Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Hvis du er ny i Rolex verdenen, så find en forretning med brugte i Danmark. Der er masser til salg, og du får det i hånden og får forklaring med. Ure med den alder du går efter kan have godt slidte (dvs løse) lænker. Husk også, at hvis det har dato, bør det være "Datejust", hvor datoen kan stilles nemt.
/Bjørn.
•
Svar: 17
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
(27-05-2015, 11:20 PM)bjorn_e58 Skrev: Hvis du er ny i Rolex verdenen, så find en forretning med brugte i Danmark. Der er masser til salg, og du får det i hånden og får forklaring med. Ure med den alder du går efter kan have godt slidte (dvs løse) lænker. Husk også, at hvis det har dato, bør det være "Datejust", hvor datoen kan stilles nemt.
/Bjørn.
Det handler vel bare om at quick-set gør det nemmere at indstille datoen?
Du har ikke kendskab til sælgerne eller kan se om urene er legit?
Men kan være jeg skal følge dit råd og finde et i en butik? Nogle gode butikker i KBH?
Mange spørgsmål håber i kan hjælpe :)
•
Svar: 469
Tråde: 48
Modtaget Likes: 52 i 15 svar
Givet Likes: 133
Jeg ville kigge hos de store danske netsælgere af brugte ure: mywatch, Dreamwatch, chrono, timetowatch ser jeg som de fire store. Du kan også kigge annoncerne her på siden igennem. Ved køb fra en udenlandsk sælger på chrono24 bør du lede efter referencer og salgsoplevelser på danske og udenlandske fora. Det kræver en del arbejde. Tænk dog på, at du måske ikke får mulighed for at se uret før du køber. Jeg kiggede for nyligt på et brugt ur, der havde betydeligt flere brugsspor end jeg havde forventet ud fra billeder og beskrivelse.
Sent from my iPad using Tapatalk
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Tjek på vintageure.dk, der er flere reklamer fra fysiske butikker med brugte ure. Henrik Werner i Hellerup kan også have noget. Du kan også vælge en af de nævnte danske net-butikker. De viser ganske givet gerne frem, men ingen er vist i Københavnsområdet.
/Bjørn
•