Service af en Marine Master 300
#11
Der har været flere farverige historie lig,
den store stygge ulv historie om det perfekte rolex kopi .

oppe fra tid til anden om,At dette ur var yderst vanskeligt at få serviceret i vores nationale farvande,
Bla. Pga. Monoblock kassen.

Der ligger den nej hat i har fundet i tråden, mere er det som ikke. Icon_e_biggrin1

Min Marinemaster ryger til Tyskland når det er service tid,
Bla. Fordi det har nogle ar fra tidligere bekendtskaber der skal heles i forbindelse med service.

Men jeg mener aldrig man skal lade service spørgsmålet,
Være grunden til at fravælger MM300 det er et ur som redefinere value for money begrebet. Icon_cool Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#12
(27-06-2015, 11:11 PM)P.N. Skrev: Hvorfor mener man ikke at Seiko Marine Master kan serviceres i Danmark? Hvad specielt er der ved en Marine Master? Service er vel altid et spørgsmål om tillid til sin håndværker.

Netop - tillid! Jeg oprettede denne tråd for at dele mine positive erfaringer med en 'håndværker' som jeg har tillid til. Et skilt i vinduet er ikke nok for mig, til det har jeg haft lidt for mange dårlige 'håndværker' oplevelser. Der findes sikkert mange urmagere der vil lave service på både det ene og det andet men det har ikke noget med sagen at gøre. Jeg tror det som flere tråde har gået på er, hvordan man får lavet autoriseret service på et ur som ikke sælges uden for Japan og som er importeret hertil. Nu om dage kan man vidst godt købe fra AD i Tyskland, men så vidt jeg ved ikke i DK.

For at sige det på en anden måde, jeg sender ikke min Submariner til service andre steder end hos en ADer. Jeg tror simpelthen at ADernes service værksteder har bedre uddannet personale til deres egne mærker, og de har højst sandsynlig det bedste værktøj specielt til de pågældende ure. Jeg synes at have hørt noget om nogle ganske betydelige investeringer hos Klarlund for netop at kunne lave service på de nye subs.
Svar
#13
(28-06-2015, 06:37 PM)AL2O3 Skrev:
(27-06-2015, 11:11 PM)P.N. Skrev: Hvorfor mener man ikke at Seiko Marine Master kan serviceres i Danmark? Hvad specielt er der ved en Marine Master? Service er vel altid et spørgsmål om tillid til sin håndværker.

Netop - tillid! Jeg oprettede denne tråd for at dele mine positive erfaringer med en 'håndværker' som jeg har tillid til. Et skilt i vinduet er ikke nok for mig, til det har jeg haft lidt for mange dårlige 'håndværker' oplevelser. Der findes sikkert mange urmagere der vil lave service på både det ene og det andet men det har ikke noget med sagen at gøre. Jeg tror det som flere tråde har gået på er, hvordan man får lavet autoriseret service på et ur som ikke sælges uden for Japan og som er importeret hertil. Nu om dage kan man vidst godt købe fra AD i Tyskland, men så vidt jeg ved ikke i DK.

For at sige det på en anden måde, jeg sender ikke min Submariner til service andre steder end hos en ADer. Jeg tror simpelthen at ADernes service værksteder har bedre uddannet personale til deres egne mærker, og de har højst sandsynlig det bedste værktøj specielt til de pågældende ure. Jeg synes at have hørt noget om nogle ganske betydelige investeringer hos Klarlund for netop at kunne lave service på de nye subs.

Jamen det er da fair nok, enhver må da have sin egen opfattelse af hvor det er bedst at henvende sig og det er ulig nemmere med effekter i størrelser som ure. Der hvor kæden hopper af for mig er troen på at ure er verdens ottende vidunder, mekaniske ure er trods alt bygget efter de samme grundprincipper om de hedder Rolex, AP, PP eller noget helt tredje. At der så kan være brug for specialværktøj for at komme ind til maskineriet er helt korrekt. Jeg har ikke erfaring med alle mærker men kan kun konstatere at det ikke endnu har været et problem om værket skal ud bagfra, forfra eller at glasset skal pumpes af eller skrues af.
Internettet er et vidunderligt værktøj hvor der findes informationer om næsten alt også om hvordan komplicerede urkasser skal åbnes hvis nogen skulle komme i tvivl.
P.N.
Svar
#14
Det er netop der en del problemer er mht. dele, og derfor siger nogle urmagere nej til at give service.
Svar
#15
(28-06-2015, 10:59 PM)stenstrupigen Skrev: Det er netop der en del problemer er mht. dele, og derfor siger nogle urmagere nej til at give service.

Rob (monsterwatch) kan skaffe alle delene. MEN han er meget meget svær at komme i kontakt med. Der kan gå halve år før han når til din mail. Men jeg har dog klaret at skaffe visere, skive, krone, bezel, pakninger, lænke etc. til når min MM300 engang skal have den store tur efter 20 års brug. Et personligt lager må man jo have når Seiko har det med at løbe tør for dele efter en årerække.
Svar
#16
Det kalder jeg dedikation til sin MM300.  Icon_Up

Kan ikke prale med at have gjort det samme omkring min MMer,
Selvom jeg også regner med at have det om 20 år, hvis jeg er her til den tid. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#17
Delene kan ikke skaffes her i DK. Derfor afviser mange urmagere at lave service på dem.
Svar
#18
(13-07-2015, 03:06 PM)Claus Tukjær Skrev: Delene kan ikke skaffes her i DK. Derfor afviser mange urmagere at lave service på dem.

Jeg tænker at nu hvor Halse forhandler GS og andre mere eksklusive Seiko, burde de så ikke også kunne skaffe dele og servicere eksempelvis MM300?


Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)