Certina DS-2 Automatic
#11
(13-10-2015, 10:37 PM)Nqrlund Skrev: Det ser godt ud med den rem, og noget bedre stand end mit.
Har du pudset det op, eller har du købt det i den stand?


Sent from my iPad using Tapatalk

Hej igen,

Jeg har købt det i den stand, som næste
må være mint.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#12
(14-10-2015, 06:03 AM)Nqrlund Skrev:
(13-10-2015, 11:20 PM)P.N. Skrev: Det er absolut ikke nogen god ide at pudse/slibe på en 20 micr. double kasse.

P.N.
Okay. Det tænkte jeg os nok, men ville alligevel høre :)

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk

Jeg bruger en af de specielle 'guld' pudseklude man kan købe. En meget blød klud med lidt 'indbygget' pudsemiddel.
Kluden fjerner sellf. ikke ridser, men den frisker guld looket op ved en forsigtig pudsning, det kan du sagtens gøre.
Et nyt glas vil også pynte gevaldigt.

mvh
Clock
Svar
#13
Har du et link til sån en pudseklud? Glasset ser ikke så ridset ud når man ser det i normalt lys.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
Svar
#14
(14-10-2015, 10:31 PM)Nqrlund Skrev: Har du et link til sån en pudseklud? Glasset ser ikke så ridset ud når man ser det i normalt lys.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk

Lidt BRASSO på en blød klud kan gøre underværker på plexiglas Icon_smil Men puds ikke på kassen
P.N.
Svar
#15
Og husk.
Uanset hvad man bruger eller hvor blødt det er, så fjerner man materiale fra det man pudser. Ved godt det er lidt, men prøv at finde nogle billeder med gamle Omega'er med guld kappe hvor guldet er slidt igennem. de er 80 mirkron.
Så den der med en blød klud, lad vær. Find hellere et andet ur med bedre patina, de findes og kan findes, men kræver nogle gange en engle tålmodighed på nettet, og er det så der, så hedder det at betale prisen...

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#16
(15-10-2015, 08:22 AM)Lars Skrev: Og husk.
Uanset hvad man bruger eller hvor blødt det er, så fjerner man materiale fra det man pudser. Ved godt det er lidt, men prøv at finde nogle billeder med gamle Omega'er med guld kappe hvor guldet er slidt igennem. de er 80 mirkron.
Så den der med en blød klud, lad vær. Find hellere et andet ur med bedre patina, de findes og kan findes, men kræver nogle gange en engle tålmodighed på nettet, og er det så der, så hedder det at betale prisen...

Mvh
Lars

Nu skal vi heller ikke blive for hysteriske, det er jo ikke et Rolex ur til 100K vi taler om her, men en DS-2 i double som allerede er godt slidt, så det betyder
næppe meget i dette tilfælde. Mit eget DS-2 i gulddouble 'anløber' og får lidt mørke områder ved brug, og der er en blød speciel 'guldpudseklud' altså
god og frisker looket op igen. Et Certina DS-2 er i den grad en brugsgenstand og kan tåle at blive brugt pga DS konceptet, det var 70'ernes 'G-Shock'
ur. Hvis man aldrig forsigtigt vil pudse lidt på 'guld' uret skal man styre langt uden om disse.

mvh
Clock
Svar
#17
Puds endelig bare urene. Bare ikke kom og sig I ikke er advaret....
Det var så men bare pointen i det
mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)