MC sæsonen
#1
MC sæsonen er startet og jeg savner det dælme. Jeg har tidligere kørt motorcykel i mange år, men i de senere år har der ikke rigtig været tid til det. Det er dog ved at ændre sig, så lige nu overvejer jeg at skyde et ur af og finde en fed ældre BMW som enten skal bygges om til en caferacer eller som allerede er det. Har vi nogen der læser med herinde som kører caferacer og har lyst til at dele lidt erfaringer/billeder?

Derudover har min hustru også kørt motorcykel tidligere, så det er faktisk to caferacere vil skal have fat i, hvis ellers jeg bliver enig med mig selv om at det er et ur "værd" Icon_blink
Svar
#2
(03-05-2015, 09:04 PM)KimT Skrev: MC sæsonen er startet og jeg savner det dælme.
Icon_+1  Hver gang jeg ser en MC på vejene, så får jeg lyst til at komme ud og køre igen.

Ombygge en MC til caferacer kan jeg desværre ikke hjælpe dig med - dem har jeg altid syntes var nogle lidt underlige skabninger (altså MC'erne) Icon_blink Men ligesom med ure, så finder der jo også MC'er til enhver smag Icon_party
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#3
Rent æstetisk syntes jeg caferacerne er flotte, men det er nu ikke en type jeg ville køre mere end et par småture på med de flade sædder de normalt har.
Hvornår har sæsonen i øvrigt været slut? Jeg købte MC oktober sidste år og har da kørt 6000km siden  Icon_smil
Jeg ofrede et brugt Rolex til fordel for en brugt Honda og gør det gerne igen. En MC er sgu' sjovere  Icon_rul
mvh
Jeppe
Svar
#4
Jeg er blevet magelig med alderen og det med at køre når det er halvkoldt gider jeg ikke mere ;-) Det vil kun blive til smutture til havnen for at få en is m.v. så en caferacer vil være helt perfekt.
Svar
#5
Jeg har faktisk købt en 1978 CX500, for at bygge den om til en scrambler. Har dog droppet det, det er gamle cykler og der er sgu' bøvl med dem i forvejen, især når du siger tiden er knap.
I øvrigt er de ældre cykler ikke særlig race uanset hvor meget man ønsker det, eller også skal det koste mere end ét ur.

En gammel BMW R80er i fin original stand tror jeg man bliver mindst lige så glad for som den man har savet i stykker og smidt et flat sæde på. Den holder også værdien, skulle det vise sig tiden ikke er til at få den brugt.
Alternativt skal du købe en Ducati Monster, de er ved at være nede i pris og egner sig til dit "spise is projekt" - right out of the box.

Selv går jeg og drømmer om en KTM 990 ADV, men det er en helt anden historie og det giver vist slet ikke mening med de veje vi har i DK :-p

İmage
Dagens tur i det grønne.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
#6
Jeg er temmelig lun på denne http://www.dba.dk/bmw-r100-cafe-racer/id-1014388461/

Og mht. Ducati Monster har jeg luret lidt på noget i denne stil http://www.dba.dk/ducati-monster-1000-1000/id-94330839/
Svar
#7
Mega fed bimmer!
Svar
#8
Hej Kim,

jeg har selv kørt MC siden jeg var 17 Icon_cool  - lidt on/off...senest havde jeg samme tanker som dig og havde 2 stk. BMW R100RS stående i papkasser (drømmen var også en caferacer!), men de blev solgt sidste sommer til en gut fra Nordjylland, som havde lidt mere tid og energi end jeg.

I efteråret fandt jeg så en rigtig "ris-koger" - en Yamaha XJ 600 Diversion fra 1996, som kun havde kørt 15.000 km.

Den var droslet, men det er nu pillet af og i 2015 er det pt. blevet til ca. 250 km.

Vedr. inspiration så skal du checke Pinterest....der er rigtig mange "fede" billeder af ombyggede BMW "air heads", som underligt nok er meget på populære i cafe racer-miljøet!

Der findes et utal af engelske og tyske sider som sæger dele og hele cykler - og hvis du vil importere koster de jo ikke meget i afgift, da de fleste går som veteraner!

http://www.flatracer.com/
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#9
Jeg kigger RIGTIG meget i øjeblikket og jeg har især fundet meget inspiration via Instagram hvor der er vildt mange kontoer dedikeret til caferacere Icon_drool Jeg er dog lidt i syv sind om det skal være noget nyere som bare fungerer og hvor der ikke skal skrues så meget, eller om det skal være noget ældre ombygget caferacer som kræver lidt mere opmærksomhed.

De allerede ombyggede caferacere jeg kigger på koster alligevel en del og man kan få meget nyere mc for samme penge.
Svar
#10
(04-05-2015, 03:33 PM)johnfyn Skrev: http://www.flatracer.com/
God side Icon_e_biggrin1
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)