Nyt om prisstigninger?
#1
Hej genier :-)
Er der noget nyt om fremtidige prisstigninger? Rolex/Panerai?

Rolex 114060 classic
Svar
#2
Prisen stiger i morgen så du skal skynde dig at handle hos Klarlund i dag. Mvh Klarlund.

Ingen ved reelt noget før få dage før. Bliver du fortalt andet er det gæt eller sælgersnak. Køb det ur du ønsker og spekuler ikke for meget over prisstigninger som ingen kender.
Svar
#3
(16-06-2015, 02:23 PM)Stinger Skrev: Prisen stiger i morgen så du skal skynde dig at handle hos Klarlund i dag. Mvh Klarlund.

Ingen ved reelt noget før få dage før. Bliver du fortalt andet er det gæt eller sælgersnak. Køb det ur du ønsker og spekuler ikke for meget over prisstigninger som ingen kender.

En god forrentning vil sælge ure ud på lager til den gamle pris, men jeg har da hørt fra Rolexforhandlere at de godt kan finde på at sætte prisen op på det de har på lager i forvejen. Det siger de mellem sidebenene.
Svar
#4
(20-06-2015, 08:34 PM)stenstrupigen Skrev:
(16-06-2015, 02:23 PM)Stinger Skrev: Prisen stiger i morgen så du skal skynde dig at handle hos Klarlund i dag. Mvh Klarlund.

Ingen ved reelt noget før få dage før. Bliver du fortalt andet er det gæt eller sælgersnak. Køb det ur du ønsker og spekuler ikke for meget over prisstigninger som ingen kender.

En god forrentning vil sælge ure ud på lager til den gamle pris, men jeg har da hørt fra Rolexforhandlere at de godt kan finde på at sætte prisen op på det de har på lager i forvejen. Det siger de mellem sidebenene.


Det har du ret i, Nicolas. Og det er faktisk det, alle AD´ere gør. Og egentlig - IMHO - er det ikke uærligt. De fleste sidder med stor varelager som ikke er der pga. producentens godhed men som er betalt cash, lige nu med dyre schweiziske franc´s. Jeg synes at det er OK´ish at der gælder de nye priser for at forrente investeringen. (Fra anden side - jeg køber jo aldrig fra AD, men altid fra greymarket og så er det nemt at kæfte op og have meninger Icon_blink )

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Jeg kan se at urhandleren har fjernet sine priser - så er der måske noget om snakken, at der er prisstigninger på Rolex?

Rolex 114060 classic
Svar
#6
Prisstigningerne kommer jo nok indenfor en overskuelig fremtid, hvilket nok er årsagen til at Urhandleren har fjernet sine priser.... At han har lukket siden helt ned kan man så kun gisne om grunden til. Jeg har hørt fra forskellige kilder at det bliver sværere og sværere for de forskellige greymarket forhandlere at source de nye ure via forskellige AD'er. Tror Rolex har strammet grebet gevaldigt. For butikker som Urhandleren vil det jo i givet fald nok have alvorlige konsekvenser. De vigtigste parametre for ham har jo altid været prisen og leveringstiden. Hvis han ikke længere kan levere til priser som er markant lavere end hos en AD, så forsvinder 85% af hans eksistensgrundlag jo også.
Svar
#7
Kan nogen herinde be- eller afkræfte priserne på Rolex er steget?
Når jeg ser på urhandleren ser det ud som om der er en stigning på ca 3.500kr.
Tager jeg fejl?

Rolex 114060 classic
Svar
#8
(31-08-2015, 10:30 PM)ohmymega Skrev: Kan nogen herinde be- eller afkræfte priserne på Rolex er steget?
Når jeg ser på urhandleren ser det ud som om der er en stigning på ca 3.500kr.
Tager jeg fejl?

Nå, men jeg kan jo selv svare mig selv :-) Kontaktede Klarlund, som kun kunne bekræfte at der var mange rygter om det, men de ikke selv havde hørt noget officielt fra Rolex endnu.

….tak for svaret!…..det var så lidt!

Rolex 114060 classic
Svar
#9
Ha ha - jeg havde heller ikke hørt noget endnu, men mon ikke det er på trapperne?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)