dårlig beslutning, og nu er det ødelagt eller?
#1
Hej i forum,
Jeg er/var den lykkelige ejer af et rolex 16234 . 
Så fik jeg den geniale ide efter at have set lidt om polering på youtube at det kunne jeg da også gøre efter på mit.

Det er så gået helt galt, og ser det egentlig slet ikke poleret ud mere ;(
İmage
İmage
İmage
Desværre en del mikro ridser og ingen glans tilbage. Det kom sig af , at jeg åbenlyst tog fejl, og jeg forsøgte med andet sliber til at rette op på det.

Nu er spørgsmålet om en det kan reddes, det har ikke være skilt ad, og jeg har kun haft fat i de synlige sider men det er jo også nok.
Kan smykkeforretninger klare en polering så det ser bedre ud igen?? Eller skal det ind forbi Klarlund (Det har været til service der for nogle år siden, da jeg boede i kbh) Eller er det forevigt ødelagt.

Det er på lolland, og vi har da et par smykke forretninger som jeg kan spørge hos men vil lige se om eksperterne herinde mener det er ødelagt.

Kan det reddes, så er spørgsmålet, hvilken pris jeg så kan komme til at punge ud her?
Svar
#2
Hold da op det gik godt nok ikke godt

Men tror sagtens du kan få det poleret pænt af en urmager men med dit ur ville jeg nok bruge klarlund ravnkilde etc nogen virkelige experter for at få et godt resultat
Svar
#3
Hold da op Icon_scared

For mig ville der kun være en vej og det er forbi Klarlund og snakke med dem.
Svar
#4
Hvor har jeg set mange som vil noget selv og det går galt. Selv udskifting af rem med skruer ser jeg at skruerne bliver overspændt. Jeg har også set PP fabrikken ødelægge en af derese gne kasser til et serviceeftersyn. Når super pro en sjælen gang lavet lort i den hvad gør vi andre så ikke.

Når det er sagt så bliver man er skade klog men sjælent rig. Jeg ville tage det til Klarlund. Uret fortjener den bedste chance for overlevelse.
Svar
#5
Så har vi vist sagt nok gange "ih-hvor-ser-det-bare-frygteligt-ud" Icon_blink
Hvem som helst som er vant til at polere Rolex, kan få din klokke at ligne nyt; du vil blive overrasket (og taknemlig ?) når du åbner pakken efter polering.
Nu synes jeg, som nok de fleste her, at man skal ikke polere ure eller for det mindste være meget forsigtigt med fjernelsen af småridser etc. men SKAL man polere uret (og her er det vist nødvendigt), kan jeg anbefale en Rolex AD. Dog ikke Klarlund i Kbh. Forskellen mellem deres pris (og ventetiden) og prisen hos en AD i provins, f. eks. M.C. Mortensen i Herning, er ret stor.
Den eneste gang jeg har fået et Rolex poleret var netop hos Mortensen, det blev lavet fino-fino og kostede et - par år tilbage kr. 600. Tilføje pakkeporto tur - retur, er det ca. kr. 250 oven i (brug ikke værdipakker, men anbefalet brev - det bliver passet på lige fod med værdipakker).
Jeg ville ikke lade en smykkeforretning røre ved mit ur Icon_blink

Cheer up og mvh - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
It can be saved and should be saved.Klarlund would be my choice.Good luck Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#7
Hvad koster det hos Klarlund?
Svar
#8
(26-11-2015, 10:18 PM)baun Skrev: Hvad koster det hos Klarlund?


De vil - desværre - ikke hoste op med en fast pris når det drejer sig om et ur som er meget medtaget.
Kan dog huske et lidt på lignende måde ødelagt ur som blev reddet. Regningen løb op til omkring de 25 hundrede og det var så mere end 10 år siden.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#9
UUH ha. I dag ville det så nok koste 6.000 - 9.000 kr.
Svar
#10
(27-11-2015, 05:25 PM)stenstrupigen Skrev: UUH ha. I dag ville det så nok koste 6.000 - 9.000 kr.
That sounds a bit high.I guess 3000 kr.Only one way to find out Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)