Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Entusiaster!
Jeg er i et spændende dilemma mht. hvorhen jeg skal udvide samlingen til den lidt street-agtige side.
Valget står mellem disse to chronografer:
Omega Speedmaster Broad Arrow 1957 eller IWC Pilot 3706 Spitfire
Sort skive i begge tilfælde (hvis da ikke en IWC Laureus med den lækre blå skive skulle dukke op og rydde bordet).
Begge vil komme til at høre hjemme på en mørk krokodillerem med lys stikning.
Hvad synes I er fedest?
Hvilken af de to, vil gå bedst på en lidt frækkere nato-rem til casual brug?
Jeg hører også gerne erfaringer med de to modeller mht. driftssikkerhed etc.
Jeg har ikke rettigheder til billeder af de to ure, men der er eksempler her:
http://uhrforum.de/omega-speedmaster-bro...-a-t132947
http://uhrforum.de/iwc-spitfire-flieger-...-a-t137164
Jeg har en De Ville til pænt brug. Vi er med andre ord på skalaen fra oprullede skjorteærmer til John Deere T-shirt.
Håber at få nogle meninger på sagen fra erfarne feinschmeckere!!
Dbh Henrik
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Begge ure er fede. Jeg havde helt klart taget IWC 3706 hvis jeg stod med det valg.
•
Svar: 922
Tråde: 114
Modtaget Likes: 1,729 i 500 svar
Givet Likes: 1,689
Jeg synes at Omegaet taler mest til mig, men begge er jo fabrlagtige ure
-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Both are good watches . But IWC is in a class above Omega in my opinion . Just pick the one that speaks to you , they both look good
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
IWCet any Day of the week in a heart beat
Syntes det er en klasse over Speedyen som er en klassisk model og et godt ur,
Jeg mener bare at IWC er mere luksus på alle fronter og ser bedre ud.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej Henrik.
Lækre ure du har kig på. Personligt synes jeg måske at den IWC er lidt anonym i det. Det jeg blot vil gøre dig opmærksom på er at Speedmasteren er 3mm større end IWC'en og det er meget. Jeg vil anbefale du prøver begge ure hvis muligt inden køb.
Mvh
Klaus
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
IWC'en indeholder kun et helt almindelig Valjoux 7750, mener jeg (altsaa helt sikkert ikke en "helt almindelig" version, men alligevel...). Kan sandsynligvis blive serviceret af nogen som helst uremager.
Omega'en har vel et 3313, som blev produceret af Piquet. Den er maaske ikke saa robust som et 7750, men helt sikkert mere exklusiv.
Skift ur, når du står op!
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
olof Skrev:IWC'en indeholder kun et helt almindelig Valjoux 7750, mener jeg (altsaa helt sikkert ikke en "helt almindelig" version, men alligevel...). Kan sandsynligvis blive serviceret af nogen som helst uremager.
Omega'en har vel et 3313, som blev produceret af Piquet. Den er maaske ikke saa robust som et 7750, men helt sikkert mere exklusiv.
Citat:
Nothing about the IWC 7750 is normal ; they rebuild the caliber to such an extent they can call it their own . It is far superior to any ETA caliber you can name . The Piquet caliber is in no way more exclusive .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mange tak for inputs, som bekræfter at det er ok at være i tvivl
/Henrik
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
willy Skrev:olof Skrev:IWC'en indeholder kun et helt almindelig Valjoux 7750, mener jeg (altså helt sikkert en ikke "helt almindelig" version, men alligevel...).
Kan sandsynligvis blive serviceret af hvilken som helst urmager.
Nothing about the IWC 7750 is normal; they rebuild the caliber to such an extent they can call it their own. It is far superior to any ETA caliber you can name.
The Piquet caliber is in no way more exclusive.
Jeg er godt nok ikke så "Yndlingsmærke-blind", at jeg med djævelens vold og magt vil have Omega værket til at være mest interessant....
... men selv som "djævelens advokat", har jeg vanskeligt ved at få ligningen til at gå op.
De meget elaborerede ændringer, som Willy fremhæver, er ganske korrekt beskrevet i:
IWC’s Use of the ETA-Valjoux Chronograph Movements (Kilde:IWC Collectors Forum)
Betragter man imidlertid:
# Omega kaliber 3313.(Kilde: OmegaRolex.com), og
# IWC kaliber 790 (Valjoux 7750)(Kilde: Ranfft caliber guide),
... og sammenfatter nogle "klassiske dyder" i et sammenlignende skema, får det nedenstående udseende:
Ligningen jeg ikke kan få til at gå op er:
1) IWC får specialleveret den primitive konstruktion, Valjoux 7750, og elaborerer overordentligt på den.
2) Omega udvikler in house en elegant konstruktion, der tilvirkes af en klassisk højtprofileret kronograf producent.
3) "The Piquet caliber is in no way more exclusive"
Med venlig hilsen - Geodoc
•
|