Start servicepriser hos Klarlund på diverse modeller
#11
Jeg kan tilføje, at glas til GMT Master ref. 1675 koster 3125kr. (2625kr. hvis glasset skiftes i forbindelse med eftersyn) og 2325kr. for Datejust ref. 1601/160xx (dog kun 1825 kr.hvis det skal skiftes ifm. service)?
Ringede til Klarlund for par uger siden og fik disse priser oplyst telefonisk.
Svar
#12
Det var været tale om priser på 12.000 kr service hvis det skulle til Schweitz. Jeg ved ikke om det er fordi Klarlund ikke har en tryktester til 3.900 meter. Måske var det en røverhistorie, men nu kender vi standardpriserne.

Men tryktestes uret til 300 meter dykker det også 3.900 meter og tåler 3.900 dråber vand :)

Jeg ville godt nok ikke betale dobbelt up + for at få det til Schweitz.

(29-07-2015, 04:50 PM)dwndler Skrev: Jeg kan tilføje, at glas til GMT Master ref. 1675 koster 3125kr. (2625kr. hvis glasset skiftes i forbindelse med eftersyn) og 2325kr. for Datejust ref. 1601/160xx (dog kun 1825 kr.hvis det skal skiftes ifm. service)?
Ringede til Klarlund for par uger siden og fik disse priser oplyst telefonisk.



De vintage ure er giftige. Og som Jacob sagde skal de oftes skiftes splitter, et led eller lås.

Utrolig priser for plastikglas. Det er dyre end safir. Som priserne stiger på vintage kan man jo tillade sig høje servicepriser, da folk jo ikke kan have et vintage Rolex, som går dårligt.

De andre forhandler af vintage rolex ure er ikke så dyre, men hvor stor forskel der er ved jeg ikke i priserne. For 3 år siden var prisforskellen hele 30 - 40 % ift Ragnar som jeg kender godt. Jeg tror at forskellen er mindre nu.
Svar
#13
Min ca 25 år gamle 16718 kostede 4800 for et par måneder siden, og det ville have været med det hele, hvis ikke et var for et nyt led til lænken, som var latterligt dyrt. Og så meget guld er det altså ikke i sådan et led; men jeg betalte jo for at jeg faktisk kunne få et led, der var identisk i farve osv.

/Bjørn
Svar
#14
Klarlunds priser har altid været med dele, og her mener jeg dele i værket. Har blandt andet fået skiftet balance aksel, uden det har kostet andet end det normale service.
At Klarlund skulle sende ure til Schweiz er latterligt, de er den eneste AD i DK som har de maskiner så blandt andet poleringen er inden for de tolerance grænser som Rolex selv køre med.

Tror at mange har hørt en pris, og så tager det for gode vare. Jeg har fået serviceret flere Rolex til betydelig lavere priser end de priser der har været nævnt her inde det sidste år.

Så skal i have den rigtig pris så tag fat i dem, det koster ikke noget.

Og deres arbejde på værkstedet er FANTASTISK, derfor der ikke er andre der piller ved mine ure Icon_smil

Jacob
Svar
#15
Lige en opfølgning

Jeg fik servicepriser fra Ragnar i Odense i dag.

Service på Deepsea: Uret skal til fabrikken da de ikke kan trykprøve til 3.900 meter. Det er jeg nu heller ikke sikker på at Klarund kan, og hvad skal det egentlig bruges til. De 300 meter er nok. Service på sub er kr. 4.950 + tillæg ved glas. Rolexdatejust koster kr. 4.650 + tillæg ved glas. Vintage skal ind på tilbud. Jeg kan se nu at priserne bliver meget matches Klarlunds priser, eller Klalund har matches andre ADs priser. Så nu ville jeg ikke betænke mig så meget over hvilken AD jeg ville tage til. Der er kommet nye boller på suppen ift for 2,5 års tid siden. Men man man bor på Sjælland er Klarlund et naturlig valg og det er sørme en utrolig profinalisme på deres store værksted. Og ville jeg tage til en ikke forhandler ville jeg vælge urmagerne ved vintageure.dk Icon_e_biggrin1 Det viser sig nu at Ragnar ikke må pbne Deepsea og derfor skal sende det til fabrikken. Det kan give en tanken om at Klarlund misindformeret mig siden andre har hørt priser på de 10.000 + kroner for service på lige netop det ur. For måske må de heller ikke åbne det.
Svar
#16
(29-07-2015, 01:11 PM)khbk Skrev: Havde priser på service ikke engang noget med tidsforbruget at gøre?
Det ser ikke ud til at være tilfældet længere?
/
Kristen

De har nok kigget på service på biler, hvor en mekaniker kan have 15 timer på en 7,5 timers arbejdsdag når  der køres faste priser ...
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
[-]
  • millan renatus
Svar
#17
Jeg fik igår telefonisk oplyst servicepris af Klarlunds værksted på en 11 år gammel Seadweller, som går med en præcision på ca -1 sek pr døgn. Det var 5150 kr som anført ovenfor. Fravælger man polering er prisen 500 kr mindre.

Jeg var så idag inde og indlevere uret og blev lidt overrasket over at den forventede servicetid var 7 uger. Jeg kunne dog også vælge at bestille et serviceeftersyn og lægge 1000 kr i depositum og tage uret med hjem igen. Så ville jeg blive ringet op, når servicetiden var nede på ca 3 uger og skulle så en tur igen til Klarlung og indlevere uret
Svar
#18
Min16718 tog også omkring et par måneder hos Klarlund. Men se min signatur.....

/Bjørn
Svar
#19
Jeg tillader mig som uvidende at spørge - Hvad står AD for? Jeg gætter på, at der er en certificering af en art?
Svar
#20
(30-07-2015, 10:41 PM)msh1 Skrev: Jeg tillader mig som uvidende at spørge - Hvad står AD for? Jeg gætter på, at der er en certificering af en art?

AD = Autorized Dealer = Autoriseret Forhandler
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)