Første Grand Seiko i DK langet over disken hos Halse i Horsens
Jawdropping flot ur, og som altid et godt indlæg med dertilhørende gode billeder og præcise beskrivelser. Fed Søndagslæsning :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
(31-05-2015, 12:31 AM)Claus Tukjær Skrev: Det bliver min opgave at oprette Grand Seiko urene på Halse's hjemmeside. Der vil i samme forbindelse komme en del billeder af urene på Danske Urtosser - Billedsiden på Facebook. Indtil videre har de modtaget 7 modeller i Horsens, hvoraf John har snuppet det ene. Diveren i titanium er bestilt og kommer i løbet af Juni. 

Hvorfor ikke også poste billederne her?

- via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Det sker nok også.
Svar
Det ur har så meget klasse  Icon_not Icon_not Icon_not 
Svar
Tillykke med et afsindigt lækkert ur John!

Kommer der flere billeder og lidt opfølgning med dine erfaringer?

/Jon
Svar
Lækker klokke!!
Spændende beskrivelse!!

Tillykke!!!

(-også tillykke til Halse med "opgraderingen")
/SK
Svar
Noget nyt omkring Halse og hans Grand Seiko udvalg? Han ikke finde noget om det på hans side.
Svar
Rigtig lækkert ur !

Tillykke med det
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Jeg er stadig RIGTIG glad for min Grand Seiko Diver Icon_Up Uret er super komfortabelt at bære på armen hele dagen, og de mange små flotte detaljer glæder mig usigeligt hver gang jeg betragter uret. De små blanke facet kanter på lænken er virkelig flotte, og totalt nørdet har jeg bemærket, at Seiko har formået at skabe et ur, som HVER GANG sekundviseren slår ind på 12 markeringen, ja så rammer miutviseren PRÆCIST ind på markeringen Icon_cool Hvordan de har formået dette, ved jeg ikke, men det er da lidt sjovt Icon_blink De facet slebne markeringer på urets skive giver et flot spil i forskelligt lys, og når jeg bærer uret, har jeg en super dejlig følelse i maven, fordi det er så tydeligt at mærke, at uret er virkelig vellavet.

Uret har jeg egentlig tænkt som klassisk og ikke særligt iøjnefaldende, men alligevel har mange i løbet af de seneste måneder bemærket uret, og italesat at det er super flot. Nogle gange har jeg taget den lange forklaring omkring Grand Seiko, og andre gange har jeg blot fortalt, at uret er et Seiko. Og klassisk har det da også lydt: "Orv, den er flot! Sådan et Seiko ur har min bror/fætter/far også" Icon_rygklap

Nyd den kommende uge!

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
(27-09-2015, 08:24 PM)Joepete Skrev: HVER GANG sekundviseren slår ind på 12 markeringen, ja så rammer miutviseren PRÆCIST ind på markeringen  Icon_cool Hvordan de har formået dette, ved jeg ikke, men det er da lidt sjovt  Icon_blink

İmage

Det er et super flot ur - når man går tæt på, som på billedet her, så kan man virkelig se den flotte forarbejdning og detaljefikseringen. Bare se på skiven med "nipple dial" Icon_smil !! Det lyser langt væk af kvalitet !!

Men du skriver at "sekundviseren slår ind på 12 markeringen" - jeg troede, at spring drive var ensbetydende med "flydende sekundviser" som på automatiske ure ?? Men jeg tager fejl, kan jeg forstå ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)