Svar: 173
Tråde: 44
Modtaget Likes: 96 i 25 svar
Givet Likes: 10
Hej Alle
Er der nogen der kan hjælpe med at fortælle mig hvad forskellen er mellem Jaeger-LeCoultre AMVOX1 ref. nr. 190.8.97 og 190.84.70.
Jeg synes ikke jeg rigtig kan finde oplysninger vedr, de to ref. nr.
Go´ aften
Esben
•
Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
hej Esben,
Inde på jlc's hjemmeside kan man registrere sine ure. Når man gør det bliver man spurgt om model og modelnummer. Jeg prøvede at gå ind der for at se om det kunne give et svar til dig.
Det ser nok bare endnu mere mystisk ud. På billedet nedenfor ser man, at når jeg vælger AMVOX familien og modelnummer 190.8.97, så er 190.84.70 en af to varianter.
Jeg har også prøvet at søge inde på watchprosite.com, hvor deres JLC forum plejer at være rimeligt 'hardcore'. Jeg har dog ikke kunnet finde noget specifikt på modelnumre endnu. Dog står der, at AMVOX 1 blev lavet i stål i 'limited production' og så en række 'limited editions' i form af AMVOX 1 Titanium, AMVOX 1 Titanium Racing og endelig i platin. Alle er superflotte - titanium modellerne ser ret seje ud med grøn skive og racing modellen har ekstra gule detaljer.
Jeg ville måske prøve at spørge i det forum. Amanico, som er moderator, plejer at have rigtigt godt styr på detaljerne. Og hvis han ikke kan svare så spørger han nogle gange direkte hos JLC.
Claus
•
Hej Esben,
Efter lidt mere nørderi, så kunne der være en forklaring her. JLC-numrene angiver hvilken type rem der er på. Lad os kigge de to 'undervarianter', dvs 190.81.70 og 190.84.70.
Hvis du kigger i nedenstående link, under straps, Så vil du kunne se en forklaring på JLC's 'case-numbers' dvs. de talmder er graveret på kassen. 190 serien er der selvfølgelig ikke - det ville jo være for nemt....men kig længere nede under 'Straps'.
http://www.watch-wiki.net/index.php?titl...tre_models
Der vil du se at et 1-tal på det rette sted (som i 81) betyder 'matching bracelet', i dette tilfælde stål. Et 4-tal samme sted (som i 84) betyder 'leather bracelet'.
Amvox 1 kom faktisk også med et valg mellem lænke og læderrem - se nedenfor. Jeg mener, at vi dermed har løst mysteriet.
Med lænke...
Med rem
Kig også på de øvrige talforklaringer....7-tallet (som i 70) betyder sort skive, mens 8-tallet (som i 81 og 84) betyder stål. Begge dele passer....:-)
Claus
•
Svar: 173
Tråde: 44
Modtaget Likes: 96 i 25 svar
Givet Likes: 10
Hej Claus
1000 tak for dine svar og det undersøgte. Du om nogen er vel manden til at svare på spørgsmål vedrørende Jaeger
Det du skriver giver god mening. Sjovt er det, at alle AMVOX1 ure der er tilsalg på nettet er listet som 1908470, dog kan det ses at på samtlige billeder af de respektive bagkasser, er der stemplet 190897. De to ref. nr. må altså dække over det samme.
Er det noget du har set tidligere med alle dine Jaeger-klokker, at ref. nr. og nummer på bagkassen er forskellig?
Go´ aften
Esben
•
Hej Esben,
Haha - ja, jeg burde vel vide et eller andet om JLC efterhånden.
JLC operer med to sæt numre - se her for en forklaring. Der er således et 'katalog-nummer' og et 'kasse-nummer'.
http://forums.watchuseek.com/f419/regard...69851.html
Håber, at det giver lidt mening. og som du kan se længere nede i tråden, så skaber det lidt bøvl ude i virkeligheden hos kunderne.
Claus
•