Glasbagkasse på Datejust 16030
Bug 
Ja, I må gerne håne mig, for jeg har tænkt mig at udskifte bagkassen på mit gamle 16030 med en af safirglas for at sparke lidt liv i uret. Jeg har aldrig set et Rolexværk i aktion, og jeg kan jo altid skifte tilbage igen.

Jeg kan dog kun finde en glasbagkasse til ref. 16000, 16013 og 16014. Ved I, om de også passer til 16030?
Jeg går ud fra, at jeg ikke kan overtale Klarlund til at foretage skiftet, men ville en af de andre urmagere i København kunne klare det?

Mange hilsner
Peter
Svar
Hvorfor skulle klarlund ikke gøre det? Mølbak kan sikkert gøre det for dig.
Svar
jazzman Skrev: Hvorfor skulle klarlund ikke gøre det? Mølbak kan sikkert gøre det for dig.

Det kan Klarlund måske også. Jeg tænkte bare, at de ikke gad have noget med uoriginale dele at gøre.

Mange hilsner
Peter
Svar
(08-09-2015, 09:28 PM)Zamenhof Skrev: Ja, I må gerne håne mig, for jeg har tænkt mig at udskifte bagkassen på mit gamle 16030 med en af safirglas for at sparke lidt liv i uret. Jeg har aldrig set et Rolexværk i aktion, og jeg kan jo altid skifte tilbage igen.

Jeg kan dog kun finde en glasbagkasse til ref. 16000, 16013 og 16014. Ved I, om de også passer til 16030?
Jeg går ud fra, at jeg ikke kan overtale Klarlund til at foretage skiftet, men ville en af de andre urmagere i København kunne klare det?

Mange hilsner
Peter

Hej Peter

Jeg har et 16030 hvor der står 16000 i bagkassen så du kan rolig bruge glasbagkasse til ref. 16000, 16013 m.m.
Den passer også til 16030. Kasserne er ens mig bekendt.
Svar
dwndler Skrev: Jeg har et 16030 hvor der står 16000 i bagkassen så du kan rolig bruge glasbagkasse til ref. 16000, 16013 m.m.
Den passer også til 16030. Kasserne er ens mig bekendt.

Mange tak! Det prøver jeg.
Svar
Hvor har du fundet bagkassen henne?
Jeg kunne godt finde på at gøre det samme med mit Datejust Turn-o-graph.
mvh
Jeppe
Svar
(09-09-2015, 12:05 PM)jladefoged Skrev: Hvor har du fundet bagkassen henne?
Jeg kunne godt finde på at gøre det samme med mit Datejust Turn-o-graph.

Jeg har læst mig frem til, at Thomas Preik fra Custom Watch Concepts har et godt ry. Han har også en udgave til Turn-O-Graph: Custom Watch Concepts

Her er et par anmeldelser: Exhibition Case-Back og Thomas Preik caseback

Mange hilsner
Peter
Svar
Lyder som et spændende projekt. Hvis gerne det endelig resultat!
Svar
Jeg vil nu måske lyde lidt som en "pain in the ass" men hvis du havde åbnet linket til glasbagkassen til Datejust vil du kunne se, at sidste ref. nr. i rækken er 16030 Icon_sign

http://www.customwatchconcepts.com/produ...ucts_id=32

Muligvis har du skrevet med ham bag siden og han har tilføjet det siden meeeeen Icon_computer  
Svar
(10-09-2015, 09:34 AM)dwndler Skrev: Jeg vil nu måske lyde lidt som en "pain in the ass" men hvis du havde åbnet linket til glasbagkassen til Datejust vil du kunne se, at sidste ref. nr. i rækken er 16030 Icon_sign

Yes, I know, men når man åbner menuen "Model:" og vil lægge 16030 i indkøbskurven, er 16030 væk, og der er kun de andre ref.-numre. Jeg har nu skrevet til ham to gange uden at få svar, og selv om jeg efterhånden er overbevist om, at 16000 også dur, vil det bare være rart med en bekræftelse fra hestens egen mund.

Mange hilsner
Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)