Vintage Seiko - hvad har jeg for noget?
#11
(10-08-2015, 05:45 PM)stenstrupigen Skrev: Jeg tænkte på quartzmondulerne hvor alt ikke kan skilles. Mht Seiko automatik så kan man måske finde alle nye dele ved at lede længe nok, men man kan næsten heller ikke sige til en kunde at det kan tage 6 måneder at få et ur helt op til stand, som kun er 1.000 - 1.500 kr værd. Mit eget automatikur var kun 200 kr værd og gik ikke. Det kostede 2.000 kr at lave det helt i stand og som Mølbak sagde så rent økonomisk kunne det ikke betale sig. Det var kun fordi den model jeg havde og har var fra 1976 og min fætter havde engang et magen til i 1971. 

İmage


For mange år siden loddede og skiftede man komponenter i elektroniske ure men det var før det integrerede kredsløb blev almindeligt, gennem årene er der skiftet et utal quartz-krystaller og spoler. Det med om det kan betale sig er ikke altid målestokken, som du selv skriver var det historie og affektionsværdi der fik dig til at ofre 2.000,- på den gamle Seiko. Jeg har stor fornøjelse af at give liv til de gamle klokker og jeg skelner ikke mellem mærkerne men om det er muligt at få et fornuftigt resultat ud af min indsats. Der er heldigvis mange der ligesom dig dyrker deres interesse for ure uden at skele til om det nu kan betale sig. I mit univers har interessen for ure overhovedet intet med økonomi at gøre. Icon_flag
P.N. Icon_flag
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)