Lommeur fra Omega?
#1
Hej allesammen

Jeg har fået fat i dette lommeur. Jeg ved ikke rigtig noget om det. Bag på kan der læses 'Omega Gran Prix Paris 1900'. Jeg er, lidt nysgerrig på om der er nogen, der kan give et bud på hvor originalt det er og hvornår det er fra.

Alle kommentarer er velkommen. :)

İmage

İmage

İmage
Svar
#2
Hej og velkommen!

Kan du ikke åbne det sidste låg ind til urværket, der er et serienummer på som det kan aldersbestemmes ud fra.

Det er i sølv med .800

Alder kan du slå op her http://www.thewatchguy.com/pages/OMEGASERIAL.html
Svar
#3
Jeg må indrømme at jeg har luret herinde længe og nu var anledningen til at blive aktiv

İmageİmage

Er det nummeret på selve værket eller på bagsiden af det inderste låg jeg skal gå ud fra?

Og tak for svarene! :)
Svar
#4
Det er meget fint ud, det er nummeret på værket, 45844603 = ca. 1914

Under balance broen (under hvor der står FA) står der muligvis caliber nummer på værket.

Det ligner meget et caliber 19 LB, her er billeder af en af mine

İmage

İmage
Svar
#5
Det kan jeg desværre ikke se på mit. Men ja det ligner ekstremt meget det samme værk.

Sendt fra min A0001 med Tapatalk
Svar
#6
(04-11-2015, 10:32 PM)TDN Skrev: Det er meget fint ud, det er nummeret på værket, 45844603 = ca. 1914

Under balance broen (under hvor der står FA) står der muligvis caliber nummer på værket.

Det ligner meget et caliber 19 LB, her er billeder af en af mine

İmage

İmage

Det centrumsleje og stenlejerne ser noget sorte ud, lad det ikke gå for længe uden eftersyn.  Icon_blink

P.N.
Svar
#7
Kan man sige noget om værdien på sådan et ur? Ikke at jeg vil sælge det, men det er da meget sjovt at vide :)
Svar
#8
(05-11-2015, 06:38 PM)emil27 Skrev: Kan man sige noget om værdien på sådan et ur? Ikke at jeg vil sælge det, men det er da meget sjovt at vide :)

Normalt når jeg køber (uden for Danmark) giver jeg fra kr. 600 til kr. 1.200 for en som dit. Dit ligger i den høje ende. Det kan muligvis gå lidt højere herhjemme da Omega priserne er højere her i DK.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#9
(05-11-2015, 06:43 PM)TDN Skrev:
(05-11-2015, 06:38 PM)emil27 Skrev: Kan man sige noget om værdien på sådan et ur? Ikke at jeg vil sælge det, men det er da meget sjovt at vide :)

Normalt når jeg køber (uden for Danmark) giver jeg fra kr. 600 til kr. 1.200 for en som dit. Dit ligger i den høje ende. Det kan muligvis gå lidt højere herhjemme da Omega priserne er højere her i DK.

Det er da ganske pænt. :)

Når du siger du køber fra udlandet, er der så nogle specifikke hjemmesider du kan anbefale at holde øje med? Jeg er faldet helt for de her vintageure fra især 1950'erne og 60'erne. Det er sjovt at kigge på og i perioder er økonomien da også til at gøre mere end at kigge. Lige nu består samlingen kun af en en Seamaster fra 1961 og en Zenith som det ikke er lykkedes mig at finde ud af mere om.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)