"Urmagerservice" på VintageUre.dk - erfaring
#1
Nogen tilbagemeldinger (serviceeftersyn og polering):
Jeg har lige fået min Speedmaster og SeaDweller tilbage fra "UrmagerService" på siden.
Super nemlig og hurtig (c. 11 dage), god pris og god kommunikation med "Urmageren".  Icon_+1
Icon_drool

(P.S. undskyld for min skidt Dansk...!)  Icon_flag
Svar
#2
Mit red sub blev også serviceret til top karakter hos ham :-)
Svar
#3
Mit Rolex 16610 fra 98 skulle ha et service, og jeg sendet en mail til Urmager.... der gik max 24 timer til jeg havde, en mail retur med info og en pakke label. Jeg pakke så sub ind og sendte det til ham, kunne se på TT at han fik uret dagen efter, fik så en ny mail og at ure var modtage og det skulle ha et service og skifte fjeder pris 2200, jeg sagde sæt i gang 
og skal lige sige jeg sendte ure inde jeg tog på 14 dages ferie, efter 3-4 dage fik jeg så en ny mail med og at ure var færdig. Og han ville sende det så jeg havde det den 27/7-15. da jeg kom hjem fra ferie den 25, kom der så en lille post mand ved en 14:00 tiden for at aflever mit ur. 
kan kun anbefale urmager fra vintageure super service og hurtig til at svare, og til en god pris

Vh 

Morten Bekker 
Morten@Bekkerdk.dk
instagram @MortenBekker
Admin på Urnørderne på FaceBook !
Svar
#4
(26-07-2015, 02:01 PM)KimT Skrev: Mit red sub blev også serviceret til top karakter hos ham :-)

(27-07-2015, 09:16 PM)Morten Bekker Skrev: Mit Rolex 16610 fra 98 skulle ha et service, og jeg sendet en mail til Urmager.... der gik max 24 timer til jeg havde, en mail retur med info og en pakke label. Jeg pakke så sub ind og sendte det til ham, kunne se på TT at han fik uret dagen efter, fik så en ny mail og at ure var modtage og det skulle ha et service og skifte fjeder pris 2200, jeg sagde sæt i gang 
og skal lige sige jeg sendte ure inde jeg tog på 14 dages ferie, efter 3-4 dage fik jeg så en ny mail med og at ure var færdig. Og han ville sende det så jeg havde det den 27/7-15. da jeg kom hjem fra ferie den 25, kom der så en lille post mand ved en 14:00 tiden for at aflever mit ur. 
kan kun anbefale urmager fra vintageure super service og hurtig til at svare, og til en god pris

Fik i poleret jeres ur? Kan det anbefales?

Mvh. Kasper
Svar
#5
Nej, jeg undgår som regel polering, da det jo fjerner lidt materiale hver gang og bliver mindre "skarpt". Dermed ikke sagt at jeg har noget imod polerede ure, jeg foretrækker bare brugsspor.
Svar
#6
Ved I, hvor meget han tryktester til? 100m? Eller går han til 300m på f.eks. Sub?

/Bjørn.
Svar
#7
(12-08-2015, 10:13 AM)bjorn_e58 Skrev: Ved I, hvor meget han tryktester til?  100m?  Eller går han til 300m på f.eks. Sub?

/Bjørn.

Hvis et ur er testet vandtæt til 100m, er det - når uret oprindeligt er bygget for at modstå tryk i 300 meters dybte - også tæt i 300 meter.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
(12-08-2015, 10:13 AM)bjorn_e58 Skrev: Ved I, hvor meget han tryktester til?  100m?  Eller går han til 300m på f.eks. Sub?

/Bjørn.

Jeg er dig svar skyldig. Jeg fik udskriften fra tryktesten med, men uret er solgt, så jeg har den ikke længere.
Svar
#9
(12-08-2015, 12:46 PM)TioMalo Skrev: Hvis et ur er testet vandtæt til 100m, er det - når uret oprindeligt er bygget for at modstå tryk i 300 meters dybte - også tæt i 300 meter.

John, har du en forklaring, som en ingeniør-nørd som jeg, kan acceptere? Hvad nu, hvis det er rated til 100m og testes ved 10m eller 30m - er det så også sikkerhed for, at det vil kunne klare en 100m test? Jeg husker en gang, jeg spurgte til tryktest hos Mølbak, og han fortalte mig, at hans apparat kun gik til 60m, og at han derfor ikke kunne garantere 100m, på f.eks. en almindelig Rolex oyster (ikke Sub/SD).

/Bjørn.
Svar
#10
Jeg er ved flere lejligheder blevet fortalt (af urmagere) at hvis et ur fejler vil det som regel være ved lave dybder, da det bliver tættere jo længere ned man kommer (til en vis grænse selvfølgelig) og trykket stiger, hvorved alt "presses sammen". Dog med forbehold for at det er et ur der som udgangspunkt er konstrueret til formålet.

Den forklaring har jeg accepteret, men vil gerne høre/lære, så kom frisk med information Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)