Gangreserve på falsk ur ?
#1
Jeg er lige blevet ejer af mit 3. Omega ur og nyt medlem herinde - så Påsken kan vel ikke starte bedre.
Mit første køb var[attachment=2]<!-- ia2 -->De Ville 1969.jpg<!-- ia2 -->[/attachment]

Det næste var[attachment=1]<!-- ia1 -->Geneve 1968.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]. Med original lænke synes jeg det var et noget bedre køb end det første - prisen var den samme.

Nu har jeg så taget et step op med [attachment=0]<!-- ia0 -->speedmaster 2002.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]
Jeg er helt klart Speedmaster fan. Seamaster er også flot, men jeg dykker aldrig, men kører jo ofte bil Icon_smil
Automatic var også et must, selvom historien bag Professional er fantastisk. Og da budgettet ikke rakte over 10 K kunne det jo ikke blive et større Co-ax ur.
Købt hos jmryshi på EBAY for 7,3 K inkl. forsendelse, hvilket jeg synes er et røverkøb. Han har næsten 10.000 feedbacks og 98,2 % - så jeg mistror ham ikke noget, men jeg skal selvfølgelig have uret tjekket. Uret er jo købt med kort, så der er 60 dages indsigelsesfrist - så det skal jeg nok nå.

Gangreserven har jeg så lige testet til 50 timer, og så var det jeg kom til at tænke på om kopi ure overhovedet kan hamle op med det ?
Ved ikke om det kan ses på billedet, men den store viser har lidt rust. Hvordan kan det lade sig gøre at kun en viser i uret har rust ?
Svar
#2
Hej og velkommen til - og tillykke med uret/urerne...

"jmryshi" er en good guy - købte mit Speedy på hans US-side på ebay (før han fik en UK-side) for mange år siden og alt forløb glat og uden problemer Icon_e_biggrin

Dit Speedmaster (og de fleste Speedmaster) er jo ikke specielt vandtætte - nærmest utætte, så de egner sig knap nok til regnvejr Icon_cool

At der er rust på én viser tyder jo på en fejl på viseren, men det lyder mærkeligt da dit ur jo ikke er ret gammelt? Sikker på at det rust?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#3
Tak for det John.

Nej, det er jo kun fra 2002. Maddox skriver om modellen:
2002 1152 SS 175.0083
Speedmaster Automatic "Date Japan 2002", steel case 30 meters waterproof, with bracelet, AR coated sapphire crystal, black dial (PIC 3513.52) blue dial (3513.82);
2500 pieces of each version

Jmryshi skriver selv (han virker jo temmelig ærlig): "Stain and rust on hands, they do not glow in the dark any more." Kunne måske også bare se ud som om, at det selvlysende materiale er faldet ud af viseren - men det bliver nok afklaret hos Urmageren.
Svar
#4
Ja, det ligner nærmest en produktionsfejl på viseren - på et ur der kun er 12-13 år gammelt burde den ikke se sådan ud! Hvis det skal til service alligevel, så kunne det være en udskiftning ville være godt!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)