Nyt ur - Seals Model A
#1
Så kom dagen endelig som jeg og mange andre har ventet på i meget lang tid. Seals Model A landede endelig. For dem som ikke kender historien, så har det intet med militæret eller Navy Seals at gøre. Manden bag Seals hedder Michael Seals, og tilbage i Januar launchede han en Kickstarter indsamling som hvis den blev funded skulle ende ud i det første ur fra hans hænder. Link til Kickstarter

Projektet blev funded og derefter gik processen i gang. Efter en lang process som bl.a. blev skubbet da Miyota ikke kunne levere alle værkerne til tiden, er de fleste urene nu endelig færdigt producerede og kan komme ud til sine ejere. Designet er det samme men der er så forskellige farver at vælge i mellem. Mit valg faldt på det ur med hvid skive. I alt laves der 100 ure i hver serie :)

Specifikationerne på urene er som følger:

Case width: 41.00mm
Case thickness: 12.20mm
Lug to lug: 51.00mm
Water resistance: 10ATM / 100 meters
Sapphire crystal: 2.5mm, with anti-reflective coating on the inside
Movement: Miyota 9015

Case: 316L stainless steel, anti-reflective coated sapphire crystal and signed, screw-down crown. Brilliant pairing of brushing and polish applied to bezel and case
Dial: Black dial with vertically brushed pattern, SuperLumiNova luminescent applied to openwork hands with applied markers
Strap: Integrated strap made of high quality calf skin leather, dark brown or black with Alsavel lining


Som altid ikke nogen ny ur tråd uden billeder. (beklager store billeder  Icon_e_biggrin1 )

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Har man lyst til at vide mere og måske endda anskaffe sig et selv så kan man finde mere information på

https://www.facebook.com/SealsWatchCompany?fref=ts
http://seals-watches.com/products/stainl...rist-watch
https://instagram.com/sealswatches/
Svar
#2
Det er meget fedt, specielt kassen og time markør har et fedt udtryk. Jeg er dog ikke så meget til remmen...
Svar
#3
(15-10-2015, 09:31 PM)tg Skrev: Det er meget fedt, specielt kassen og time markør har et fedt udtryk. Jeg er dog ikke så meget til remmen...

Remmene (der følger en med i brun og sort) er faktisk også det eneste svage punkt. Finishen på uret er helt sublim og kvaliteten er i orden. Heldigvis bliver det pt arbejdet på en lænke og der kan også bestilles 3. parts remme en i læder og alligator skind :)
Svar
#4
Det er da egentlig meget cool! Fed skive og visere :-)

Tillykke med det! Ikke så mange unikke ure man ser på kickstarter osv! Men fedt der er nogen der tør! Hvad med et ordentligt wrist shot?? :-)

-whoa-
Svar
#5
(15-10-2015, 09:48 PM)whoa Skrev: Det er da egentlig meget cool! Fed skive og visere :-)

Tillykke med det! Ikke så mange unikke ure man ser på kickstarter osv! Men fedt der er nogen der tør! Hvad med et ordentligt wrist shot?? :-)

-whoa-

Jeg faldt faktisk også for det unikke i projektet. Man kan så argumentere for, at urkassen bærer et design som leder en hen ad noget Omega (kan ikke huske modellen præcist) Men filosofien har hele tiden været, at lave et ur der bar en blanding af klassisk og moderne industrielt design. Jeg har i øvrigt lagt et par billeder mere op Icon_smil
Svar
#6
Tillykke med det! Overvejede selv at bestille et over kickstarter! Del endelig dine kommende oplevelser med uret :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#7
jeg undre mig over du har valgt at købe et ur ud fra den løsning...her tænker jeg på at uret jo ikke er specielt på nogen måde eller tager jeg fejl ?

men anyway, tillykke med dit nye ur og dejligt at det betyder noget for dig Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
(16-10-2015, 02:51 PM)Miwes Skrev: jeg undre mig over du har valgt at købe et ur ud fra den løsning...her tænker jeg på at uret jo ikke er specielt på nogen måde eller tager jeg fejl ?

men anyway,  tillykke med dit nye ur og dejligt at det betyder noget for dig  Icon_Up

Tænker du ud fra Kickstarter? Tja.. Jeg er stadig forholdvis ny i urverdenen og da jeg så det på kickstarter for 9 måneder siden blev jeg bare forelsket i det. Om uret er specielt kommer nok an på om man ejer et. Der er som sagt kun 100 i hver serie, jeg har nr 36, så for mig er det da lidt specielt. Samtidig har der været forskellige design drafts, og dem som har støttet projektet har fået lov til at komme med feedback omkring designet (f.eks. kronen og crown guard) + andre små ting hele vejen igennem. Det synes jeg er ret sejt :)
Svar
#9
Det er bare en anden indgangsvinkel, til at komme ind i denne spændende ur-verden på, det ser jeg nu og mere var der ikke i det...super! Icon_smil
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • msh1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)