MC sæsonen
Det lyder for mig stadigvæk en smule sløret,
Og uanset hvad har man (som også jeg læser dit svar Kim) stadigvæk bevisbyrden,
På de spørgsmål en betjent/synsmand måtte stille til de ændringer,
Man har udført på sit nu personlige stel.


Et eksempel kunne være hvis de mener at det/de beslag du evt. Har fjernet 
Også er med til at stive stellet af = sikkerhed ja så skal du bevise at det ikke er tilfældet,
Evt. Med den test fra godkendt firma som du nævner, som for mig stadigvæk 
Ikke giver dig 100% sikkerhed.

Jeg kender til tilfælde hvor godkendt tunet biler,
Med alle papir/test meldt i orden fra synshallen er røget til syn igen efter at være blevet 
Stoppet af betjenten weekenden efter.

den påstand mod påstand som det hvis han på stedet har besluttet at din 
Dokumentation for ham ikke er tilstrækkelig taber du hver gang.

Mere retssikkerhed er der heller ikke i Danmark.

Når du står lørdag aften midt på "den gode gade" 
og prøver at forklare betjenten hvorfor lige netop dine papir 
holder vand imod hans/hendes mistro mod din konstruktion.

Jeg har på mange måder selv været der og set mange forskellige "jeg ved bedre end fabrikken konstruktioner"
Men jeg har aldrig set en på et menneskeligt budget der fejede gulv med fabrikkens oprindelige forslag,
Det er bla. Derfor jeg har den holdning som jeg har, og så min alder selvfølgelig. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er 100% detaljeret beskrevet i den nye synsbekendtgørelse og jeg fik synet 2 Mc'er sidste år efter disse regler blev indført og synsmændene havde fuldstændig styr på det. Det kræver dog af kunden (læs: mig) at man medbringer en tegning af det oprindelige stel og det tager tre sekunder at finde på nettet og printe ud.

Selvfølgelig kan du risikere at møde en betjent, som intet aner om de nye regler, og dermed sender dig til syn. Men så kører jeg da bare til syn med min udskrift af synsbekendtgørelsen og original tegning af stellet, hvorefter der er styr på det. For mig er det faktisk helt fair, da en alm. færdselsbetjent jo ikke har en jordisk chance for at kende alle regler. Så at han vil sende mig til syn, hvis han er i tvivl, har jeg det helt ok med.

Jeg er medlem af bunkevis af facebookgrupper for ombyggere med mange tusinde medlemmer og der er ret godt styr på de nye regler og folk har faktisk ikke de store problemer med det.

Mht. din sidste kommentarer, så påstår jeg ikke at jeg er bedre til at bygge MC end fabrikanten, for det er jeg selvfølgelig ikke.
Svar
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • MichaelA, Smilla
Svar
Samme kan man sige om cykelrytterer Icon_e_biggrin1
[-]
  • onkeldunkel, Smilla
Svar
Så kom der lidt udskiftning i garagen. De to gamle BMW’er er væk og en ny er kommet ind.

Det er min første mc med varme i håndtagene og er du gal, jeg er fan :-)

BMW R NineT Urban GS fra 2019 med 1500 km på klokken. 1200ccm, 110 hk og 116nm.

İmage
[-]
  • cfnissen, JJG, MichaelA
Svar
Du har da også varme om fødderne.
Tillykke med den og go tur! Icon_flag
Svar
Det er selvfølgelig rigtigt ;-)

Men hold da op, varmehåndtag er fedt. Det var lidt koldt da jeg kørte den hjem i dag.... indtil jeg tændte for håndtagene. Varme hænder gør meget :-)
[-]
  • MichaelA
Svar
FUCK - den er fed! Icon_party. Jeg har selv kigget en del på BMW MC'er på det seneste, meeen klapper lige hesten indtil ungerne er lidt større. Jeg har simpelthen ikke tid til at få kørt på mc lige nu. Min GSX-R stod stille næsten en hel sæson inden jeg solgte den. Kæmpe tillykke!!!
Svar
Jeg kørte heller ikke hele sidste år. Men de gamle jeg havde krævede også lidt udover bare at køre. Denne skulle gerne bare være “tryk-og-kør” når jeg har tid til det :-)
[-]
  • onkeldunkel
Svar
Tillykke med hustandens nye bimmer Icon_flag Icon_Up
jeg fik intet kørt sidste sæson er spændt på om det samme bliver tilfældet i år.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)