MM300 erfaring søges
Hej  Icon_smil

Jeg overvejer kraftigt, om jeg skal sælge/bytte mit Sinn U1 T, til fordel for et Seiko MM300, men jeg har et par bekymringer, som jeg håber, der er nogen, som kan komme med lidt input til (meget af det kan findes flere steder på nettet, men vil gerne høre lidt "lokale" meninger, som er up to date):

1: Komforten: Er uret for "top tungt", (primært på gummirem)? eller er det bare et spørgsmål om tilvænning? Kan det sammenlignes med andre ure i samme størrelse og vægtklasse, (Omega PO, Breitling SO, Sinn mv.)?

2: Service: Skal uret til Japan, eller findes der lokale muligheder? Er vi på en standart "hvert 5. år" eller kortere/længere afhængig af hvordan den aktuelle drift er? Er hvad skal man regne med alt i alt kroner / øre mæssigt for service?

På forhånd tak  Icon_Up

M.v.h. Thomas
Svar
Hej Thomas

Dit første spørgsmål vil få mange forskellige besvarelser, da parameteren "for top tungt" vil variere fra person til person. Jeg har aldrig fundet uret for ubehageligt at bære, men skifter man ofte mellem lænke og gummirem, vil man bemærke, at uret sidder klart "mere fast" på håndleddet på gummirem end på lænke. Er du udelukkende efter god komfort, vil fx en Shogun i Ti være mere behagelig, da denne er lettere og lavere end MM300. Kvalitetsmæssigt er Shogun lækker, men dog ikke helt på højde med MM300, efter min mening.

Jeg har fået serviceret min MM300 i Halse i Horsens for nogle år tilbage. Om det stadig gøres, eller om uret skal serviceres i Holland, hvor Seiko har et af deres service centre her i Europa, er jeg ikke klar over. En ting er dog sikkert, og det er, at servicepriserne vil være noget mere moderate end fra andre kendte producenter fra fx Schweiz.

Hvis du bruger søgefunktionen vil du kunne finde fine billeder fra service af MM300 af en urmager og ur-tosse, som skriver på danske fora. Du vil også kunne finde mange anmeldelser og erfaringer med uret. Modellen går ofte under MM300, Marinemaster, Seiko MM eller andre sjove forkortelser Icon_blink
De venligste hilsner, John
Svar
Hej John

Mange tak for input. Jeg tror, at jeg ender på, at jeg ikke tør trykke på aftrækkeren til en MM300, pga. højden/vægten. Tror desværre, at det vil blive en belastning i længden.
Har flere gange kigget på et Shogun, og skulle mit Sinn videre er det ikke utænkelig, at et Shogun kunne komme ind i stedet, selvom jeg er enig i, at det ikke er i samme klasse som MM´eren.

M.v.h. Thomas
Svar
Jeg måtte lige lade mit "Det perfekte ur", Casio GW-5000 hvile lidt og tage mit MM300 (pt på gummirem) på.
Selvfølgelig kan man mærke, at man har ur på. Men det er jo MM300, så det gør ikke noget, at man er bevidst om uret.
Det er nu mest lige når man tager det på.
Men man kan hele tiden glæde sig over urets skønhed. Skivens dybde og markeringernes nogle gange vintage-agtige cremethed. Lyder det ikke lækkert? Det er det! Og dykkerkransens blanke overflade.
Urkassens form skjuler faktisk urets faktiske højde, når man har det på.
Prøv at læse andres opfattelse af uret på Watchuseek Seiko/Citizen-forum.
İmage
/
Kristen
Svar
Hej,

jeg har ikke haft mit MM300 til service, så kan ikke svare på 2), men vedr. 1) kan jeg sige at det er et tungt ur! Sammenlignet med mine Speedmaster Pro og Seamaster 2254, så er det tungt og "rager op" - er det så "for meget"? Nej, det synes jeg ikke, men "hver sin smag!"
Du skal nok finde en mulighed for at prøve det!

En kommentar vedr. service er at jeg ikke vil tro at det er dyrere eller mere besværligt end andre sammenlignlige ure!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Med fare for at blive "skudt ned" af de mange der er glade for MM300, så har jeg flere gange prøvet et på armen. Det starter altid med at jeg ser billeder, læser de mange rosende ord - som skubber lidt til mig - hvorefter jeg får fat i et og prøver. Men hver gang kommer jeg til den samme konklusion, som er at det ikke fungerer på min arm hvor det netop virker for toptungt og har svært ved at sidde komfortabelt sammenlignet med mange andre ure.
Svar
Fortsat tak for input.

Det er ikke nemt at være urentusiast Icon_smil Jeg synes virkelig at MM´eren er et smukt ur med en unik historie og fra et mærke, som jeg synes fantastisk godt om på så mange områder. Men jeg tror, at jeg kommer frem til at uret er for højt (også uden at have afprøvet det). Jeg havde et Breitling, som jeg i starten var vildt begejstret for, men efter noget tid, begyndte højden, at genere mig, så det røg videre. Det gør det sjovt nok ikke med mit Sinn, hvilket selvfølgelig har noget med bagkassen at gøre, men tror også at få millimetre nogle gange kan have stor betydning.

M.v.h. Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)