Rolex Oyster
Jeg har fået et dameur og vil gerne høre jeres vurdering af uret - hvad er det mon værd? Det er slidt, og har sidst været til reparation i 2007 hos Klarlund. Der mangler æske, værdipapirer mv. Det er højst sandsynligt købt på auktion for nogle år siden.

Det "taber tiden" hvis man lægger det fra sig om natten. Men sover jeg med det på, går det upåklageligt. Det er i stål, hele remmen er i stål, mens skiven er i en lys gul farve (perlemorsagtig men mere ovre i det gule) 

İmage[/url]

[url=İmage]İmage[/url]

http://tinypic.com/r/8wy0ls/8

Måske skulle jeg også lige have et billede ind af remmen:
Svar
Hejsa !
Jeg plejer at købe de her modeller fra US og fjernøsten og betaler mellem 5 og 7K per stk.
Findes der ét til salg i DK, er det som regel sat for mellem 9 og 15K - som oftest er fuldstændigt urealistisk.
Men en ting er at skrive prisen i en annonce, en anden er når man skal - måske efter måneders venten - sælge uret. Jeg tror ikke at de i privathandel går for meget mere end de ca. 10K. Nogen gang ser man en lignende model til salg hos Lauritz.com og hammerslaget falder på omkring de 12K - som 20% købersalær taget i betragtning kun beviser det at den sidste fjols er ikke engang født endnu Icon_blink
Summa sumarum: Du kan finde uret i den store verden for max. 7K og i DK er prisen ca. 10K.
Men klokken er jo fin og har et robust 1160 eller 1161 kaliber urværk (1130 hvis det er fra 60´ene)
Hvis du kan lide uret, la en urmager (IKKE en AD - de tager 2 - 4 dobbelt pris for eftersyn !) lave fuld service / det uret nu kræver for at gå stabilt.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak for info.
Du mener at det reelt set er 5000 kr værd herhjemme, men sælges det hos Lauritz kan man få prisen op på 12.000 kr?

Jeg tror jeg vil beholde det - overvejer om det er nødvendigt med serviceeftersyn, men hvad er en AD?? Kan en almindelig urmager godt lave et Rolex ur uden at gøre mere skade end gavn?
Svar
1. Lauritz er ikke den rigtige vejleder af priser, læs evt. tidligere tråde om Lauritz.
2. En AD er en autoriseret forhandler.
3. Det var ikke meget tiltro du har til den almene urmager, det er meget det samme som at få lavet sin VW hos Kurt's værksted. Teknikken er stortset den samme i alle urværker. Fra standard ETA til in-house omega/Rolex etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(09-09-2015, 10:02 AM)jacobzimmer Skrev: 1. Lauritz er ikke den rigtige vejleder af priser, læs evt. tidligere tråde om Lauritz.
2. En AD er en autoriseret forhandler.
3. Det var ikke meget tiltro du har til den almene urmager, det er meget det samme som at få lavet sin VW hos Kurt's værksted. Teknikken er stortset den samme i alle urværker. Fra standard ETA til in-house omega/Rolex etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk

1) Jacob - uanset hvor meget du og os andre her ikke kan lide Lauritz, fortæller deres hammerslag om en bestemt varens prisniveau. Hvis de banker 200 varer gennem deres system for XXX kroner, ER varens pris kr. XXX + auktionssalær.
Og for din skræk kan jeg fortælle at rigtigt mange mennesker (fru og her Danmark) køber netop for overpriser fra Lauritz pga. at de kender til 14 dags returret - og, for at være fri for at tango med en privatsælger. Believe me or not Icon_blink

3) "Det var ikke meget tiltro du har til den almene urmager, det er meget det samme som at få lavet sin VW hos Kurt's værksted."
Ganske det modsat, Jacob. Jeg har netop tiltro til den almene urmager som kan sagtens servicere et Rolex (specielt hvis og når der ikke skal bruges reservedele) og som kun tager fra kr. 1.500 til 2.500 for et eftersyn. Ikke ca. kr. 4.000 til 7.000 så som autoriserede forhandlere gør.
Nu kender jeg ikke din ven Kurt eller hans værksted, men hvis jeg har en positiv idé om arbejdskvaliteten hos Kurts Værksted, baseret på min egen erfaring eller andre menneskers udtalelser, må han da gerne servicere de biler jeg har. Hans regning er sikkert omkring de kr. 1.500 for en opgave autoriseret værksted tager 3.000.
Og, BTW, netop Volkswagen kræver vist ikke specielle færdigheder eller er så eksklusiv et køretøj at man kun skulle bruge AD´en for at sikre gensalgsværdien... Eller har jeg misforstået noget ?

