NOS Breitling Super Avenger
Uret jeg først ikke forstod - men som jeg faldt for med tiden. Det må være den rammende overskrift for købet af denne NOS Breitling Super Avenger på PRO lænke. 

Der gik omkring 5 år af min ur-tosse-tid, før jeg lærte at holde af Breitlings distingte design. Siden har det så taget fart, og nu er jeg simpelthen vild med mange af Breitlings ure. Særligt imponeret har jeg igennem årene været over deres præcision og robusthed. Derudover er finishen altid i orden, og der er desuden et væld af modeller at vælge imellem. I dag skal det handle om Super Avenger uret, som her ses i sin første udgave fra midten af 00´erne. 

İmage

Designet kan man enten lide eller ikke lide. Der er ikke s meget "midt imellem" her. Jeg er særligt begejstret for det flotte blanke spil mod den børstede lynette og den blanke glas holdering. De smukke rider tabs er også lige i øjet for min smag. PRO lænken har jeg altid været stor fan af, da den er super behagelig at bære, da den "flexer" let. 

İmage

Urets kraftige krone og riflede chrono pushers er nemme at gribe og betjene. Her er ikke mange dikkedarer, men i stedet god funktion og flot finish. 

İmage

Bagkassens Breitling logo er lækkert, og modellen har mange relevante informationer på bagsiden. Også en fin detalje, synes jeg. 

İmage

På armen er uret stort og dominerende. Den smukke hvide skive med chrono subdials i sølv giver et smukt spil, og uret er med de store visere let at aflæse. Uret er behageligt at bære for mig, da jeg har meget brede håndled, og PRO lænken gør jobbet super godt for det store ur. Alt i alt en dejlig helhed, som liver en grå regnvejrsdag godt op - alting skal jo ikke altid være klassisk/konservativt  Icon_Up 

İmage

Har du ure/modeller/producenter, som du i din start tid som ur-tosse ikke "forstod", men som du nu holder af? Så vis dem gerne her i tråden, og giv et par ord med på vejen. Tak. 

GOD SØNDAG TIL ALLE  Icon_rygklap
De venligste hilsner, John
Svar
tillykke med uret! Breitling har aldrig været mig, men det kan være der kommer ?? Og dog kan jeg rigtig godt lide deres Navitimer serie.

Har haft to ure, som jeg i starten af min tosse tid slet ikke forstod, og svor mig selv på jeg aldrig skulle eje dem.

Den første var "pingo'en". Da jeg kom til herinde var der meget snak om den, og der blev næsten jævnligt lagt et billede op af den. Jeg synes det var afskyeligt. Men desto flere billeder der blev posted af uret herinde, og desto flere rosende ord i skrev om det. Ja så gik der ikke lang tid før jeg selv havde en:

Billede kommer nok senere

Det andet var Panerai. Som newbie urtosse forstod jeg ikke dette ur, der for ikke kendere faktisk bare lignede noget diesel eller fossil kunne finde på at lave. Men der gik ikke lang tid før Panerai historien greb mig, og sommeren sidste år prøvede jeg en 312'er og var solgt. Dengang var det udenfor rækkevidde, men tiderne ændrede sig og i sommers fik jeg en 111'er:

İmage
İmage

Uret blev solgt forleden, da det som mit eneste ur ikke rigtigt egnede sig med alle de skarpe kanter og samtidig med det var blank poleret.
Men får jeg endda råd til et ur mere, så ville jeg gerne have et igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Tak for historien, Jacob Icon_Up Jeg har altid været vild med Panerai - især deres historiske modeller har jeg "dyrket" Icon_hjerte
De venligste hilsner, John
Svar
Hej John

Tillykke med det smukke Breitling Icon_Up

Som du skriver kan det være svært at finde lige den kombination der fanger en og gør den store forskel indenfor samme mærke. Man er aldrig i tvivl om Breitling, som har den røde tråd gennem deres mange ure og selv er jeg der hvor de polerede modeller helt klart er "vinderen" så har jeg stadig et problem med at de skærer så hårdt i deres tal på skiven og ikke minst synes jeg der ofte mangler lidt selvlysende markeringer på deres modeller.

Uret du viser frem er meget smuk med den hvide skive og specielt er det deres poleringer af kassen og lænke der for helt store point i min bog og det andet med skiverne skal jeg bare finde plads til.

Ellers tak for flotte billeder og altid underholdende læsning omkring dine ure.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
(18-10-2015, 12:19 PM)Joepete Skrev: Tak for historien, Jacob Icon_Up Jeg har altid været vild med Panerai - især deres historiske modeller har jeg "dyrket" Icon_hjerte

Måske, en dag, ser jeg også lyset i breitlings mange modeller Icon_hjerte
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)