænt.
Så enkelt kan man koge den her varen i de multinationale firmaers lomme  Icon_blink
Den behøver ikke at ruinere ens gode navn og rygte og gør det ej heller - in casu.

I sidste ende er jeg ganske ligeglad med disse sociale vekselvirkninger og vil bare nyde en god reportage med velvinklede billeder og interessant tekst hvor din egen begejstring lyser igennem.

Så - once again: Tak, Claus.

Mvh. John

Hej John,

Gode pointer og nuancer, der lidt bliver glemt længere ovenfor - både af mig og andre. Selvfølgelig gør de ikke sådan noget for deres blå øjnes eller miljøets skyld - hverken urfirma eller AD. Mere naiv er jeg heller ikke. 

I sidste ende kan man jo f.eks. selv vælge dels om man vil tage med eller ej og dels om man vil dele oplevelsen eller ej. At der er en historie mindre på urdebatten vælter nok ikke salgsbudgetterne i hverken København, New York eller Schweiz ;-)

At nogle så vælger at stramme tingene ud over det rimelige må jeg så forholde mig til. 

Tak for de besindige ord.  

Claus

(28-11-2015, 11:01 PM)khbk Skrev: Kuglepennen, kuglepennen!
Tag det som et tegn!
/
Kristen

Hahahaha - bedste indlæg i dag. Respekt herfra :-)

Claus

Svar
#30
Tak for dine altid velbeskrevne rapport fra diverse arrangementer! Det er sgu en fornøjelse, at læse om besøg vi andre kun kan drømme om - godt du har taget den trend med hjem fra staterne ;-)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)