Er der noget galt med rotoren?
Jeg er lidt i tvivl om min rotor ''går'' som den skal, da jeg synes den larmer lidt meget. Vel og mærke kun hvis jeg tager uret om til øret, og køre det i cirkulær bevægelser. Jeg har ikke meget at sammenligne med, da mit eneste andet automatiske ur var et Seiko, som jeg ikke oplevede ligeså voldsomt.

Uret er et speedmaster 351050. Jeg ved der er andre burgere med samme ur, det kunne være fedt med noget respons på hvordan i oplever ''lyden'' af jeres rotor?
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
JacobZimmer Skrev:Jeg er lidt i tvivl om min rotor ''går'' som den skal, da jeg synes den larmer lidt meget. Vel og mærke kun hvis jeg tager uret om til øret, og køre det i cirkulær bevægelser. Jeg har ikke meget at sammenligne med, da mit eneste andet automatiske ur var et Seiko, som jeg ikke oplevede ligeså voldsomt.

Uret er et speedmaster 351050. Jeg ved der er andre burgere med samme ur, det kunne være fedt med noget respons på hvordan i oplever ''lyden'' af jeres rotor?
They do tend to make a noise , and it can vary from watch to watch even with the same model . It is usually nothing to worry about , if the watch keeps good time and a reasonable power reserve .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tak for svaret Willy. Det beroliger mig. Uret holder tiden helt fint, og det samme med powerreserven Icon_e_smile!
Svar
Hej Jacob. Jeg har et ur magen til dit, ref. 3510.50, som jeg lige kan lytte til, når jeg kommer hjem og give dig noget feedback på.

Sent from my iPad using Tapatalk!
Rolex Submariner 114060
Panerai PAM 000 Luminor Base Logo
Seiko SKX007
Svar
chl Skrev:Hej Jacob. Jeg har et ur magen til dit, ref. 3510.50, som jeg lige kan lytte til, når jeg kommer hjem og give dig noget feedback på.

Må du meget gerne! Icon_e_biggrin Det var lige det jeg håbede på.
Svar
Hej Jacob, nu har jeg testet uret. Kører jeg klokken rundt i en rolig cirkulær bevægelse, kan jeg ikke høre rotoren, - det samme gælder, når jeg sætter farten op, og roterer lidt kraftigere rundt. Stadig intet at spore/høre. Når jeg til gengæld kører uret hårdt rundt i en cirkulær bevægelse, kan jeg høre rotoren.

Håber det hjælper dig.

Rolex Submariner 114060
Panerai PAM 000 Luminor Base Logo
Seiko SKX007
Svar
chl Skrev:Hej Jacob, nu har jeg testet uret. Kører jeg klokken rundt i en rolig cirkulær bevægelse, kan jeg ikke høre rotoren, - det samme gælder, når jeg sætter farten op, og roterer lidt kraftigere rundt. Stadig intet at spore/høre. Når jeg til gengæld kører uret hårdt rundt i en cirkulær bevægelse, kan jeg høre rotoren.

Håber det hjælper dig.

Det var bestemt en hjælp. Høre selv kun rotoren når jeg køre uret rundt i cirkulær bevægelser. Men efter at have spurgt forskellige steder, er jeg nået til den konklusion ejg lige må have en urmager til at lytte på det Icon_e_biggrin
Svar
Uret var forbi urmageren, som sagde det lød rigtig fint.
Så det var heldigvis bare lidt paranoia.
Tak for alle svarene!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)