Nyt sub. vinder tid...
#1
Hej Alle, 

Der er sikkert skrevet side op og side ned om emnet før, men satser på den nemme løsning, at I har lyst til at svare…. :-)

Mit nyerhvervede sub. (april) vinder ca. 1min. på en måned. Er det helt normalt for et ur til 50k?
Da det er mit første ur af denne kal. havde jeg en naiv forestilling om at det ikke ville vinde/tabe tid af nævneværdig betydning.


Mvh Mig.

Rolex 114060 classic
Svar
#2
Det er ganske normalt. Icon_Up
[-]
  • ohmymega
Svar
#3
Det handler ikke om prisen og vil man have præcision skal man købe et quartz ur ;-)
[-]
  • ohmymega
Svar
#4
+3 sek om dagen i snit - det bliver sq ikke bedre!  Icon_Up

Selvom du smed 10 eller 50 gange mere for et mekanisk ur så kan ingen garantere dig at det skulle give dig bedre præcision...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • ohmymega
Svar
#5
1000 tak for de præcise svar, hehe…  Icon_Up


(29-09-2015, 09:22 PM)gmt-geek Skrev: +3 sek om dagen i snit - det bliver sq ikke bedre!  Icon_Up

Selvom du smed 10 eller 50 gange mere for et mekanisk ur så kan ingen garantere dig at det skulle give dig bedre præcision...

Vh. Jon

Rolex 114060 classic
Svar
#6
jeg har lige købt et nyt og ubrugt Daytona 116523 Fik det i Fredags. Det vinder ca. 6-8 sek. I døgnet. Har også et sub 116613LN og det er det samme.
Svar
#7
Hvis du kender en urmager og vil drive ham til vanvid, kan et OK kvalitet mekanisk ur justeres ved 2 - 4 urmagerbesøg for at gå tæt på +/-0 sek / 24h. Dog KUN hvis du har et regelmæssig brugsmønster (= f. eks. uret altid på 24/7 eller uret på om dagen og om natten liggende på sengebordet skiven op - gentaget hver dag). Og det behøver ikke være "et ur for 50K". Mine Seiko SKX007´ere går præcist -2 sek. / 24h og +1 sek. / 24h. Og så taler vi om verdens billigste in house værk som kan købes for ca. kr. 500. Faktisk afviger min mest brugt Rolex (14060 Sub) mere: 2½ sek. / 24h. ;-).
Mekaniske værkets charme er jo at det er SÅ nøjagtig (men dog ikke HELT præcist).
Husk nu at shakers (en kristen kult i USA) som er berømt af meget præcist snedkerarbejde og giver navnet til et minimalistisk møbeldesign indbygger altid en mindre fejl i deres ellers perfekte møbler. Det fordi "kun Gud kan skabe fejlfrie genstande"....
Mon ikke det passer også med mekaniske armbåndsure.
Og huer det ikke én, kan man sælge sin dyre klokke, gå til Bilka og købe et nyt quartz- eller digitalur for kr. 50. Det tikker med garanti mere præcist end ens Rolex eller lignende.
Det er bare ikke nær så sjovt.

Mvh. John


(30-09-2015, 10:51 AM)116613 Skrev: jeg har lige købt et nyt og ubrugt Daytona 116523 Fik det i Fredags. Det vinder ca. 6-8 sek. I døgnet. Har også et sub 116613LN og det er det samme.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
Man kan også selv "styre" det lidt ved hjælp af følgende. (som stammer fra en Rolex manual)

İmage

Her simpelt vist.

İmage
Svar
#9
Så, konklusionen må være, jo dyrere ur jeg køber, jo hurtigere går det - LOL

tak for alle gode og sjove kommentarer  Icon_Up Icon_+1

Rolex 114060 classic
Svar
#10
(30-09-2015, 02:54 PM)TioMalo Skrev: Og huer det ikke én, kan man sælge sin dyre klokke, gå til Bilka og købe et nyt quartz- eller digitalur for kr. 50. Det tikker med garanti mere præcist end ens Rolex eller lignende.
Det er bare ikke nær så sjovt.

Mvh. John

Der har du fuldstændig ret, hver gang min kone får mig lokket i Bilka, så føler jeg faktisk ingen glæde… slet ikke  Icon_e_confused
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)