SKX007 k2, J eller en tredje?
Hej Alle

Jeg har forelsket mig i et SKX007. Jeg mangler en beater jeg kan bruge når jeg skruer bil, dykker mm. Og jeg er for nervøs for at bruge mine (desk)divere til dette  Icon_diver

Men hvilket skal man gå efter? Jeg har forelsket mig i en moddet udgave:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/...2f7e83.jpg

Grøn bezel og oyster lænke, jeg tog fat i Harold aka Yobokies på WUS, han kan sælge mit et SKX007J med grøn bezel for 265 $, og en oyster lænke med end-links for 65 $.

Hvis jeg selv googler lidt kan jeg finde samme ur på Creationswathes til 209 $.
http://www.creationwatches.com/products/...h-837.html

Overser jeg noget eller tager han overpris for uret? :)

Ligeledes, skal jeg gå efter en K2 model, eller J modellen? Så vidt jeg kan læse er J modellen en nyere udgave med 21 juveler.

Og del gerne jeres erfaringer med uret, så vidt jeg kan læse, er samtlige næsten ovenud lykkelige for uret :)

God weekend.
Svar
Edit:

Lige et hurtigt indspark. Har i erfaringer med en side kaldet Rakuten ? Skulle være det japanske alternativ til Ebay?
http://global.rakuten.com/en/store/seiko...wsehist_en

Ser lidt spøjst ud, men mulighed for Paypal, og SKX007k2 til 118 dollar ~ 800 kroner virker lokkende billigt :)
Svar
Lækkert ur! Og rigtigt lækkert til prisen! Mener jeg fandt det til omkring 700 og så kom der knap 400 på i told og moms

Var vist fra Rakuten! Ved der er mange inde på watchuseek der køber der fra, så ville ikke være nervøs for det!

Men angående K og J modellen.. Så er den eneste forskel at den ene står der made in Japan og 21 jewels..
Uret er ellers helt ens.. Eller der er vist også lidt forskel på bagkassen :-) men uret og værket er det samme!

K2 er bare en k model med stål istedet for en gummi rem som hedder k1

Og du får rigtigt meget ur for pengene! Dog er lænken ret.. Løs og ikke med solide ende links men "bøjede".. Men må indrømme jeg faktisk syntes den er ret behagelig at have på :-)

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk
Svar
(27-06-2015, 01:01 AM)whoa Skrev: Lækkert ur! Og rigtigt lækkert til prisen! Mener jeg fandt det til omkring 700 og så kom der knap 400 på i told og moms

Var vist fra Rakuten! Ved der er mange inde på watchuseek der køber der fra, så ville ikke være nervøs for det!

Men angående K og J modellen.. Så er den eneste forskel at den ene står der made in Japan og 21 jewels..
Uret er ellers helt ens.. Eller der er vist også lidt forskel på bagkassen :-) men uret og værket er det samme!

K2 er bare en k model med stål istedet for en gummi rem som hedder k1

Og du får rigtigt meget ur for pengene! Dog er lænken ret.. Løs og ikke med solide ende links men "bøjede".. Men må indrømme jeg faktisk syntes den er ret behagelig at have på :-)

Sendt fra min HTC One S med Tapatalk

Kan kun være enig Icon_Up Specielt ang. behageligheden at have det på.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Velkommen hos Urdebatten, Thomas Icon_Up

SKX007 og SKX009 er klassiske Seiko divere, som har været produceret siden midten af 1990´erne. Selve designet har dog rødder helt tilbage til Seikos første divere fra midt 1960´erne. Kvaliteten på K eller J modellerne er den samme, så jeg ville gå efter den model, jeg kunne finde billigst. Hos Rob fra Monsterwatches i Holland kan du få en SKX007 fra 175 EUR og opefter:

http://www.monsterwatches.eu/eu/index.php/divers/skx007

Når du køber her undgår du told, moms og toldgebyr - samt den trælse ventetid på behandlingen hos Told og Skat.

God vind med din nye klokke!
De venligste hilsner, John
Svar
Tak for svar begge :)

Jeg havde et kort øjeblik glemt begrebet, told og moms. Icon_e_confused
Bestiller bare en K2 fra Creationwatches, og gummirem ved siden af, nogenlunde samme pris når jeg indregner told og moms, og så burde jeg få det hurtigere. Icon_flag

Jeg er blevet lidt forelsket i en Oyster lænke fra Harald/Yoboki:
http://s161.photobucket.com/user/yobokie...t=3&page=1
Da jeg ikke er meget for de "bøjede" end-link :)

Giver lige en update når jeg modtager uret :)

Hej Joepete !

Helt ny er jeg dog ikke, men har primært bevæget mig på sidelinien, både her, og itstime.

Tak for linket ! Det er helt klart et kig værd, og spændende "mods" - nogle pænere end andre Icon_e_confused
Svar
Mener det er en no brainer  Icon_cool
Lægger hovedet på blokken og påstår at ingen andre laver et bedre ur til prisen, go for it. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg går også og drømmer om et skx007.
Joepete du linker til ham hollænderen fra monsterwatches, som virker til at have godt styr på seiko ure. er det en du har erfaring med?
hvilken kæde skal man vælge? jeg hælder lidt til den der hedder super solid lumpy eller super solid jubilee
Mvh
Svar
Hej alle !

Så ankom uret i fredags, og jeg fik skiftet den medfølgende jubilee lænke ud med en oyster (købt af TioMalo)
Jeg er virkelig tilfreds med uret, og overrasket over hvor meget man får for pengene her  Icon_not

Cahan:
Jeg syntes jubilee lænken er for let og virker alt for billig/spinkel, jeg kan klart anbefale en Oyster, eller en gummi/nato rem.

Og det obligatoriske billede:
İmage
Svar
Til lykke med den dejlige klokke. Ser godt ud på Oyster Icon_Up
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)