Obris Morgan, Explorer II
Så er de nye Obris Morgan, Explorer II klar til bestilling. Meget ur for under 2000,- (2600,- med told mm.)

http://www.obrismorgan.com/explorerii.html

İmage
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Uret virker helt OK - billigt og sobert. Meeen... Miyota værket gør uret, for mig i hvert fald, uspiseligt.
Sjovt nok siden jeg har absolut respekt for den japanske urindustri og værdsætter dens basale sportsur så som MM300, Pingo, SKX007 og mange mere meget højt og ejer vist fem japsere for tiden. Måske er det den der "Fastelavnsris-afdeling" (som Mads Gjødesen kalder dem = frygtelige rådet og farvefult designede sportsure med alt for mange funktioner) med at blokere for mig når jeg ser en vestlig produktion af (micromærke-) ure som tikker med en - f. eks. - Miyota i maven.
For producenten har værket med penge at gøre, men et billigt schweizerværk ville ikke øge prisen drastisk. Eller måske en mulighed for at kunne vælge uret med enten japser eller schweizerværk - deres produktionstale er jo rimelig lave.
Jeg ved at mange andre har det på samme måde...
Men selve uret er OK, ligeledes prisen.
Og - skid eller skyd huller i det jeg mener og bestil dog ét hvis du kan lide uret.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg er ret sikker på at Obris Morgan, Helson med flere, bliver produceret i Hong Kong.

Så er Miyota værket egent ligt fint for mig.
Jeg vil dog hellere have et Seiko.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Har lige solgt min Seiko SKX007K2 sommer beater, og bestilt et OM EX2 baseret på de meget fine anmeldelser som 2014 modellen fik. Dets "modern tool diver" design og udstyrspakke tiltaler mig meget, og prisen synes jeg er rimelig for hvad det er.

Mht. værket så har jeg både ETA og Miyota hi-beat ure, og i daglig drift kan jeg personligt ikke mærke en forskel.

Sendt fra min LG-V500 med Tapatalk
Svar
Jeg har den første generation, og havde et problem med Lynetten som de løste hurtigt! Er super tilfreds med det, og har også eta, seiko og et par miyota 9015..kan virkelig heller ikke se problemet i det værk? Går super nemt, har en god gang reserve og bliver hurtigt trukket op.. Og samme slag i minuttet :-)

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk
Svar
At værket skulle være et minus på uret,
Kan jeg heller ikke få øje på må jeg indrømme.

Skulle jeg lave et ur med salg for øje,
Fik det helt sikkert også et sikkert,nemt og holdbart værk i maven.

Jeg har et Citizen med et miyota i maven ( de ejer dem jo)
Og det virker upåklageligt, nej man får ikke åndenød af at kigge på det,
Men det lever jeg fint med, da det ikke er den opgave mine ure har,
Og det jeg ligger mest vægt på.

Jeg er sikker på at hvis miyota var produceret med et swiss made på rotoren,
Så havde piben en anden lyd, og når det bare er der "den" ligger begravet,
Så kan jeg kun trække på skulderne af den "kritik" de til tider bliver tildelt.

Ok gang reserven kunne evt være længere,
Men den matcher fint hvad mange andre præstere, og der er jeg jo så også godt vant,
Det genere mig dog ikke da uret på alle måder er hurtigt at stille ind igen.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Et lille review fra http://www.watchreport.com

På filmen som viser hvad jeg vil tro er en prototype eller en prøveproduktion er bagkassen noget anderledes end på den endelige udgave. Der ser den nemlig ud som på billedet herunder!

İmage
Credit obrismorgan.com
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar
(31-07-2015, 08:31 PM)TioMalo Skrev: Uret virker helt OK - billigt og sobert. Meeen... Miyota værket gør uret, for mig i hvert fald, uspiseligt.
Sjovt nok siden jeg har absolut respekt for den japanske urindustri og værdsætter dens basale sportsur så som MM300, Pingo, SKX007 og mange mere meget højt og ejer vist fem japsere for tiden. Måske er det den der "Fastelavnsris-afdeling" (som Mads Gjødesen kalder dem = frygtelige rådet og farvefult designede sportsure med alt for mange funktioner) med at blokere for mig når jeg ser en vestlig produktion af (micromærke-) ure som tikker med en - f. eks. - Miyota i maven.
For producenten har værket med penge at gøre, men et billigt schweizerværk ville ikke øge prisen drastisk. Eller måske en mulighed for at kunne vælge uret med enten japser eller schweizerværk - deres produktionstale er jo rimelig lave.
Og - skid eller skyd huller i det jeg mener og bestil dog ét hvis du kan lide uret.

Mvh. John

Hej John, jeg tror du skal læse lidt op på Miyota 9015 værket inden du kommer med de udtalelser. Det er et relativt nyudviklet værk meget lig 2824-2, og er på mange måder sammenligneligt. Jeg har haft værket i to ure nu, og det kører upåklageligt og smooth.

Desuden har ETA siden 2012 haft stoppet for videresalg til ikke-schweiziske 3. parter, hvilket mere eller mindre har tvunget mikromærkerne i armene på bl.a. Miyota. Så det er ikke, som du påstår, bare et spørgsmål om pris, men nærmere om tilgængelighed.

Jeg havde den første generation af OMX med sort skive og børstet stålkasse. Absolut et lækkert og anbefalelsesværdigt ur som utroligt nok ikke koster mere end det gør. Jeg solgte det for et halvt års tid siden til dels for at finansiere mit SMPc (ja dét rakte jo ikke langt), men også for at gøre plads i urkassen.

Nogle gange savner jeg det!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
(15-08-2015, 09:10 AM)bcmb Skrev:
(31-07-2015, 08:31 PM)TioMalo Skrev: Uret virker helt OK - billigt og sobert. Meeen... Miyota værket gør uret, for mig i hvert fald, uspiseligt.

Mvh. John

Hej John, jeg tror du skal læse lidt op på Miyota 9015 værket inden du kommer med de udtalelser. Det er et relativt nyudviklet værk meget lig 2824-2, og er på mange måder sammenligneligt. Jeg har haft værket i to ure nu, og det kører upåklageligt og smooth.

Desuden har ETA siden 2012 haft stoppet for videresalg til ikke-schweiziske 3. parter, hvilket mere eller mindre har tvunget mikromærkerne i armene på bl.a. Miyota. Så det er ikke, som du påstår, bare et spørgsmål om pris, men nærmere om tilgængelighed.

Jeg havde den første generation af OMX med sort skive og børstet stålkasse. Absolut et lækkert og anbefalelsesværdigt ur som utroligt nok ikke koster mere end det gør. Jeg solgte det for et halvt års tid siden til dels for at finansiere mit SMPc (ja dét rakte jo ikke langt), men også for at gøre plads i urkassen.

Nogle gange savner jeg det!

Jeg er absolut ikke interesseret at læse tech. specs. for Miyota 9015.

Jeg synes at jeg gjorde det ganske klart at min holdning til japserværker har NADA med deres yde-evner, kvalitet etc at gøre, kun min forskruet opfattelse af japsere som kommer i dagslys når jeg ser en japserværk i et micromærkeur. Altså, en sag, jeg selv prøver at slås med.
Det kræver af læseren mere nuanceret syn på det læste end du præsenterer her.
Jeg har ingen problemer med japserværker når det hele hænger sammen og er i en Seiko eller Citizen urkasse.
Og nej, som sådant har jeg ikke noget mod japserure og ser ikke ned på dem.
Jeg er pt. lykkelig ejer for 5 japsere.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(16-08-2015, 11:09 AM)TioMalo Skrev: Jeg er absolut ikke interesseret at læse tech. specs. for Miyota 9015.

Jeg synes at jeg gjorde det ganske klart at min holdning til japserværker har NADA med deres yde-evner, kvalitet etc at gøre, kun min forskruet opfattelse af japsere som kommer i dagslys når jeg ser en japserværk i et micromærkeur. Altså, en sag, jeg selv prøver at slås med.

Mvh. John

Jeg er overbevist om at at den manglende mulighed for ETA er en af grundene til at vi ser flere Miyota værker i micromærker.
Men en Miyota kan vel passe fint til et ur fremstillet i Hong Kong….
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)