Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
#31
(22-05-2015, 10:18 PM)T.Hansen Skrev:
(22-05-2015, 10:04 PM)jk Skrev: Når man diskuterer servicetider glemmer mange, at AD'erne jo ikke sender ét ur afsted ad gangen med kurerpost. De samler nogle stykker sammen, så der bliver økonomi i forsendelsen.
JK
Lyder godt nok skræmmende hvis det er måden de prioriterer på.

Tænker bare at med de service priser burde der måske nok være råd til kurerpost, alt andet er da manglende kundepleje.

Vi snakker luksus på mange måder når det handler om de omtalte eksempler. Her forventes jo et højt serviceniveau, og det bliver totalt nedsmeltet såfremt man indleverer og afventer næste mulige økonomiske afsending.

Måske det bare er mig der ikke forstår et hammerslag af urbranchen

Måske det var et tilfæde, men Klarlund sendt mit dagen efter det blev indleveret. 
Jeg har på fornemmelsen at fragten til/fra fabrikken er indregnet i den beskedne servicepris  Icon_lol
#32
(22-05-2015, 10:19 PM)jk Skrev: Det er interessant, at flere mener at vide, at AP og PP ikke har råd til at udvikle dit og dat. Specielt fordi de to firmaer er privatejede og derfor ikke behøver at offentliggør deres regnskaber.
Jeg har ingen mening om deres økonomiske formåen, men gør spagfærdigt opmærksom på, at PP er igang med et udbygge sine faciliteter i Plan-les-Ouates i udkanten af Geneve for beskedne 450 millioner CHF - svarende til ca. 3,3 milliarder kroner.
Just a guess,but i would imagine PP took a loan,would you not? As for the development and cost of building a new caliber it is very very high.That is why even many top brands work together to develop and build the basic base calibers.In the case of the springdrive,that is also a very complicated caliber.The costs would be astronomical.You can Google all the facts about building and developing new calibers.This is the reason there are not many real in house caliber makers in the watch world.Making a limited amount of one off complicated calibers is also very expensive,but a drop in the ocean compaired to a production caliber.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#33
Willy, kan du ikke finde nogle links til de omtalte priser. Det er da spændene læsning.
#34
Måske udbygger de også deres udviklings faciliteter ?
Som jeg skrev var det kun et gæt fra min side.

Jeg mangler bare at se en opfindelse som SD 
Eller Måder at behandle materialer som feks. Åbner for nye farver/muligheder fra dem.

Men jeg kan da bestemt tage fejl,
Og vil meget gerne læse/lære om noget der viser at det er tilfældet.

AP og PP har ikke min store interesse,
Så jeg er på ingen måde opdateret 100%

Men uanset hvad der er sandt,
Så kan et show of ur som det der er tale her i tråden,
Ikke sammenlignes med det som feks. Seiko og Rolex opfinder og rent faktisk sender på markedet,
I et stort antal.

Men vis mig en opfindelse som Citizen's duratec behandling,
Som kræver 3-4 styrken at bryde kulfiber med at ridse, en brugbar opfindelse
Som man kan se mening med lavet af PP og AP og jeg er imponeret.

Jeg kan sagtens blivet suget ind i de tekniske spec på AP og PP show ure,
Men jeg syntes også at de efterhånden er meget show og for lidt go.

Så kan man sige at deres rige kunder er ligeglade hvilke er fair nok,
Det ændre bare ikke på at jeg som urtosse sidder og mangler lidt...
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#35
(23-05-2015, 08:52 AM)D.Sandberg Skrev: Willy, kan du ikke finde nogle links til de omtalte priser. Det er da spændene læsning.
Daniel i have stopped a long time ago googling for others.Several others on this site have the same attitude.People read hundreds of sites concerning watches,remembering them all is impossible.There are thousands of links to go through,concerning the development and costs of making a new caliber.It is the reason most brands buy out of house.So get googling Icon_smil
start with this.http://people.timezone.com/library/wwatchfaq/wwatchfaq631668591017665598 .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
#36
(23-05-2015, 08:52 AM)D.Sandberg Skrev: Willy, kan du ikke finde nogle links til de omtalte priser. Det er da spændene læsning.

