Speedmaster retur fra service
#11
(10-11-2015, 06:27 PM)ANSTR Skrev: Hej - havde også mit Speedmaster cal 321 omkring Uhrmageriet sidste år til det "store" service, uret var dengang 8 år gammel og kørt uden service indtil da.
En super oplevelse som Rune, alt var gået igennem, nyt glas monteret etc etc...god og positiv oplevelse hele vejen igennem.
...minder mig om, at mit Speedy skal have noget mere armtid igen, det er jo et fantastisk ur Icon_Up
/ Anders

Altså en Speedy med cal 321 er fra 1967 eller tidligere, så hvis din er 8 år gammel er det måske cal 1861, men hvis du bare mener du har haft det 8 år, kan det jo være ældre
Svar
#12
(10-11-2015, 01:58 PM)Miwes Skrev: Hvad koster sådan en omgang egentlig og hvor meget omfatter det, det kunne være spændende at høre nærmere om..hvis du vil dele den info  Icon_blink

Prisen for en 321 er 5000KR så det er ikke helt billigt!

Taget fra deres hjemmeside:

Uret adskilles i enkeltdele, helt ned til den mindste skrue i værket.
Skiven sendes eventuelt til renovering.
Kasse og lænke renses i det 'grove' ultralydsbad og gennemgår eventuelt en efterbehandling af overfladerne på metallet som netop beskrevet.
Sliddele som krone, sidetryk på kronografer, hovedfjeder, pakninger i kassen og eventuelt glas eller tachymeterring skiftes og erstattes med originale reservedele fra Omega m.fl.
Det adskilte værk renses - eventuelt flere gange - i en speciel rensemaskine.
Værket monteres igen. Under monteringen checkes under stor forstørrelse for slid og ødelagte dele, som udskiftes efter behov. Til et enkelt urværk bliver der benyttet op til fem forskellige typer af syntetiske specialolier eller -fedt til smøring af delene. Disse olier er udvalgt ud af et større sortiment med det formål at sikre den bedst mulige smøring af lige netop det aktuelle urværk.
Under de enkelt trin af monteringen checkes de enkelt delfunktioner af værket løbende, så eventuelle problemer findes så tidligt i processen som muligt.
Skive og visere monteres på værket igen og det samlede værk sættes i den rensede og efterbehandlede kasse.
Det samlede ur trækkes op og checkes for umiddelbar korrekt funktion og gangen kaliberes med en timer af meget høj præcision.
Uret gennemgår en langtidstest over flere dage for at sikre korrekt funktion under så varierende omstændigheder som muligt.
For vandtætte eller vandbeskyttede urkasser checkes kassen i en trykprøvemaskine for korrekt tæthed.
Lænke eller ny rem monteres og uret udleveres til kunden.
Svar
#13
Hej Rune

Jeg kan godt forstå, at du sørger godt for din Speedmaster Icon_Up Dejlig cal. 321 og fin historie. Et ur der på alle måder sammenkobler alt det, vi som urtosser holder så meget af ved denne hobby Icon_cool

Nyd uret Icon_rygklap
De venligste hilsner, John
Svar
#14
Takker for info Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#15
Korrekt Baun, en Cal 1861 Icon_head ...var ikke helt vågen Icon_sleep
Men samme pris for service som Rune beskriver...
Svar
#16
Bare et lækkert ur, og én til der er misundelig :)

Rolex 114060 classic
Svar
#17
Jeg joiner koret her - det er virkelig en fed klokke sådan en Speedy cal. 321!  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#18
Pragtfuld klokke - Og blæret patinering på lynetten!
Svar
#19
(10-11-2015, 06:54 PM)baun Skrev: Altså en Speedy med cal 321 er fra 1967 eller tidligere......

145.012 - 68 med cal. 321 findes nu også..... Icon_smil

Til OP: Fint ur Icon_Up
Svar
#20
(11-11-2015, 09:57 PM)Pahawi Skrev:
(10-11-2015, 06:54 PM)baun Skrev: Altså en Speedy med cal 321 er fra 1967 eller tidligere......

145.012 - 68 med cal. 321 findes nu også..... Icon_smil

Til OP: Fint ur Icon_Up
Kaliber 321 har altid voldt lidt tidsmæssigt besvær.
Her er et link til Hannovers klassiske opklaringsarbejde hos Omega museet: Kaliber 321 produceret 1946 til 1960

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)