@ Kristine: Om prisen... Den model af uret, du ejer KAN fiskes hjem for 5 til 7.000 - hvis du kan finde ud af at handle i østen eller US. I privathandel i Danmark vil du som sælger få maks. ca. kr. 10.000. Enten 10K i privathandel eller 12K minus 15% sælgersalær = kr. 10.200 hos Laurids.
Jeg lover at ytre mig enklere næste gang Icon_blink

Mvh. John

Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Kære begge to -

Tak for jeres svar til mig

Det er ikke fordi jeg ikke har tiltro til en almindelig butik - men jeg har aldrig ejet et Rolex ur før, så jeg vidste ikke om det krævede en særlig kompetence at servicere sådan et ur :)

Tak for jeres vurdering af uret.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på med det? Den, jeg har fået det af, har ikke gået med det, fordi hun syntes det tabte tiden. Det gør det også, hvis jeg lægger det fra mig om natten. Men jeg har opdaget, at hvis jeg sover med det, så går det fint om morgenen.
Jeg synes dog at "pinden" på siden er lidt mærkelig - det virker som om den skal skrues ud før man kan stille tiden. er det korrekt?

På forhånd tak for jeres svar.
Svar
(09-09-2015, 02:07 PM)Kristine Skrev: Kære begge to -

Tak for jeres svar til mig

Det er ikke fordi jeg ikke har tiltro til en almindelig butik - men jeg har aldrig ejet et Rolex ur før, så jeg vidste ikke om det krævede en særlig kompetence at servicere sådan et ur :)

Tak for jeres vurdering af uret.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på med det? Den, jeg har fået det af, har ikke gået med det, fordi hun syntes det tabte tiden. Det gør det også, hvis jeg lægger det fra mig om natten. Men jeg har opdaget, at hvis jeg sover med det, så går det fint om morgenen.
Jeg synes dog at "pinden" på siden er lidt mærkelig - det virker som om den skal skrues ud før man kan stille tiden. er det korrekt?

På forhånd tak for jeres svar.

Hej Kristine

Kronen (eller pinden som du kalder det) på det ur du har er en så kaldt skruekrone, dvs. for at kunne enten trække uret op eller indstille tiden skal man skrue kronen ud og når man er færdig med indstilling skal kronen skrues tilbage til urkassen.
Så, ja, det er korrekt, at man skal skue kronen ud og ind igen Icon_Up

Og i øvrigt kan du forhøre dig om prisen for en service af uret hos lokale urmager. Der er ikke noget særligt ved dit ur. Der er ingen specielle og krævende komplikationer i uret. Der er i engang dato.
Det faktum at uret går om morgenen er en ting men kan det også holde tid? Altså når du kigger på uret og på noget du sammenlinger det med er tiden nogenlunde det samme?
Hvis uret ikke har været brugt i længere periode og det taber tid vil jeg trods alt lade det få service og eftersyn.
Som andre også har skrevet er det slet ikke nødvendigt, at det er en Rolex forhandler der servicerer uret.
Svar
Tak for yderligere info.

Det taber vist ikke tiden når jeg går med det. Men jeg har kun haft det siden søndag :)

Jeg vil høre hvad de skal have for service i en almindelig butik.

tak for al jeres hjælp endnu engang.
Svar
(09-09-2015, 04:06 PM)Kristine Skrev: Tak for yderligere info.

Det taber vist ikke tiden når jeg går med det. Men jeg har kun haft det siden søndag :)

Jeg vil høre hvad de skal have for service i en almindelig butik.

tak for al jeres hjælp endnu engang.

Det kunne være spændende at høre om prisniveauet Icon_smil
P.N.
Svar
http://vintageure.dk/Urmagerservice kan anbefales :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)