http://www.ablogtowatch.com/truth-watch-...r-origins/


Værsgo Daniel
en af mange muligheder for at blive klogere på området,
Den tog 5 sek af finde byg selv videre..
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#37
Hmm er efterhånden også træt af folk der hele tiden skal lovprise seiko og andre japanske urfirmaer i tråde der handler om alt andet.. Må vist bare erkende at jeg har tabt og finde et urform der fokuserer på High end ure til folk der er så snot dumme at de kun kan tjene penge og bruge dem på værdiløse ure der ikke kommer med noget nyt... Icon_flag
#38
(22-05-2015, 07:27 PM)willy Skrev: And i can agree that certain things from high end brands often seep down to normal watches.But it is very rare they create anything really new that revolutionises watch making.Even Tag Heuer have made complication watches that leave AP behind.Its all down to resources a lot of the time.And most high end brands,do not have the money to compete with the big boys of the watch industry.And a lot of watch nerds forget this.A brand like PP or AP could never have made the Springdrive caliber,the development costs alone would have been more than they could earn in a lifetime.Even George Daniels knew he had to go to the big boys to be able to develop the co-axial movement,and many of them could not take the money risk involved.And it is a fact that many high end brands get these special complications from very talented independent watchmakers.They then pay to put their own name on the product.Out scourcing is alive and kicking even in the world of high end watches.Richard Mille developed many watches for AP in years past,that they stuck their own name on,without any mention of RM or his involvment.Now they are combined Icon_smil Everything PP or AP make is wonderfull according to Hodinkee and their own watch brochures.When will watch people realise these people are just a mouthpiece for the watch industry.I read Hodinkee to see new watches,and get a few facts about them.But their opinions about the watches,are of absolutly no interest to me.

Willy få venligst styr på fakta før du smider om dig med den slags indlæg. AP ejer firmaet AP- Renaud & Papi som fungerer som AP's udviklingscenter og vel nok er verdens førende inden for kompliceret horologi. De udvikler og producerer high end complications for AP (alle AP'er med complications ud over kronografer og simpel/perpetual calendar), Cartier (alle deres complications med tourbillon og minute repeaters), Breitling (deres tourbillons), Richard Mille (udvikler og producerer alt kompliceret som RM ikke får fra Vaucher), Hublots complications frem til for ca. et år siden, hvor Hublot kørte in-house efter at have overtaget Concepto, samt meget mere i den absolutte high end complication klasse. 

Din påstand med at Richard Mille har udviklet og produceret for AP er faktisk lige omvendt. RM udvikler og producerer INTET selv og deres complications lavet hos AP hos Renaud & Papi. 

Så spørger I mig er det pt. INGEN i verden, der formår at præsentere noget der ligner det AP gør. Det skulle lige være JLC som også er i samme liga på innovationsfronten af komplicerede urværker. De laver dog udelukkende værker til egne ure hvor AP-Renaud & Papi hjælper en lang række andre firmaer, der ikke selv har udviklings- og produktionsfaciliteter til selv at lave disse ultra giftige complications. 

Dette nye AP Schumi er derfor en 100 % in-house konstruktion der både er udviklet og produceret hos AP i deres udviklingscenter Renaud & Papi. 

/Mads 

 
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
#39
(23-05-2015, 02:33 PM)nicolaib Skrev: Hmm er efterhånden også træt af folk der hele tiden skal lovprise seiko og andre japanske urfirmaer i tråde der handler om alt andet.. Må vist bare erkende at jeg har tabt og finde et urform der fokuserer på High end ure til folk der er så snot dumme at de kun kan tjene penge og bruge dem på værdiløse ure der ikke kommer med noget nyt...  Icon_flag

Det er godt nok synd for dig at du ikke kan finde nogen der har samme mening som dig, på den anden side er det svært at diskutere med mennesker man er totalt enig med. Held og lykke med at finde ligesindede Icon_lol
P.N.
#40
Der gik dobbelt tråd i den så slet venligst... Kan man ikke slette egne indlæg?

/Mads
 
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)