Vil købe et ur, er en "begynder".
Jeg opretter dette tråd fordi jeg gerne vil købe et ur, og derfor vil have anbefalinger. Jeg beklager hvis det kommer til at fremstå firkantet da jeg intet ved om ure, og kun har ejet et billigt ur til omkring 50 kroner som jeg i øvrigt kun brugte i forbindelse med eksamener for at holde øje med tiden da mobilen ikke er tilladt at medbringe.

Det, jeg eftersøger, er: et ur som helst holder værdien i længden. Prisen skal helst ligge omkring eller under 5000 kr. Uret skal helst være af en lille støbning som muligt da omkredsen på lige netop mit håndled er under det normale.

Jeg vil gerne have at uret skal være af glas på bagsiden så man kan se mekanikken. Jeg forstår at et ur mister sin værdi hvis enden er af glas, men kunne man ikke købe et ur og bede urmageren lave et glas til enden? Den originale ende ville jeg gemme i æsken hvis uret i fremtiden skulle sælges.

Jeg har kigget på nogle ure i et tråd her på siden. - Udseendemæssig er Seiko SSC021 og iwc ref 379901 typisk disse som jeg lige kigger en ekstra gang.

Det første billede af uret på denne siden er også flot bortset fra det metal rem:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7254">viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7254</a><!-- l -->

Det første billede af uret her, er også ekstremt flot efter min smag:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7380">viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7380</a><!-- l -->

Det første og andet billede her ligeledes:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7326">viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7326</a><!-- l -->

Første billede af brugeren bvd, er også flot:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7308">viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7308</a><!-- l -->

Første billede af brugeren doxa300 og stofferleise kunne jeg også lide:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7272">viewtopic.php?f=1&t=6920&start=7272</a><!-- l -->

Jeg vil købe uret i omegn af Århus.

Jeg takker på forhånd.
Svar
Hej og velkommen til!

På dine billeder spreder du dig fra Seiko og andre som sagtens kan fås for under 5.000 til Rolex, IWC og Omega, som det bliver umuligt at få fat i under 5.000 - også selvom du kigger på brugt!

Din smag er også lidt "bred" mht. design, men jeg vil nu alligevel skyde på at du skal fortsætte med at kigge efter Seiko, hvor du får god kvalitet for pengene! Eks. SBDC001 el. lign. Og HUSK at prøve uret på - især hvis du har "håndled under det normale"!

Vedr. glasbagside, så forstår jeg det ikke, så der skal du have fat i nogle andre! Hvad er det folk vil se inde i uret - det der bevæger sig er jo næsten ikke til at se og når du har uret på kan du alligevel ikke se det!

Hvis du VIL have glasbagside og uret ikke er født med det skal du jo regne med udgifter til ombygningen - hvis det kan lade sig gøre!

Glem alt om at uret skal holde værdien i længden - det gør de fleste ure ikke og slet ikke dem til under 5.000...

Held & lykke med ur-jagten!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Syntes du at det Seiko er ekstrem flot så skal du da gå efter det,
Intet andet mærke laver en bedre kvalitet end det Seiko laver.

Og de har masse af forskellige muligheder til den pris,
Glas bag kassen ville jeg også glemme uden at det skal lyde forkert,
Men ure i det her prisleje har ikke noget at vise frem for folk der forstå hvad de kigger på. Icon_e_wink

God jagt. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
If you want a watch that will keep a good price for under 5000 dkr , the go for a vintage Omega or a modern Seiko Sumo . Forget about a glass back , it means nothing .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg takker mange mange gange.

Jeg glemte lige at spørge: Hvad vil det koste en at urmageren tjekker et urs originalitet og stand?
Svar
Jeg gav 2 gode flasker rødvin og en æske chokolade,
Da jeg købte det første (for mig) dyre ur brugt.

Men køber du et til ca 5k brugt feks. Seiko tror jeg ikke du har det store at frygte,
Syntes det er sjældent at vi ser fakes i den prisgruppe herhjemme.

Dem der ønsker at gå med fakes plejer at vil "smykke" sig med mærkerne der har en høj
Indvirkning på deres ego end et Seiko. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hvis du køber et nyt SEIKO enten i en fysisk butik eller gennem en renomeret net-butik, så er fake/real ikke et issue Icon_e_wink
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Hej endnu en gang.

En allersidste ting jeg spekulerer over:

Et seiko ur købt fra henholdvis 1990, 2000 og 2010 for omkring 4000-6000kr.

Hvor meget tabt går der af prisen hvis de sælges idag?. Med udgangspunkt af at der følger æske med samt at det er passet på?

Vil bare lige have fornemmelse for prisfaldet.

vh
Svar
Gæsten Skrev:Hej endnu en gang.

En allersidste ting jeg spekulerer over:

Et seiko ur købt fra henholdvis 1990, 2000 og 2010 for omkring 4000-6000kr.

Hvor meget tabt går der af prisen hvis de sælges idag?. Med udgangspunkt af at der følger æske med samt at det er passet på?

Vil bare lige have fornemmelse for prisfaldet.

vh

Det er rigtig svært at sige, for det kommer meget an på modellen. Et hurtigt kig på dba.dk siger mig, at de slåes op til cirka 1.500 - 2.000 kr. om de så bliver solgt kan jeg ikke sige. Kan også se, at CT Watches har en fra 2005 Seiko til salg for 1.800 kr. hvor nypris var 7.000 kr.
Svar
Hvis det var muligt at kende prisudviklingen mange år frem ville det være nemt at blive milionær Icon_e_biggrin Jeg vil dog satse på andre mærker end Seiko hvis det drejer sig om at sikre investeringen. Jeg er helt enig med Willy når han foreslår Omega vintage. Hvis det ikke drejer sig om at tjene på indkøbet bør det vel udelukkende være stilen der tæller.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)