gmt-geek og Geodoc
Hej Jon og Torben

Jeg fik lige set at i begge har fødselsdag i dag (Jon runder et hjørne og Torben er tæt på) og så skal i da lige have et kæmpestort tillykke herfra Icon_flag
Jeg håber ikke at vejret siger noget om jeres opførsel det seneste år da det er temmelig skidt her hvor jeg er, men jeg håber selvfølgelig alligevel i begge har/får en fantastisk dag Icon_blink
Svar
Til lykke med dagen til Jer begge! Icon_flag

Her nejer træer og buske smukt mod jorden for vindens susen, og ovenfra får vi skænket den livgivende eleksir til alt levende på jord, så godt vejr, det er det da HELT bestemt. TAK til Jer begge for dette! Icon_blink
De venligste hilsner, John
Svar
Også til lykke herfra!
Pyt da med vejret.
Langt værre synes jeg da det er, at det er så langt mellem bygerne af Geodocs horologiske guldregn.
/
Kristen
Svar
Kæmpe tillykke skal der lyde herfra til jer begge, håber at I bliver fejret og hygget om af jeres kære :flag:

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Stort tillykke til begge 🇩🇰🇩🇰🇩🇰

Sent from my iPad using Tapatalk
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Også tillykke til begge herfra !! Icon_flag Icon_flag Icon_flag
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
også stort tillykke herfra til jer begge :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Tillykke, tillykke Icon_flag Icon_flag Icon_flag
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Stort tillykke X 2 herfra!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak for de mange hilsener gutter - Det varmer.
Det undgik heller ikke min opmærksomhed, at der sattes en finger på et lidt ømt punkt...
... min lille og sporadiske deltagelse på forum. (av)

Mine sarte tastaturfingre har ikke været flittige på tastaturet; men har i stedet været beskæftigede med cement, mørtel, rock wool, tømmer og alt til byggeriet hørende.
Jeg har kort sagt været overordentligt ophængt i en 3 måneder på et ambitiøst byggeprojekt på min ejendom.

Det initieredes for godt et år siden, da jeg anskaffede et køretøj, som jeg er begejstret for at køre i, og som jeg gerne vil passe godt på.
Et par umage udhusrum er blevet slået sammen og indrettet som garage. Se blot, hvordan det hele gik til.
İmage
På grunden er der et langt udhus i skel, dvs. tinglyst og delt med naboen. - Forreste del er en carport, og resten er 4 (for) små rum.
De 2 vestligste rum skulle slås sammen til en garage.

İmage
I bunden af carporten blev der "gået til makronerne". Man kan ane, at der er skåret et porthul med diamantskive.
Under vinduet er nedtagning af muren begyndt og inde i rummet ses nedbrydning af skillevæg mellem rum 1 og 2.

İmage
Portåbningen er etableret og skillerum mellem rum 1 og 2 er nedtaget. Loft er isoleret med rock wool.
Det forreste rum har været et klassisk vaskehus med gruekedel og egen skorsten.
Gulvet hældede fælt (13 cm) mod fjerneste hjørne, hvor vaskevandet kunne løbe gennem et hul i muren, og ud i haven. (Nedsivning anno 1920)
Det var uomgængeligt, at der skulle støbes et nyt gulv. (Øv)

İmage
Overkant af porthul er etableret som en kulissevæg. Det 95 år gamle murværk har gennemgået omfattende reparation.
"Prinsessen" ser nysgerrigt på, og tænker, "Det er dog et voldsomt stort brød han har slået op" Icon_blink

İmage
Beklædning af loft med Troldtek plader. El-arbejde i god gænge og ydervægge er etablerede som isolerede gipsvægge.
Gammelt murværk er malet med SkalCem.

İmage
Kulissevæg er beklædt og malet. En ledhejseport er isat. Murværk er vandskuret.

İmage
Så er vi så småt ved at være på plads. Foto er taget diagonalt i retning mod port.
Vægge malet. Gammel døråbning til rum 2 er ombygget til et ny isat vindue, og en moderne dør er isat.

İmage
Juhuuu - Jeg er hjemmeeee

Fødselsdagen er blevet fejret ved et kæmpe rejsegilde på "prinsessens residens". Vi var 25 voksne og 8 børn, og så blev der festet igennem.
Nu hvor Prinsessen er overgået til vinterkøreplan, og residerer tørt og lunt i sin nye bolig, vil jeg vende mig mod urinteressen,
og bestræbe mig på, at plage jer med nogle alenlange indlæg Icon_blink

İmage
Her et lidt bedre sommerbillede af "Prinsesse Cooper".

Stor hilsen til alle fra geodoc & Prinsessen
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)