Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Savner uret
•
Kender følelsen
Men jeg er så glad for atter at ha et Panerai.
•
(25-05-2015, 04:13 PM)Claus Tukjær Skrev: Savner uret
Savner er et stort ord Claus.
Bruger næsten aldrig mit Pam 24, men det har jo været en keeper i 10 år.
Men vi to ved at det ikke vil lykkes for nogen af os at få købt det rigtige keeper ur.
Sent from my iPhone using Tapatalk
•
Det er utrolig hvor velholdt dette ur er efter 7 år og i det hele taget er mange af de ure vi ser herinde i super stand og mere sjældent kommer der et rigtig slidt ur frem. Det er mere når man tjekker omkring de ældre Panerai der jo sælges til sky-høje priser til trods for at de ligner noget der er løgn.
Min nye klokke er på for at bruges i hverdagen, men tænker alligevel på til hvad den er med til
•
Nu er der gået en del tid med dette ur og her følger lige lidt flere tanker.
Dette er mit andet Panerai submercible der fra start har været mit favorit valg, når det kom til de mange forskellige udgaver af mærket Panerai.
Der er helt klart to designelementer i dette ur, som gør valget lidt lettere. Den specielle lünette og kronesikringen er klart noget der betyder noget for mig, men også den 1950’er kasse er meget smuk og giver det ellers tunge design lidt lethed.
Hvor jeg sidst ikke havde uret særlig længe inden jeg begyndte at passe for meget på uret, så har jeg denne gang været ved at lave samme fejl, hvilket ville medfører det kom til at ligge i boks og måske ligefrem skulle sælges videre.
Men heldigvis har jeg taget uret til mig og nyder brugen i hverdagen. Jeg har en del remme til uret og må sige at den rem jeg bruger mest er fra tiptop læder. Remmen er ikke som de remme af super blødt læder, men minder mere om en livrem i top læder kvalitet og sidder bare så behageligt på håndledet og stadig med lidt luft omkring, dog uden at rutsje rundt.
Jeg har tjekket uret i løbet af ugen og det holder sig indenfor de 2 sekunder, hvilket er meget fint, når man taget urets alder i betragtning. Det kan være at uret ikke har været så meget med på farten, hos tidligere ejere, men nu skal det ikke tolkes som om jeg er fanatisk med nøjagtighed, når det kommer til de mekaniske ure. Jeg synes det kan være okay at tjekke og ellers så stiller jeg blot uret den smule det har vundet eller tabt.
Min holdning er generelt at har man en hysterisk tilgang til urets nøjagtighed, så burde man nok købe et digitalt ur.
At skifte rem på et Panerai med det system, hvor man blot skal trykke en lille udløserknap ned og ellers skubbe en lille stift ud, er noget nær genialt. Det er nok den letteste måde jeg endnu har skiftet rem på, men holdbarheden af systemet har jeg ikke nogen fornemmelse af.
Da jeg skulle vælge ur i den for mig lidt dyrere ende, var det mellem Rolex eller Panerai og da jeg er til de lidt mere grove design, var det ikke svært at vælge. Det er jo lidt sjovt at der historisk er en kobling mellem de to mærker og i det hele taget er jeg vild med at grave i historien omkring mærket.
Denne udgave har et automatik OPIII 48 timers værk liggende i maven, og det er helt okay for mig og har det fint med et værk der formodentlig kan serviceres af de fleste, når den tid kommer.
Det er jo altid spænende at følge de nye modeller fra Panerai og må indrømme at jeg er mest til deres stål-udgaver og ikke så meget deres 47mm titanium udgave, hvilket kunne lyde underligt, da jeg er vild med store ure. Men de 44mm udgaver er for mig en meget passende størrelse og kunne så heller ikke finde på at gå ned under denne størrelse.
Hvis jeg skulle drømme lidt, kunne det være et Panerai i guld….det ville være lidt af en drøm.
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
God gennemgang, og godt at høre du er kommet over den over beskyttende fase. Det vil være en skam at sælge uret igen, nu når du også fortrød det første gang.
Skulle det være Rolex, så tror jeg en deep sea vil passe dig perfekt, ikke mange kan bære det ur :D
If you ain't using it, you abusing it!
•
(25-07-2015, 03:14 PM)jacobzimmer Skrev: God gennemgang, og godt at høre du er kommet over den over beskyttende fase. Det vil være en skam at sælge uret igen, nu når du også fortrød det første gang.
Skulle det være Rolex, så tror jeg en deep sea vil passe dig perfekt, ikke mange kan bære det ur :D
Helt klart Jacob
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jacob, kan du ikke uddybe, hvad du mener med, at ikke mange kan bære DeepSea? Uret måler 44mm i diameter, og er dermed (efter min mening) i en ganske almindelig størrelse....
Her på mit spæde drengehåndled:
Frem for at konkludere, at DeepSea er "for stor", kunne man vel med samme rationale sagtens argumentere for det modsatte, nemlig at 40mm Rolex var "for lille"? Hvorfor gøre ting op i "enten eller" i stedet for "både og"? Sorry, hvis jeg gør det til et lidt "ophøjet" emne... Håber det er ok! (?)
De venligste hilsner, John
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
Det er OK at spørge hvorfor jeg mener som jeg gør.
Har bare set uret på mange hvor det ligner en mursten der kører rundt hvis det ikke sidder stramt, og når det sidder stramt så bryder jeg mig heller ikke om det. En bekendt med et forholdsvis stort håndled har et, og selv på hans håndled syner det som en høj mursten på håndleddet.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om deep sea er normal størrelse, og en sub på 40mm er for lille. Det lader jeg den enkelte person om at vurdere.
Det er OK at spørge hvorfor jeg mener som jeg gør.
Har bare set uret på mange hvor det ligner en mursten der kører rundt hvis det ikke sidder stramt, og når det sidder stramt så bryder jeg mig heller ikke om det. En bekendt med et forholdsvis stort håndled har et, og selv på hans håndled syner det som en høj mursten på håndleddet.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om deep sea er normal størrelse, og en sub på 40mm er for lille. Det lader jeg den enkelte person om at vurdere.
If you ain't using it, you abusing it!
•
|