Har impulskøbt et Daytona - hvad nu?
#1
Jeg har længe været på udkig efter et dress-ur, der skal supplere mit hverdagsur i stål, et Rolex Explorer 1. Jeg tager nærmest dagligt en tur på Chrono24 for at lade mig inspirere, og forleden var der pludselig bid. Et Rolex Daytona 116518 i guld med sort krokorem. Jeg slog hjernen fra og trykkede "køb". Allerede inden jeg har modtaget det, lurer "buyer's remorse" i baghovedet. Har jeg nu gjort det rigtige? Jeg leder derfor efter et par svar, der kan give mig ro i sjælen.

1. Uret er købt brugt hos en tysk forhandler ([url]"http://www.juwelier-eupen.com">http://www.juwelier-eupen.com[/url]). Det er fra 2002. Kan det betale sig at få lavet et ægthedsbevis og måske endda service hos Klarlund? Den tyske butik bedyrer jo, at de har tjekket, at uret er originalt og fungerer.

2. Kan Klarlund se, om uret har været pudset, om remmen er original, og måske endda også om kassen og papirerne er originale?

3. På Chrono24 stod der, at remmen er krokodilleskind. Er den nu også det? Jeg er faldet over nogle kommentarer på nettet, der taler om, at krokodilleskind faktisk er kalveskind, der er forarbejdet, så det bare ligner. Men gør Rolex også den slags?

4. Er prisen i orden? 85.000 kr. for Rolex 116518 fra 2002, guld, sort krokorem, sort skive, boks og papirer. I såkaldt stand 1 (perfekt), selv om næsten alle forhandlere altid skriver det.

På forhånd tusind tak for ethvert bidrag!
Svar
#2
Slap nu af!

En seriøs forhandler, der annoncerer på chrono24 i et gennemreguleret land fusker ikke.

Glæd dig til uret kommer og nyd det så!

Og selvom vi har set et Daytona eller to før kan du jo lige vise os et par billeder.

/Bjørn.
Svar
#3
bjorn_e58 Skrev:Slap nu af!

Ha ha, tak for den lussing. Den trængte jeg til.

Jeg tror skam heller ikke, at butikken fusker, men da det er mit første brugte urkøb, ville jeg lige høre, hvad proceduren er. Og bare rolig - jeg kan slet ikke lade være med at smide wristshots op, når jeg får det, selvom alle ved, hvordan et Daytona ser ud.


Mange hilsner
Peter
Svar
#4
Jeg kan godt forstå følelsen, Peter. Man har lige trykket "Jetzt Kaufen" på en hjemmeside og ved, at det betyder, 85 af de lange bliver fjernet fra kontoen. Jeg ville stole på det, som forhandleren skriver - også om remmen. Jeg ved ikke, om det kan afgøres om remmen er original; men på det JLC, jeg engang havde, var der præget et JLC logo på bagsiden. Men bemærk: Jeg ved IKKE, om Rolex gør det samme. Det vigtigste for mig ville være at alle spænde-dele er originale (og jeg ville ikke acceptere det uden), en rem bliver jo nu engang slidt.

Du kan selvfølgelig altid tage det ind til Klarlund eller en anden med god Rolex-viden og få vurderet, om det er blevet poleret.

Jeg kender ikke Daytona godt nok til at vurdere, om prisen er fornuftig; men umiddelbart lyder det da bestemt ikke helt ved siden med et hurtigt chrono24 tjek.

Og glæd dig så til at få guld om armen. DET er en god fornemmelse (sagt af en, der vist er kommet i den alder, hvor "guld er godt"!)

/Bjørn.
Svar
#5
Zamenhof Skrev:
bjorn_e58 Skrev:Slap nu af!

Ha ha, tak for den lussing. Den trængte jeg til.

Jeg tror skam heller ikke, at butikken fusker, men da det er mit første brugte urkøb, ville jeg lige høre, hvad proceduren er. Og bare rolig - jeg kan slet ikke lade være med at smide wristshots op, når jeg får det, selvom alle ved, hvordan et Daytona ser ud.


Mange hilsner
Peter
Citat:
Congratulations on your new watch , we never get tired of seeing pictures of a Daytona Icon_e_smile And like Bjorn says , do not worry . Any problems we will help you .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
Så dukkede uret op, og det gjorde selvfølgelig mine bange anelser til skamme. Det er helt fantastisk i virkeligheden og imponerende velholdt af en 12-årig klokke at være. Nu er ursamlingen komplet (indtil om en uge, når jeg surfer forbi Chrono24 igen ...)

[attachment=0]<!-- ia0 -->Daytona-lille.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
#7
Very nice indeed . Congratulations .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#8
Tillykke. Det er virkelig blæret!


Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#9
Laekkert, laekkert ur! Congrats!
Svar
#10
Lækkert!! Tillykke!!!


-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)