Så røg der en ny i fælden .........
#11
Må også lige stemme med i koret af DET ER ET FEDT UR.......
Svar
#12
COOL ! Icon_party  
Det hele spiller MAX. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Hej 

Hvad har din erfaring så været de sidste par måneder med et "lille" ur?

Jeg står nemlig lidt i samme situation - jeg er suuuper interesseret i et PAM00441 men er nervøs for, at det bliver for lille..... har dog både et Tag Heuer og et IWC i 44 mm i forvejen og de sidder som de skal men er stor tilhænger af de større ure - omend det "kun" drejer sig om 3mm mere :-)

På forhånd tak

Michael

(06-10-2015, 10:14 AM)Kamstrup Skrev: Der dukkede lige pludselig en mulighed op, for at få fat i et lidt anderledes Panerai.

Har før haft et par Panerai's med T-skive, og så er det s.. svært at vende sig til "Faux patina" i de nye modeller.

Så da chancen for denne lille sag bød sig, måtte jeg ændre min holdning til "små" ure (altså alt under 47mm Icon_e_confused )
Det blev til dette på "kun" 44mm Icon_blink

İmage

Men mon ikke jeg forholdsvis hurtigt kan affinde mig med det

İmage

Det er et Panerai Pam 004 A-series, og da A-serien kom solgte Panerai ikke vanvittigt mange ure. Så selvom der står XXXX/1500 på bagkassen,
dækker de 1500 ure over det der hed Luminor Marina-serien, hvilket indbefattede Pam 001 (900 stk), Pam 003 (250 stk) og Pam 004 (350 stk)
så det er ikke et ur man ser så mange af.

Uret er, alderen taget i betragtning (1998-model) i rigtig god stand, så nu bliver det spændende at følge hvordan det holder til min brug af ure.
Der sidder jo et ganske simpelt eta 6497 urværk i kassen, men det er lige målt til +4 sek i døgnet, så det klager jeg ikke over

İmage

Ikke noget "falde på halen" her, men et simpelt og holdbart værk, testet af tiden Icon_blink

Og det sidder faktisk udemærket på armen

İmage

Og ja, jeg ved det - "Det passer fint i størrelsen" - "Det er godt til din arm" osv. osv. men når man kommer fra dette kræver det noget tilvænning

İmage

Men lad os nu se, det får chancen, og i værste fald, så kan jeg jo nok finde en 372'er igen, der er trods alt produceret knap 9000 stk Icon_smil

Kamstrup
Svar
#14
(13-02-2016, 05:50 PM)Michaeldrengen Skrev: Hej 

Hvad har din erfaring så været de sidste par måneder med et "lille" ur?

Jeg står nemlig lidt i samme situation - jeg er suuuper interesseret i et PAM00441 men er nervøs for, at det bliver for lille..... har dog både et Tag Heuer og et IWC i 44 mm i forvejen og de sidder som de skal men er stor tilhænger af de større ure - omend det "kun" drejer sig om 3mm mere :-)

På forhånd tak

Michael

Hej Michael, uret er sendt videre i systemet.
Var det kun pga. størrelsen på "kun" 44mm - bestemt ikke. Jeg røg bare ind i et godt tilbud, og da uret var i super stand, valgte jeg at slå til mens det var gældende.
Så endnu en gang, havde jeg et super Panerai med perfekt Tritium på armen, og valgte at sælge det pga. faren for værdiforringelse ved et hak i PVD'en. Havde allerede haft et par "close calls" hvor det var den langærmede trøje der reddede mig.
441'eren er jo "Ceramic" så lidt færre bekymringer på "ridse-fronten" Røg selv på et IWC Miramar, og den kasse er altså hårdfør.
Kamstrup


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#15
Jeg synes godt de kan være lidt svære at blive kloge på de Panrerai. Første gang jeg så på et værk var med en urmager, som netop udpegende at værket var at finde i 5.000 - 10.000 kr ure, men der må forhåbentlig have været forskel i matrialer nogle steder. 2 andre fortalte at efter 4 år tabte urerne hhv 10 sekunder i døgnet og kunne ikke justeres ordenligt og for 1 uge siden havde jeg en kunde som sagde at hans 3 årige Panerai nu tabte hele 20 sekunder i døgnet.

Både urmager og min kunde synes at panerai nok var det mest pris overdrevent ur de næsten havde set. Men jeg har da også set nogle få med ualmindelige fine værker, men jeg vil tro at alle som oplever noget dårligt med et dyrt ur siger at prisen på uret er overdrevent. Omega blev af en urmager, som selv solgte dem, kaldt verdens dyreste discountmærke når man i krisetiden kunne få op til 20 % kontantrabat på dem. Ja, jeg ved ikke, men 20 % var meget, men nogle sælgere var presset for at få nok solgt da Omega/Schwatchgroup krævede at man skulle handle ind for, jeg tror det var 500.000 kr om året, for at bibeholde retten til mærket. Det var i 2008. Mange kunne ikke købe for så mange penge, da meget mindre blev solgt, og mistede retten til at handle mærket. Rolex har vidst nok ikke disse krav.
Svar
#16
Tja. At hans Panerai ikke kunne reguleres til mindre end 10/sek i døgnet siger nok mere om urmageren end Panerai's værker. Men ja, jeg er helt enig i at de er meget dyre ift. hvad man får for pengene. Hvertfald var min tidligere 111'er ikke 29 tusinde værd. Langt fra. Dog vil jeg sige min 372'er lever langt mere op til hvad man får for pengene(de burde kunne findes brugt fod 42-45k). Værket er in-House(hvad det så vil sige), kassen er meget bedre forarbejdet end min tidligere. Men de er stadig meget dyre ift. hvad man får. Vi havde jo før en debat om hvad man skal have med i value for money, og her synes det er vigtigt at havd historie med. Jeg ved godt Panerai i dag, ikke har noget som helst med de ældre panerai at gøre, men for mig var det en af grundene til jeg vlev forelsket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#17
Der findes ingen af hvad vi kender som bedre ure som er pengene værd. Uret fra Aldi til 100 kr. er, men alle dem som vises herinde, er bare firmaer som griner hele vejen til banken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#18
(14-02-2016, 06:32 PM)Black Seal Skrev: Der findes ingen af hvad vi kender som bedre ure som er pengene værd. Uret fra Aldi til 100 kr. er, men alle dem som vises herinde, er bare firmaer som griner hele vejen til banken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#19
(14-02-2016, 06:32 PM)Black Seal Skrev: Der findes ingen af hvad vi kender som bedre ure som er pengene værd. Uret fra Aldi til 100 kr. er, men alle dem som vises herinde, er bare firmaer som griner hele vejen til banken.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kan godt forstå din holdning Torben,
På den anden side hvad er værdi ?

Det er jo helt op til den enkelte at vurdere,
Samt hvad den er værd for en og hvad man vil give for den.

Et lækkert ur betyder intet for mig i det store billede, (familie og alt i den liga kommer først)
jeg er dog i en position der tillader at jeg kan skyde lidt penge efter mine interesser
Der iblandt ure, det er værdi for mig og det er pengene værd.

Andre skal gøre hvad der er rigtigt for dem. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)