Tissot Vintage
#1
İmage

İmage

Her taler vi ikke value for money men trodsalt et stykke urhistorie der tydeligt viser forbindelsen mellem Tissot og Omega over en tyve års periode. For mig er det spændende at give nyt liv til nogle af de gamle klokker jeg har lagt til side fra min tid med forretning. Det er tankevækkende hvor tiderne skifter, mange af Omega, Tissot, Eterna og Certina urene i min samling er reparationer kunderne ikke ville ofre noget på i 70erne 0g 80erne og hvor jeg blev bedt om at smide dem i ud, heldigvis har jeg gemt rigtig mange som jeg kan bruge min tid som pensionist på.
De her to skal nu under luppen for at få nyt liv.

P.N.
Svar
#2
Det er sgu godt at se at der er nogle der ikke er ramt af smid-ud-og-køb-nyt mentaliteten som vores samfund er gennemvædet af. Har prøvet flere gange at urmagere simpelthen har nægtet at reparere et ur fordi det ikke kan betale sig... En af grundene til at jeg selv begyndte at rode lidt med reperarioner, som igen er takket være dig :D hatten af herfra!

Hvad er der mekaniske problemer eller er det mere skønhedsfejl?
Svar
#3
(25-05-2015, 11:35 AM)brauer Skrev: Det er sgu godt at se at der er nogle der ikke er ramt af smid-ud-og-køb-nyt mentaliteten som vores samfund er gennemvædet af. Har prøvet flere gange at urmagere simpelthen har nægtet at reparere et ur fordi det ikke kan betale sig... En af grundene til at jeg selv begyndte at rode lidt med reperarioner, som igen er takket være dig :D hatten af herfra!

Hvad er der mekaniske problemer eller er det mere skønhedsfejl?

Den gamle fra 50erne kan jo godt lide lidt af slidgigt så det er altid spændende at få dem skilt af. Jeg forventer ikke de store problemer med 70er modellen men den er langtfra så god en kvalitet som den anden. Jeg har heldigvis en del reservedele til både Omega og Tissot. Så er det lige med at afgøre om jeg tør at bruge Tissot dele til Omega eller omvendt for det kan være et spørgsmål om farven, det er jo katastrofalt hvis ikke det er originalt Icon_lol især når jeg har hverken boks eller certifikat Icon_blink

Og så er der jo det med at pudse kasserne, det er ikke nemt at være urnørd, det skal helst se ud som nyt og være fra 30erne. Selvfølgelig skal man ikke slibe til konturerne forsvinder, det er en balancegang, det er ikke så svært at lave de matte overflader, det er et spørgsmål om kornstørrelse, at lave den rigtige skarpe overgang til det blankpolerede kræver noget udstyr.

Har du fået alle klokkerne til at tikke ?

P.N.
Svar
#4
Ja hsr skam fået de fleste til at virke :) der var dog to der har fået så krftig vandskade (rust) at de ikke er til at redde. Et enkelt blev brugt som dororværk til et andet ur jeg havde og et af seikourene passede urskiven over i mit monster :D ellers virker alle de andre
Svar
#5
(25-05-2015, 01:22 PM)brauer Skrev: Ja hsr skam fået de fleste til at virke :) der var dog to der har fået så krftig vandskade (rust) at de ikke er til at redde. Et enkelt blev brugt som dororværk til et andet ur jeg havde og et af seikourene passede urskiven over i mit monster :D ellers virker alle de andre

Så begynder du måske snart at sælge ud af samlingen Icon_blink
P.N.
Svar
#6
Hehe tja... Der er et enkelt der er røget på dba da fruen frabad mig at gå med det. Ellers er de giver i gave, bl.a. dette i mors dags gave med håndlavet natorem
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)