Certina DS-2 Automatic
#1
Hej Alle...

Inden jeg begynder mit egentlige indlæg vil jeg lige høre hvordan man sletter en tråd da jeg nemlig har oprettet et indlæg om mit ur i "urforum"??

Nu til det som det drejer sig om. Jeg har her i weekenden købt mig et Certina DS-2 Automatic uden at have nogen som helst forstand på ure. Jeg har dog længe overvejet at købe et mekanisk vintage ur, men da jeg som sagt ikke har så meget forstand på det havde jeg aldrig fået det gjort. Her i weekenden faldt jeg så helt tilfældigt over dette ur til en syntes jeg fornuftig pris. Uret går fint.

İmage
İmage
İmage
İmage

Jeg har kunne finde en del informationer okring uret inde på http://www.vintagecertinas.ch/en/indexeng.html. Men jeg har lidt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Bag på uret står der 931-1300-25, ud fra nummeret har jeg fundet ud af at det er fra 1974-1977... 931 angiver hvilket urværk det er cal. 25-651... 25 angiver materialet men hvad betyder de 1300?

2. Hvad vil i mene uret er værd?

3. Hvad vil det koste at få det efterset ved en urmager?

4. Hvordan shiner i et gammelt ur op?

5. Andet der er godt at vide for en nybegynder inden for vintage/mekaniske ure (Det er det første vintage ur jeg har købt, men ikke det sidste)

Mvh Thomas
Svar
#2
Jeg har ikke forstand på dit ur, så det må andre hjælpe med. Men mht. til din anden tråd så kan brugere ikke slette tråde af flere årsager, men idet der ikke var nogle svar har jeg slettet den for dig.
Svar
#3
Tak for det

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
Svar
#4
1. Bag på uret står der 931-1300-25, ud fra nummeret har jeg fundet ud af at det er fra 1974-1977... 931 angiver hvilket urværk det er cal. 25-651... 25 angiver materialet men hvad betyder de 1300?

Aner ikke hvad 1300 står for men hvis du skriver til ham der ejer http://www.vintagecertinas.ch så tror jeg han kan svare.


2. Hvad vil i mene uret er værd?

Et serviceret Certina DS-2 ses ofte til salg til 2500,- til 3500,- på eBay, men de bliver ikke solgt så mit bud er at et Certina DS-2 er ca. 1500,- til 2500,- værd og så skal det være nyserviceret og med nyt eller poleret glas.


3. Hvad vil det koste at få det efterset ved en urmager?

ca 1000 - 1400,- 


4. Hvordan shiner i et gammelt ur op?

Lad endelig kassen være som den er….


5. Andet der er godt at vide for en nybegynder inden for vintage/mekaniske ure (Det er det første vintage ur jeg har købt, men ikke det sidste)

Certina med 25-651 er virkelig et ur som er stærkt og som kan holde til meget, jeg har selv to DS-2'er det ene går jeg med hver dag på arbejde  (håndværker).
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
#5
Efter 1974 ændrede man ref. numrene og 1300 på dit ur står for en modelbetegnelse.

P.N.
Svar
#6
Tak for de gode svar. Nu har jeg fået købt mig en rem så jeg kan begynde at gå med uret :)

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
Svar
#7
(13-10-2015, 06:50 PM)Nqrlund Skrev: Tak for de gode svar. Nu har jeg fået købt mig en rem så jeg kan begynde at gå med uret :)

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk

Hej,

Har selv en del forskellige DS-2'ere (et fantastisk ur med DS konceptet)
Et af dem minder meget om dit. Denne her har original rem, krone og spænde Icon_smil 

İmageİmage
İmageİmage

mvh
Clock
Svar
#8
Det ser godt ud med den rem, og noget bedre stand end mit.
Har du pudset det op, eller har du købt det i den stand?


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#9
Det er absolut ikke nogen god ide at pudse/slibe på en 20 micr. double kasse.

P.N.
Svar
#10
(13-10-2015, 11:20 PM)P.N. Skrev: Det er absolut ikke nogen god ide at pudse/slibe på en 20 micr. double kasse.

P.N.
Okay. Det tænkte jeg os nok, men ville alligevel høre :)

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)