Speedmaster begær igen igen
tak og det lyder helt sandsynligt også, lige som de findes med lige prik ved 90 og skrå i forhold til
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
[-]
  • jacobzimmer
Svar
(09-07-2015, 03:14 PM)hannover_dk Skrev: tak og det lyder helt sandsynligt også, lige som de findes med lige prik ved 90 og skrå i forhold til

Rigtig, men husker jeg ret kom alle mellem 1961 og 1968 (vist nok også lidt af 1969?) fra fabrikken med "dot over ninety" lynetter som den på JK's og den anden af dine.....
Svar
jeg tror faktisk de i perioder har anvendt ting lidt i flæng. Et er ret sikkert - selv værket 321 er ikke bygget siden 1960 og så anvendt i serier hvor numre langt fra altid kørte rækkefølge. Mere om det i min links i min signatur OM jeg husker ret
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
(09-07-2015, 03:10 PM)Pahawi Skrev: Fin speedy du har JK Icon_Up (er det en 67 eller 68?) og som du selv skriver, kan viseren sagtens være original. 
Den er leveret i efteråret 1968 ifølge dåbsattesten her.
JK
İmage
Svar
Så er jeg her igen.... Har fået et super smukt Hesalit Speedy, men vil have Safir Sandwich (SS)

Tal mig gerne fra SS :D

Fabelagtigt Hesalit:

İmage

İmage

İmage

Tiltrukket af SS:

İmage

İmage

İmage
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jahmen Phrede, Phrede - hvad skal vi dog stille op med dig.
- Ja eller endog prøve at tale dig fra noget som helst tsk tsk. Du gør jo alligevel nøjagtigt som du selv lyster.

Her på det sidste har du oven i købet ligget dig til en datter.
- Ak det bødes der for i mange år, som kun var en stakåndet glæde.  Icon_blink   Icon_blink Icon_blink  
For slet ikke at tale om økonomien. Det er ikke småpenge der skal til, for at bringe sådan et tøsebarn til skelsår og alder.
.... tænk en ursamling du kunne have fået for de millioner. 

Næhh - at tale dig fra noget som helst, ville være guds spildte ord på Balle Lars.
At slå vand på en gås, ville i dit tilfælde nærmest være, at tale om vedhæftning.
Der er snarere tale om, at slå vand på en teflonbelagt væg, indsmurt i vaseline - Det bliver vist ikke mere hydrofobisk.

Næh forfølg du bare din sjælløse "Saphire Sandwich", der er blevet til på grund af det amerikanske markeds dårlige smag.
Amerikanernes ræsonnement (for så vidt de nogensinde har ejet ræsonens evne) er jo, at safirglas er hårdere end hesalit, så på med sådan et glas.

Jamen det skal bare være safir, for så ridses det ikke så let - At der overhovedet ikke eksisterer nogen, der har haft problemer med ridser i hesalit - blæser man da på.
Næh vi ska' ha' safir på forsiden, uden smålige hensyn til originalitet og autenticitet, la' os bare trampe på historien.
La' os samtidig se bort fra, at safirglassets store brydningsindeks betyder, at randen af glasset kommer til at fremstå som et latterligt lysende katteøje.
Nej blæs på det hele, bare det er moderne, og under påberåbelse af, at det er et marginalt bedre materiale. 

I din blindgængeri mod Saphire Sandwiche, skal du også bare se bort fra: Speedmaster Reference 3572.50.00 også med kaliber 1863.
Den pågældende reference har hesalit på forsiden, og safirglas bagkasse. Men lad det blot ligge.
Der er ingen grund til at gøre noget som helst ud af autenticitet, originalitet og hensyn til historien, når man kan få et ligegyldigt safirglas.  Icon_sick

Jeg ser frem til at se billeder af din amerikaniserede Speedmaster.
Hvis du har ss'eren på til et GTG, skal jeg nok bestræbe mig på ikke at bryde ud i latterkrampe.  Icon_rul
Held og lykke med jagten

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
[-]
  • Avantismo, phrede
Svar
(20-04-2016, 08:19 PM)Geodoc Skrev: Jahmen Phrede, Phrede - hvad skal vi dog stille op med dig.
- Ja eller endog prøve at tale dig fra noget som helst tsk tsk. Du gør jo alligevel nøjagtigt som du selv lyster.

Her på det sidste har du oven i købet ligget dig til en datter.
- Ak det bødes der for i mange år, som kun var en stakåndet glæde.  Icon_blink   Icon_blink Icon_blink  
For slet ikke at tale om økonomien. Det er ikke småpenge der skal til, for at bringe sådan et tøsebarn til skelsår og alder.
.... tænk en ursamling du kunne have fået for de millioner. 

Næhh - at tale dig fra noget som helst, ville være guds spildte ord på Balle Lars.
At slå vand på en gås, ville i dit tilfælde nærmest være, at tale om vedhæftning.
Der er snarere tale om, at slå vand på en teflonbelagt væg, indsmurt i vaseline - Det bliver vist ikke mere hydrofobisk.

Næh forfølg du bare din sjælløse "Saphire Sandwich", der er blevet til på grund af det amerikanske markeds dårlige smag.
Amerikanernes ræsonnement (for så vidt de nogensinde har ejet ræsonens evne) er jo, at safirglas er hårdere end hesalit, så på med sådan et glas.

Jamen det skal bare være safir, for så ridses det ikke så let - At der overhovedet ikke eksisterer nogen, der har haft problemer med ridser i hesalit - blæser man da på.
Næh vi ska' ha' safir på forsiden, uden smålige hensyn til originalitet og autenticitet, la' os bare trampe på historien.
La' os samtidig se bort fra, at safirglassets store brydningsindeks betyder, at randen af glasset kommer til at fremstå som et latterligt lysende katteøje.
Nej blæs på det hele, bare det er moderne, og under påberåbelse af, at det er et marginalt bedre materiale. 

I din blindgængeri mod Saphire Sandwiche, skal du også bare se bort fra: Speedmaster Reference 3572.50.00 også med kaliber 1863.
Den pågældende reference har hesalit på forsiden, og safirglas bagkasse. Men lad det blot ligge.
Der er ingen grund til at gøre noget som helst ud af autenticitet, originalitet og hensyn til historien, når man kan få et ligegyldigt safirglas.  Icon_sick

Jeg ser frem til at se billeder af din amerikaniserede Speedmaster.
Hvis du har ss'eren på til et GTG, skal jeg nok bestræbe mig på ikke at bryde ud i latterkrampe.  Icon_rul
Held og lykke med jagten

Med venlig hilsen - Geodoc

Hahahahahahaha!!! Jeg skal lige komme mig over latterkrampen før jeg kan svare!! Iih åh!! Hahaha
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Fantastisk indlæg af geodoc. 

Og han har helt ret. 

Plexi og stålbagkasse er sagen. Sådan er det bare.
Mvh Kim 
Svar
Jeg kan på ingen måde svare på samme underfundige måde som den gode Geodoc og vil derfor nøjes med - helt simpelt - at sige følgende. Skal man kun have ET Speedmaster, så skal det være det helt klassiske måneur (som du allerede har). Det er selvfølgelig kun min personlige mening og skal ikke tolkes som andet Icon_blink 

Derfor er der ikke andet at gøre end at glemme det, slukke computeren (så du ikke bliver fristet) og sæt dig hen i sofaen med familien Icon_e_biggrin1
Svar
Jeg stjæler lige tråden et øjeblik; hvor får man den fede rem fra på side 1? Den brune rå med syninger ?
Hilsen Loncar

Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)