(10-11-2015, 01:58 PM)Miwes Skrev: Hvad koster sådan en omgang egentlig og hvor meget omfatter det, det kunne være spændende at høre nærmere om..hvis du vil dele den info
Prisen for en 321 er 5000KR så det er ikke helt billigt!
Taget fra deres hjemmeside:
Uret adskilles i enkeltdele, helt ned til den mindste skrue i værket.
Skiven sendes eventuelt til renovering.
Kasse og lænke renses i det 'grove' ultralydsbad og gennemgår eventuelt en efterbehandling af overfladerne på metallet som netop beskrevet.
Sliddele som krone, sidetryk på kronografer, hovedfjeder, pakninger i kassen og eventuelt glas eller tachymeterring skiftes og erstattes med originale reservedele fra Omega m.fl.
Det adskilte værk renses - eventuelt flere gange - i en speciel rensemaskine.
Værket monteres igen. Under monteringen checkes under stor forstørrelse for slid og ødelagte dele, som udskiftes efter behov. Til et enkelt urværk bliver der benyttet op til fem forskellige typer af syntetiske specialolier eller -fedt til smøring af delene. Disse olier er udvalgt ud af et større sortiment med det formål at sikre den bedst mulige smøring af lige netop det aktuelle urværk.
Under de enkelt trin af monteringen checkes de enkelt delfunktioner af værket løbende, så eventuelle problemer findes så tidligt i processen som muligt.
Skive og visere monteres på værket igen og det samlede værk sættes i den rensede og efterbehandlede kasse.
Det samlede ur trækkes op og checkes for umiddelbar korrekt funktion og gangen kaliberes med en timer af meget høj præcision.
Uret gennemgår en langtidstest over flere dage for at sikre korrekt funktion under så varierende omstændigheder som muligt.
For vandtætte eller vandbeskyttede urkasser checkes kassen i en trykprøvemaskine for korrekt tæthed.
Lænke eller ny rem monteres og uret udleveres til kunden.