De små forskelle
#1
Der er mange måder at nørde ure på og som man siger ligger det i detaljen.

I de år jeg har interesseret mig for ure, er det ofte sket at det har handlet om de små forskelle...det være sig på kasse eller især skiven og ikke mindst tekstens farve på skiven og markeringer.

Jeg ved godt at man skal kende sit ur via model nummer (det er et must) og model nr. er der godt nok mange af ved nogle mærker f.eks. Rolex og Panerai blot for at nævne nogle få, men at der kan være fravalg grundet en farve på teksten eller placering, kan nogen gange forekomme lidt mystisk for især nye ur-tosser.

Her må jeg alligevel også stå frem og indrømme at jeg selv er lidt uforstående overfor dette til- eller fravalg. 

Jeg ville så gerne forstå den del af at være samler, men synes tit at jeg ser det som et hele og vælger altså ud fra det samlede billede og den feel det giver, så gør det mindre at der lige var placeret lidt tekst i rød farve eller et lille forstørrelses glas over datofeltet.

Har du taget nogle af de valg og kan du evt. give lidt indsigt til en ur-tosse som mig, jeg vil faktisk gerne vide om det ligger i detaljen.

På forhånd tak og håber mit indlæg giver mening...ellers sorry!
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: