Sommer ferie læsning.
Har du læst en eller flere gode bøger i sommer ferien,
Hos mig blev det til Søren Jakobens Overklasseliv.

Ganske interessant læsning der meget godt belyser den,
" hvis du kradser min kradser jeg din" Holding der hersker i dette samfundsfag.

Alt i alt værd at læse,
Uanset om man er tilhænger eller modstander af kongehuset.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
PRINCE2 - Projektledelse med succes manual:-)

Knapt så meget handling, men mange detaljer Icon_blink

Martin
Svar
Jeg har igen forsøgt mig med Ulysses, og jeg kom faktisk gennem betydeligt flere kapitler end sidst.

Min hustru mobber mig; men det skal nok lykkes på et tidspunkt...

/Bjørn
Svar
(30-07-2015, 07:45 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg har igen forsøgt mig med Ulysses, og jeg kom faktisk gennem betydeligt flere kapitler end sidst.

Min hustru mobber mig; men det skal nok lykkes på et tidspunkt...

/Bjørn

Heh, Bjørn dog... Icon_lol
Hvor mange sider frem er du nået ?
Er det den ny oversættelse ?

Du skal ikke være ked af det br. Bjørn. Ingen, absolut ingen af de litterater og intellektuelle jeg har mødt, har kunnet læse bogen i gennem Icon_blink

@ Jacob:

Har du læst en eller flere gode bøger i sommer ferien,

Hos mig blev det til Søren Jakobens Overklasseliv.

Ganske interessant læsning der meget godt belyser den,

" hvis du kradser min kradser jeg din" Holding der hersker i dette samfundsfag.

Alt i alt værd at læse,

Uanset om man er tilhænger eller modstander af kongehuset.

Sjovt nok Jacob, dem som du kalder overklassen, har nøjagtig lignende fordomme om proletarerne / underklassen Icon_blink (hvis der findes andet end højest "åndelig underklasse" siden alle - som ikke er registreret hos Ribers - kan købe en Audi og et Rolex på klods)

Men for ikke at vilde totalt OT, jo tak. Jeg har læst faktisk 3 - 4 bøger hvoraf absolut nævneværdige er Kari Hotakainen´s "Eftermæle", et opus som - surprize, surprize - IKKE handler om overklassen men de finske underhunder, skrevet på en måde som får også andre end de gamle DKP´er at sluge bogen med et hug. Forfatteren er nok mest kendt om "Populærmusik fra Vittula", en humoristisk - socialrealistisk gennemgang af tornedalsfinners liv på 60´ene og 70´ene i Nordsverige og som eksisterer også som film. Lyder også som noget socialrealistisk bras, men er min sidste års bog nr. 1.
Som et tæt nr. 2 kommer "Den svævende tankbestyrer" af Bent Vinn Nielsen som beskriver - ligeledes humoristisk og skarpt - den vendsysselske underklassens liv i Norddanmark.
Jeg er ikke meget for hverken folkeligt humor eller socialrealisme, men begge bøger tilhører faktisk i deres helt egen kategori og kan kun anbefales varmt !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg er endelig kommet igang med Lars Møllers bog "Jæger 200", som jeg fik af en samarbejdspartner og den var underskrevet med hilsen til mig fra Lars Møller. Det var i forbindelse med et samarbejde med Thomas Rathsack og Morten Lambæk at jeg fik bogen. Super god bog.
Svar
Min saglig moder læste Ulysses og jeg har arvet et gennemnoteret exemplar af bogen med udførlige noter som bevis.
Vores fælles tandlæge kunne den efter sigende nærmest udenad.
Så for nogen er det lykkedes!
Jeg har nøjedes med at læse nogle urkataloger Icon_lol
Fandt et billede af mit ny Seiko 6139 i Seikos 2015 katalog.
/
Kristen
Svar
Der er nogen der læser Ulysses, blandt andet taxa chaufføren der kørte mig hjem fra lufthavnen i går, måske er det bare de litterære og intellektuelle der har lidt svært ved den :-)
Svar
Jeg regner med at læse denne på min ferie.

https://www.saxo.com/dk/ledelse-er-ikke-...8711324288

Skal 2 uger til Kreta i September
Mvh Kim 
Svar
Det er ikke noget jeg kalder "Dem" John,
Det er rent faktisk titlen på bogen, så den må du tage med forfatteren...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(01-08-2015, 10:56 AM)tg Skrev: Der er nogen der læser Ulysses, blandt andet taxa chaufføren der kørte mig hjem fra lufthavnen i går, måske er det bare de litterære og intellektuelle der har lidt svært ved den :-)

Noget peger tungt på den retning Icon_blink - altså, bortset fra Kristen og hans kopi med noteapparat Icon_Up
Vi kan dog ikke helt udelukke at taxa-chaufføren havde den liggende i sin bil for at imponere kunder ?
Når jeg læste på uni havde jeg også altid en opslået kopi liggende på natbordet; det ligesom glattede banen ang. de lækreste bebrillede brainy-babes fra kunsthistorie Icon_party  Icon_study

Mvh. John 
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)