13-11-2015, 02:27 PM
|
Hvilke ure har jeg her?
|
|
13-11-2015, 02:44 PM
Du har lagt et link ind til det album de to billeder befinder sig i på Imgur og det kan man ikke se. Du skal vælge et billede af gangen inde på Imgur og kopiere det link der hedder BB Code som du så skal indsætte direkte her i dit tekstfelt.
Imgur generere fire/fem forskellige og det skal være det der er markeret med en rød pil herunder som skal indsættes herinde.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
13-11-2015, 03:28 PM
okay. tak. Nu skulle det gerne virke. :)
13-11-2015, 03:29 PM
Det gør det, så mangler vi bare en der kan hjælpe dig med urene
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
13-11-2015, 05:21 PM
´44
(13-11-2015, 02:27 PM)hanzi89 Skrev: Hej. Cortebert dameuret blev i min tid kaldt for "tanteur" på grund af udseendet, var ofte i 14kt guldkasse og derfor blev det et af de første modeller hvor det kunne betale sig at sætte nyt værk i når det gamle ikke kunne repareres. Jeg har monteret utallige AS 970 værker i den type urkasser, ofte med samme urskive som den viste eller hvis det skulle være rigtig fint med en perlemorsrand som baggrund for tallene. Det kan være et Cortebert kal. 6xx uret er født med. Tissot modellen er et stemmegaffelur f300, formentlig ESA 9162. Et af de elektroniske ure fra sidst i tresserne først i halvfjerdserne, der aldrig blev den store succes, måske fordi udviklingen løb så stærkt at stemmegaffelurene hurtigt blev overhalet af quartzurene.Patenteret af BULOVA Karakteristisk er summetonen på 300Hz der ikke var til at falde i søvn til P.N.
13-11-2015, 05:39 PM
Mange tak for hjælpen. Dejlige du kunne give så meget information. :) Er de af nogen form for værdi? Nu tænker jeg mest på cortebert uret, men også tissot. :)
13-11-2015, 05:50 PM
(13-11-2015, 05:39 PM)hanzi89 Skrev: Mange tak for hjælpen. Dejlige du kunne give så meget information. :) Er de af nogen form for værdi? Nu tænker jeg mest på cortebert uret, men også tissot. :) Det er ikke her du har din pensionsopsparing desværre. Jeg kan ikke på billedet se om dameuret er 14kt eller om det kun er double men det skal være ægte for at kunne indbringe lidt.(guldprisen) Hvis ikke Tissot uret summer tror jeg det i dag er svært at finde en urmager der kan/vil bruge tid på reparationen. For sjov skyld har jeg for nylig købt et Omega f300 for 200,-. Det er svært at skaffe visse reservedele så det er uvist om jeg kan få det til at "summe" igen. P.N.
15-11-2015, 12:38 PM
Hej Hanzi89 & Per....
Tisso uret er som Per skriver kun noget værd når det er i gangbar stand. Prisen kan du nok bedst finde på Chrono24. Kronos på Frederiksbergalle er vist den i DK der har den største erfaring....der er så problemet med leveringstiden, ved ikke hvordan det går..... Og ja reservedele er et stort problem, pas på med at bruge datohurtigskiftet når uret selv er ved at skifte dato, så går datokransen i stykker og kan ikke skaffes mere, jeg har to eller tre liggende af slagsen (komplette ure, der skal have service), går og prøver på at tage mig sammen til at lave dem, men der er heldigvis altid nogen der er så flinke og komme med et ur de lige skal have kigget på, så jeg har ikke tid til dem.....heldigvis....de blev skabt i gud vrede, og jeg siger han var sur den dag..... Uanset så lærte vi at lave dem da jeg var i lære.....så mon ikke jeg en dag må sætte mig ned foran mikronskopet og kigge på dem......jeg kender ihvertfald en der har manualerne til dem endnu... Mvh Lars Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)